Hrvatski Dom Split
Hrvatski Dom Split

Karneval životinja: pjevaj, pleši, sviraj, slušaj! namijenjen je učenicima razredne nastave u sklopu kojeg će sudionici uz pomoć mašte i izvođače stvoriti životinjsko carstvo. Aktivnim sudjelovanjem pomoći će Noi da pred veliki potop, koji je inspirirao Saint-Saënsa za ovo djelo, okupi u arku životinje. Uz autorsku pjesmu upoznat će pravila koncertnog bontona, a zatim postaju aktivni sudionici i kreatori radionice. Prvi stavak Kraljevski marš lava stihovima i pjevanjem dočarava kralja životinja, a imitirajući lavlju riku sudionici se pretvaraju u krdo lavova te usvajaju razlike instrumentalne i vokalno-instrumentalne glazbe. Uz stavak Avijarij sudjeluju imitirajući ptičji pjev, a potom traže kukavicu na kraju šume aktivnim slušanjem uz istoimeni stavak. Klavesi u Fosilima postaju glazbeni i radni instrument dok sudionici poput paleontologa otkrivaju okamine da bi u Finalu kroz pjesmu i tjeloglazbu uveli sve preostale životinje u arku.

Karneval životinja: pjevaj, pleši, sviraj, slušaj! namijenjen je učenicima razredne nastave u sklopu kojeg će sudionici uz pomoć mašte i izvođače stvoriti životinjsko carstvo. Aktivnim sudjelovanjem pomoći će Noi da pred veliki potop, koji je inspirirao Saint-Saënsa za ovo djelo, okupi u arku životinje. Uz autorsku pjesmu upoznat će pravila koncertnog bontona, a zatim postaju aktivni sudionici i kreatori radionice. Prvi stavak Kraljevski marš lava stihovima i pjevanjem dočarava kralja životinja, a imitirajući lavlju riku sudionici se pretvaraju u krdo lavova te usvajaju razlike instrumentalne i vokalno-instrumentalne glazbe. Uz stavak Avijarij sudjeluju imitirajući ptičji pjev, a potom traže kukavicu na kraju šume aktivnim slušanjem uz istoimeni stavak. Klavesi u Fosilima postaju glazbeni i radni instrument dok sudionici poput paleontologa otkrivaju okamine da bi u Finalu kroz pjesmu i tjeloglazbu uveli sve preostale životinje u arku.

Nakon velikog Rossinija, u goste Teti Opereti i Barba Klavaliru dolazi Djed Božićnjak. Osim samog posjeta predstavi, roditelji mogu djeci priuštiti pravu malu božićnu čaroliju. Pripremite svoje poklone i donesite ih u Hrvatski dom Split prije događaja, najkasnije do 10 sati ujutro na dan predstave. Molimo roditelje da naznače na poklon ime djeteta i da obrate pažnju na veličinu poklona. Prevelike poklone nećemo moći dodijeliti.

O predstavi: Teta Opereta i Barba Klavalir, pjevačica i pijanist, likovi su koji "žive" u čarobnom svijetu koncertne dvorane Ivo Tijardović i predstavit će se djeci kroz operu, kraljicu glazbeno scenskih umjetnosti, a kroz priču o tome tko sve živi u tom svijetu i kako se ona stvara i u zajedništvu nastaje, približit će djeci njezinu ljepotu. Djeca će imati prilike upoznati i čuti sve vrste pjevačkih glasova i pjevati s izvođačima, odnosno glumcima. Predstavit će se "važne operne stvari" na veseli i djeci blizak način. Osim edukativne platforme, djeca će dobiti priliku kroz interaktivno sudjelovanje u predstavi osvijestiti kako su i oni nevjerojatno nadareni. Nakon Tete Operete kući će otići motivirani i sretni, s ljubavlju prema klasičnoj glazbi i pjevanju,  željom za odlaženje na koncerte i u kazalište ali i uz pozivnicu da zajedno s njima nastupe i u pravoj opernoj predstavi za mlade koja će se stvarati u Hrvatskom domu u idućim mjesecima.

U objavi na sljedećoj poveznici možete poslušati pjesmicu Tete Operete koju djeca mogu naučiti kako bi je mogla pjevati uz nju za vrijeme predstave: https://hdsplit.hr/koncerti/detalj/teta-opereta-i-barba-klavalir

 

Tekst pjesmice

Nosimo vam ljubav, sreću,

Nosimo vam sunca sjaj.

Nek vam život bajka bude,

Nek na zemlji vlada raj.

 

O ljepoto vječna ti si,

Svakom biću ti si dar.

Nek sve zvijezde plešu s nama,

Mjesec, Sunce, divan par.

 

Zemlja naša slavi mir.

Figaro i Susanna,

Radost naša, vaš je pir.

Splitska violončelistica Kajana Pačko i glazbenici iz Gewandhaus orkestra donose nam dio programa kojeg su s velikim uspjehom izveli u dvorani Gewandhaus (Leipzig) na 100. godišnjicu smrti Dore Pejačević 5. ožujka 2023. Program započinju posljednjom skladbom u opusu Dore Pejačević, njezinim gudačkim kvartetom u C-duru, kojeg je skladateljica dovršila par mjeseci prije svoje prerane smrti u 37. godini života. Uz kvartet Dore Pejačević ovi vrsni glazbenici izvesti će i virtuozni kvartet u D-duru Petra Iljiča Čajkovskog, čiji se drugi stavak "Andante Cantabile" često izvodi u aranžmanu samog skladatelja za violončelo solo i gudački orkestar.

