Ansambl Sudar Percussion u kratkom je vremenu ostvario kultni status na hrvatskoj glazbenoj sceni. Poznat je po osebujnim izvedbama čuvenih djela klasične i popularne glazbe, a njihova se glazba odlikuje nevjerojatnom muzikalnošću, inovativnošću i humorom. Intrigantan je i program u kojem u svojem energičnom stilu obrađuju najpoznatija djela pionira elektroničke glazbe Jeana Michela Jarrea.
Španjolskim ozračjem inspirirana glazba u živopisnom pastišu glazbe, poezije i plesa, u izvedbi mezzosopranistice Terezije Kusanović i njezinih suradnika i gostiju, evocira tople noći u španjolskim vrtovima, ispunjene mirisima i bojama, koje su nadahnule nebrojena remek-djela glazbene literature. Najznačajnija imena španjolske glazbe 19. i 20. stoljeća čine okosnicu programa – egzotične Noći u španjolskim vrtovima, ulomci iz baleta Ljubav kao čarobnjak i ciklus Sedam španjolskih narodnih pjesama Manuela de Falle, isprepletene su u aranžmanima u kojima se glasu pridružuju klavir i gitara, a na podiju plesač flamenka. U glasovitoj Asturias (Leyenda) utemeljitelja španjolskog nacionalnog stila, Isaaca Albéniza, gitarističku će izvedbu obogatiti plesna flamenko izvedba, kao i osebujne Španjolske klasične pjesme Fernanda Obradorsa. Na programu su i elegantne pjesme o majas i majos, tipičnim španjolskim djevojkama i mladićima koje nadahnjuju vokalnu liriku Enriquea Granadosa te ciklus Cinco canciones negras egzotičnog oporog izričaja skladatelja Xaviera Montsalvatgea. Na veliko španjolsko putovanje uz Tereziju Kusanović vode nas pijanist Zoran Velić, gitarist Petar Čulić, glumica Anastasija Jankovska i flamenko plesač Mitja Obed.
Band „Otprilike Ovako“ osnovan je 1974. godine i pioniri su blues scene na ovim prostorima. Glazba koju su tada svirali bio je blues američkih crnaca, a koji se izvodio na autentičnim glazbalima (washtube-bass, washboard, jew-harp itd.). Vremenom se band postupno elektrificirao, tako da su već u periodu od 1978. – 1981. skladali niz svojih skladbi, baziranih na bluesu.
U to vrijeme band postaje kultna grupa i izvorišno mjesto većine mladih glazbenika, a koji su kasnije postali etablirane ličnosti hrvatske glazbene scene.
Kroz band je sve ove godine prošlo 30-tak vrsnih glazbenika. Neki su u određenom vremenu otišli u SAD-e neki po Europi.
Band je radio i glazbu za predstavu Marina Carića u HNK.Otprilike Ovako su dobitnici nagrade Croatian Blues Forces˝Jadran Zlodre Gobbo&Otprilike Ovako˝za povijesni doprinos blues sceni 2021/2022.
Na ovome koncertu koji je i ujedno 50-ta obljetnica nastupit će :Goran Cetinić-Koća-gitara,vokal
Željko Milić-saksofon
Goran Slavićek-bas
Matko Petrić-udaraljke
Vladimir M.-Kragić-Patak-bubnjevi
Cd izdanja: Quarat; Gobbo & Otprilike Ovako- In memoriam Jadran Zlodre Gobbo 1952-2008; Split Bues Festival; BlueSax Vol.1 i Vol.2.
Molimo sve posjetitelje koji su kupili ulaznice za ovaj koncert da se jave u ured Hrvatskog doma Split ili pozivom na broj mobitela 091 111 1419 svakim radnim danom od 9 do 15 sati za promjenu ili povrat kupljenih ulaznica.
