Djelovanje Tomasa Cecchinija dokaz je o prisutnosti najnovijih glazbenih zbivanja na hrvatskoj strani Jadrana početkom 17. stoljeća. Ovaj talijanski skladatelj, rođen, pretpostavlja se, u gradiću Soaveu pokraj Verone oko 1583. godine, djelovao je kao maestro di cappella u dvjema hrvatskim katedralama, onoj u Splitu i u Hvaru. Prvi je put u Split došao 1603. godine, djelujući u katedrali do 1607. godine. Nakon toga o njegovim se aktivnostima ne zna ništa, sve do 1613., kada je, pretpostavlja se, na poziv splitskog nadbiskupa Markantuna de Dominisa ponovno došao u službu u splitsku prvostolnicu. Nakon Dominisova sukoba s Kaptolom i mjesnim plemstvom te odlaska iz Splita, i Cecchini napušta Split te odlazi u Hvar, gdje djeluje do smrti 1644. Njegova opsežna zbirka Psalmi, missa, et alia cantica donosi presjek njegova sakralnog stvaralaštva; objavljena je u Veneciji 1619. godine, a polifoni slog u misi, psalmima i motetima seže od onoga nalik starim majstorima, poput Palestrine, do ulomaka koji pokazuju suvremene trendove vokalne polifonije, karakteristične za Veneciju s kraja 16., odnosno s početka 17. stoljeća. Musica Adriatica ansambl je koji želi promovirati, izvoditi i revitalizirati glazbu čiji su korijeni na jadranskoj obali. Osnovala ga je 2019. godine dirigentica Sara Dodig Baučić, a prvi projekt koji je objavila zbirka je sakralnih moteta Sacrae cantiones ranobaroknog hrvatskog skladatelja Ivana Lukačića. Zbirku su koncertno izveli uoči 400. obljetnice prvog izdanja zbirke, u prosincu 2019. godine, u katedrali sv. Dujma.
PSALMI, MISSA, ET ALIA CANTICA QUINQUE VOCIBUS (1619)