Pijanist Zoran Velić jedan je od najistaknutijih splitskih glazbenika, a publika ga je mogla upoznati u nizu vrhunskih nastupa i rafiniranih interpretacija, bilo u solističkim izvedbama, bilo kao korepetitora rijetke senzibilnosti, u nizu suradnji s pjevačima i instrumentalistima. Diplomant Muzičke akademije u Zagrebu u klasi Đorđa Stanettija, nakon čega se usavršavao na prestižnom Mozarteumu u Salzburgu, Zoran Velić njeguje širok repertoar, iz kojega za solistički recital u novoj sezoni odabire niz remek-djela jednog od najljepših klavirskih opusa, onoga Frédérica Chopina – prvi i drugi od četiri Scherza, skladbi velikog opsega, bogatih sadržajem, u kojima Chopin odbacuje laku, humornu crtu ovog žanra i kreće se od duboke liričnosti „do gesti očaja i demonske energije". Slične scherzima su Chopinove četiri Balade tehnički i izražajno još zahtjevnije, a njihovo gusto glazbeno tkanje temelji se na poeziji poljskog nacionalnog pjesnika i Chopinova prijatelja Adama Mickiewicza. Četvrta u f-molu smatra sa jednim od vrhunaca Chopinova stvaralaštva, jednako kao i Andante spianato et Grande polonaise brillante, bravurozno, raskošno djelo u kojem nokturnalno raspoloženje prvog dijela skladbe prerasta u vatromet odvažnih fraza poloneze. Recital počinje Fantazijom u f-molu, jednom od onih skladbi u kojima se Chopin prepušta romantičnoj slobodi nadahnuća, u kojoj se umjesto zakonima forme vodi zakonima harmonijske i melodijske ljepote i pijanističkog zvuka koji do danas intrigira svojom svježinom i originalnošću.
Umjetnica minimalističkih nota, srpska pijanistica međunarodne karijere Branka Parlić, posvećuje se izvedbi glazbe 20. i 21. stoljeća, posebno skladatelja minimalizma i postminimalizma, poput Philipa Glassa, Michaela Nymana, Wima Martensa i Arvoa Pärta. U programu objedinjenom nazivom Cinéma spaja dva različita, a opet vrlo bliska autora, Erica Satija i Philipa Glassa. Eric Satie, čiji je sažet, ispražnjen glazbeni jezik nagovijestio minimalizam kasnijih skladatelja kao što su John Cage ili John Adams. Glasovite su njegove suradnje s umjetnicima kao što su Jean Cocteau, Sergej Djagiljev ili Pablo Picasso, a manje je poznato da je Satie autor nekih od prvih filmskih partitura – njegova suradnja za film Entr'acte Renéa Claira, urodila je skladbom Cinéma, prvom skladbom osmišljenom tako da bude zvučna pozadina koja se nesvjesno sluša. Gnossiennes su među najpoznatijim Satiejevim kompozicijama, a inspiracija, pretpostavlja se, dolazi iz Satiejeve povezanosti s gnostičkim sektama. Jedan od najznačajnijih predstavnika minimalizma, Philip Glass, poznati je autor filmske glazbe, njegova se filmska glazba afirmira na koncertnoj pozornici – jedinstvena percepcija vremenskog protoka u glazbi minimalizma sigurno je nešto što je Glassu privuklo Stephena Daldryja, za suradnju na filmu Sati iz 2002. godine. Uz glazbu iz filma Entr'acte Erica Satija i filma Sati (The Hours) Philipa Glassa u aranžmanima za klavir, na programu su i Glassova antologijska kompozicija Metamorphosis br. 2 i Satijeva Gnossienne No.4.
Eksperimentalni, nadrealistički film Entr'acte, (crno/bijeli, nijemi u trajanju od 20 minuta) emitiran je u pauzi između dva čina baleta Relache. Muziku za balet i za film skladao je Erik Satie (1866-1925), a scenarij potpisuje Francis Picabia (1879-1953). Premijera je održana 1924. godine u Parizu. U partituri pod nazivom Cinema koju je pisao za ovaj kratki film Satie je koristio produžene repeticije i na taj način uklapao trajanje muzike sa kadrovima filma. Iz tog se razloga ova muzika smatra prvom filmskom muzikom.
Prije izvođenja kompozicije i projekcije filma publika će kratkom pričom biti upoznata s bitnim činjenicama vezanim za muziku i film, koji je bio tek drugi film u bogatom filmskom opusu Rene Klera (Rene Clair, 1898-1981), u ulozi režisera.
U filmu se pojavljuje veliki broj aktera tadašnje pariške umetničke scene među kojima su: Francis Picabia, Erik Satie, Man Ray, Marcel Duchamp, Ian Borlin i Rolf de Mare.
Ljetna akademija Hrvatskog doma Split sastoji se od majstorske nastave i koncerata namijenjenih mladim glazbenicima.
DATUM: od 5. do 7. lipnja 2024.
KOTIZACIJA UKLJUČUJE:
PRIJAVA I POTVRDA:
ADRESA: Tončićeva 1, 21000 Split
INFORMACIJE: +385 91 111 1419
E-POŠTA: info@hdsplit.hr
***
The summer academy of the Croatian House Split consists of master classes and concerts intended for young musicians.
DATE: from 5 to 7 June 2024.
FEES INCLUDES:
APPLICATION AND CONFIRMATION
ADDRESS: Tončićeva 1, 21000 Split
INFORMATION: +385 91 111 1419
E-MAIL: info@hdsplit.hr
Ovjenčan u Srbiji nagradama Umjetnik stoljeća (2002.), Najhumanija osoba (2003.), te Brand osobnost godine (2010.), Stefan Milenković uživa plodnu karijeru međunarodno traženoga solista i recitalista izuzetno produktivne i dugotrajne scenske prisutnosti, profesionalizma i kreativnosti.
Milenkovićeva sezona 2023/24. obuhvaća nastupe s Orkestrom Regije Toscana (Firenza, Italija), orketrom opernog teatra Giuseppe Verdi iz Trsta (Italija), Sicilijanskim simfonijskim orkestrom (Italija), Filharmonijskim orkestrom Regije Marche (Italija), Camerata Chicago (SAD), Sarajevskom filharmonijom (BiH), Zagrebačkom filharmonijom (Hrvatska), Filharmonijskim orkestrom Craiove (Rumunjska), Filharmonijskim orkestrom Oltenie (Rumunjska), Klasičnim orkestrom Madeire (Portugal), Niškim simfonijskim orkestrom (Srbija), Zadarskim komornim orkestrom (Hrvatska), Beogradskim komornim orkestrom (Srbija), Komornim orkestrom Muzikon (Srbija), s Cameratom Novi Sad (Srbija) i Komornim orkestrom Profundis, Sjeverna Makedonija. Nastavljaju se i izvedbe recentnog, vrlo uspješnog projekta 'Carmina Burana' kompozitora C. Orffa u aranžmanu Ane Krstajić, koji uključuje i djela G.Gerschwina, A.Piazzolle i grupe Queen uz pratnju komornog orkestra Camerata Novi Sad.
Ova sezona obuhvaća i nastupe na Festivalu komorne glazbe "Blisko!" u Novom Sadu (Srbija) , Round Top Music Festivalu (SAD), Jupiter komornom ciklusu (NYC), Arsana Festivalu (Slovenija), Neo Music Festivalu (Srbija), Herceg Novi Music Festivalu (Montenegro), Pag Art Festivalu (Hrvatska), kao i recitale s pijanisticom Martom Aznavoorian u Glazbenom udruženju Carmel (SAD), Cosmos Clubu (SAD) i u komornom ciklusu San Miguel (Meksiko).
Nedavne izvedbe obuhvaćaju suradnju sa Simfonijskim orkestrom države Utah (SAD), Praškim simfonijskim orkestrom (Češka Republika), Simfonijskim orkestrom Grand Rapids (SAD), Simfonijskim orkestrom grada Oklahoma (SAD), Simfonijskim orkestrom Giuseppe Verdi iz Milana (Italija), te Slovenskom filharmonijom (Slovenija).
U njegove nastupe s orkestrom ubrajaju se nastupi sa Berlinskim simfonijskim orkestrom, Helsinškom filharmonijom, Beogradskom filharmonijom, Zagrebačkom filharmonijom, orkestrom Radio Francuske, orkestrom Boljšoj teatra, Nacionalnim orkestrom Belgije, komornim orkestrom Aspen, simfonijskim orkestrima Indiannapolisa, Meksika, Sao Paola u Brazilu, te Melbournea i Quincelanda u Australiji, a nastupao je pod palicom dirigenata kao što su Sir Neville Marriner, Lorin Maazel, Vladimir Fedoseyev, Daniel Orn i En Shao.
G. Milenković je započeo svoju karijeru veoma rano, nastupivši prvi put uz orkestar kao šestogodišnjak. U dobi od deset godina svirao je na Božićnom koncertu u Washingtonu, SAD, za tadašnjeg američkog predsednika Ronalda Reagana. Sljedeće godine svirao je za Mikhaela Gorbacheva u Beogradu, Srbija. Kao četrnaestogodišnjak svirao je za Papu Ivana Pavla II, dok je u dobi od samo šesnaest godina nastupio na svom tisućitom koncertu. Do svoje sedamnaeste godine bio je pobjednik ili finalist na prestižnim međunarodnim violinskim natjecanjima u Indiannapolisu (SAD), Queen Elisabeth (Belgija), u Hannoveru (Njemačka), Tibor Varga (Švicarska), Rodolfo Lipizer (Italija), Paganini (Italija), Ludwig Spohr (Njemačka), kao i na Natjecanju Yehudi Menuhin (V. Britanija).
Kao strastveni komorni glazbenik redovito nastupa u ciklusu Jupiter Chamber Music u New Yorku, na glazbenom festivalu Manchester u Vermontu, High Peaks festivalu komorne glazbe u planinama Catskill (New York) kao i na Zagrebačkom festivalu komorne glazbe ZGkom u Hrvatskoj. Svoju kreativnu energiju i iskustvo ulaže i u umjetničko oblikovanje uglednih festivala, pa je u razdoblju od 2012.-2019. godine bio umjetnički direktor DoCha festivala komorne glazbe u Champaignu, Illinois, od 2020.-2022. festivala "Nei Suoni Dei Luoghi", a trenutno je umjetnički direktor festivala komorne glazbe "Blisko!" u Novom Sadu.
Milenković je duboko privržen međunarodnim humanitarnim akcijama. Godine 2002. primio je nagradu za humanitarne aktivnosti Lifting up the World With Oneness Heart, koju mu je osobno uručio guru Sri Chinmoy. Sudjelovao je također i u brojnim gala koncertima pod pokroviteljstvom UNESCO-a u Parizu, uz umjetnike poput Placida Dominga, Lorina Maazela, Alexis Weissenberg i Yehudi Menuhina. Tijekom rata u ranim devedesetim godinama bio je prvi dječji ambasador na Balkanu.
Diskografija g. Milenkovića obuhvaća četiri komercijalna izdanja za talijansku etiketu Dynamic, uključujući kompletne sonate i Partite za solo violinu J. S. Bacha, kompletan opus za solo violinu kao i 24 Capriccia Nicolóa Paganinija, te njegovo kultno djelo In cuor più non mi sento. Milenković je snimio i brojna izdanja za srpsku etiketu PGP. Objavio je i nosače zvuka s premijernim snimanjem klavirskog tria i klavirskog kvinteta Vittoria Gianninija sa sudionicima Manchester festivala komorne glazbe. Uz Simfonijski orkestar RTV Slovenije za etiketu RTV SLO Klasika snimio je dva izdanja: Violinski koncert u D-duru J. Brahmsa i Violinski koncert u a-molu A. Glazunova pod ravnanjem maestra En Shao-a te Violinski koncert u D-duru L. van Beethovena i Violinski koncert u g-molu Maxa Brucha, pod ravnanjem maestra Vladimira Kulenovića.
Diplomiravši u dobi od 19 godina na Muzičkoj akademiji u Beogradu, Milenković je još uvijek najmlađi student koji je ikad diplomirao na toj ustanovi, nakon čega je završio profesionalni studijski program na Juilliard School u New York Cityju, NY pod patronatom Dorothy DeLay.
Kao umjetnik eklektičnih stilskih interesa, Milenković je surađivao s britanskim rock sastavom Gorillaz, koji je pet puta bio nominiran za nagradu Grammy u jednoj od najpoznatijih svjetskih dvorana - Apollo Theatre u Harlemu, New York City. Izvedba hvaljena od glazbene kritike prikazana je uživo na MTV-u.
Ostale suradnje uključuju nastupe s lutnjistom Edinom Karamazovoim, nominiranim za nagradu Grammy, kao i glazbeno partnerstvo s gitaristom Vlatkom Stefanovskim i njegovim triom, u kojemu je je Milenković istraživao carstvo improvizacije i akustične-električne violine. Na Dubai EXPO 2022, Milenković je predstavio dva velika projekta: Srpsku nacionalnu gudačku reprezentaciju koja obuhvaća neke od najperspektivnijih mladih umjetnika koji su predstavljali Srbiju na EXPO-u i 'Rock el Clasico', glazbenu suradnju s pjevačem i autorom Neletom Karajlićem, lansiranu u Areni Al Wasl.
Posvećen i pedagoškom radu, predavao je na školi Juilliard kao asistent Itzhaka Perlmana, što je vodilo ponudi za profesuru na Sveučilištu Illinois, gdje je Milenković predavao od 2006. do 2021. godine. Od jeseni 2021. godine predaje na Muzičkoj Akademiji u Novom Sadu, a prihvatio je i ulogu umjetničkog direktora nove koncertne dvorane u istome gradu.
Milenković svira na violini Giovannija Battiste Guadagninija iz 1783. godine.