Na koncertu povodom proslave 10. Godina saksofona na UMAS-u sudjeluju sljedeći ansambli sastavljeni od bivših i sadašnjih studenata:

Ansamblu studenata saksofona SAX/UMAS pod ravnanjem maestra Harija Zlodre, redovitog profesora na UMAS-u pridružit će se kao solist vodeći svjetski saksofonist srednje generacije, Nicolas Arsenijevic, profesor na Kraljevskom konzervatoriju u Bruxellesu te Konzervatoriju u Versaillesu i laureat prestižnog Adolphe Sax natjecanja 2014 i 2019. godine.

Zajedno će izvesti ARP Koncert za saksofon i orkestar Gordana Tudora, izvanrednog profesora na UMAS-u, premijerno u obradi za saksofon uz pratnju okteta saksofona.

Na programu su još Sustainable Development Ivana Božičevića, izvanrednog profesora kompozicije na UMAS-u, u obradi studenta 1. godine diplomskog studija, Vedrana Momčilovića te dvije skladbe koje su posebno za ovu prigodu skladali naši Erasmus studenti; Zuzanna Zajda i Maj Brinovec, koji provode zimski semestar u Splitu.

Kvartet saksofona ENDeM, kojeg čine prva četiri diplomanta sa UMAS-a izvesti će svoju glazbenu vizitkartu, Fragmente Zavičaja Denija Pjanića u kojima izvrsno ocrtava fragmente zavičaja svojih kolega – članova kvarteta, a jedan od najpropulzivnijih naših ansambala za suvremenu glazbu S/UMAS izvesti će It Is What It Is profesora Tudora, nastao u doba pandemije kao utjehu studentima okupljenim u ansambl da zadrže pozitivan stav i ne klonu duhom nakon što im je Covid19 uništio planiranu turneju po srednjoj Europi.

Folklorni ansambl Jedinstvo iz Splita, poziva vas da zapjevate s njima ususret Božiću i novom ljetu, uz drage goste, mušku klapu Praska iz Podstrane.

Folklorni ansambl Jedinstvo utemeljeno je 1919. godine u Splitu i jedno je od najstarijih i najtrofejnijih folklornih ansambala u Republici Hrvatskoj koje trenutno broji oko 200 članova podijeljenih u 6 plesnih i sviračkih sekcija, a svojim radom njeguje hrvatsku narodnu baštinu i kulturu kao i folklorno nasljeđe koje redovito prikazuje na svojim nastupima u zemlji i inozemstvu. Od 2018. godine daje zapažen program ''Jedinstveni Božić s Jedinstvom'' unutar kojeg adventskim subotama pjeva kolende po gradskim trgovima i ulicama te održava božićne koncerte.

Muška klapa Praska iz Podstrane osnovana je 2008.godine te od samih svojih početaka aktivno sudjeluje na duhovnim, kulturnim i zabavnim manifestacijama u gradovima i općinama diljem Hrvatske. Članovi klape pjevaju i kao pučki crkveni pjevači. Klapa predstavlja i promovira klapsku pjesmu, čija je važnost prepoznata i od svjetske kulturne javnosti uvrštenjem na popis nematerijalne kulturne baštine pod zaštitom UNESCO-a. Niz zapaženih nastupa ostvareni su u Belgiji, Sloveniji, Makedoniji, Češkoj te Crnoj Gori.

Na ovom vokalno-instrumentalnom Božićno-novogodišnjem koncertu Jedinstvo i Praska će vas na najljepši način uvesti u blagdansko vrijeme pred nama. Pjevači i pjevačice će svojim kolendama oživjeti neka prošla vremena, a mandolinski orkestar će na svoj način obraditi svima dobro poznate božićne pjesme i uz to donijeti i dašak novogodišnjih skladbi.

Dragi gosti, muška klapa Praska iz Podstrane, će na najljepši način kroz pjesmu donijeti veselo ozračje vremena pred nama, na svoj način predstavljajući božićne pjesme.

Veselimo se vašem dolasku! Svaki narod čuj, čuj i s Jedinstvom prisustvuj

Božo Vrećo umjetnik koji diše sevdah, proživljava i živi sevdah, stvara i iznjedrava sevdah. Revolucionarni umjetnik s glasom lirskog tenora u osebujnom izričaju dualnosti, slobode, hrabrosti i ljubavi.

Španjolski El Periodico i New York Times opisuju ga kao avangardnog umjetnika svjetskog glasa  te sinonimom Slobode na Balkanu, rekavši da je to "glas koji miluje duše i otvara i vida ranjena srca". Njegovi koncerti su katarza emocija i personifikacija ljubavi koja anđeoski poje.

Ove godine izlazi njegov sedmi studijski album Sevdahology. Njegov prvi dokumentarni film Maldita u španjolskoj produkciji i režiji Kanaki filma osvojio je prestižnu Goya nagradu kao najbolji dokumentarni film festivala. Trenutno radi na drugom filmu, knjizi i turnejama po SAD-u i Kanadi,  Australiji, Europi i regiji među kojima je i ovaj koncert s duom Hojsak-Novosel.

Kontrabasist Tihomir Hojsak i tamburaš Filip Novosel ostvarili su iznimnu međunarodnu karijeru. Svestrani su glazbenici koji su ostvarili suradnje s poznatim glazbenicima raznih žanrova kao što su Theodosii Spassov, Vlatko Stefanovski, Matija Dedić, Miroslav Tadić i drugi.

Ime Claudija Monteverdija stoji na početku povijesti opere, ali pečat njegove inovativnosti i svestranoga glazbenoga genija utisnut je i u prve stranice povijesti mnogih drugih žanrova koji će procvasti u baroku i činiti temelj zapadne glazbe, transformirajući se u nebrojenim grananjima sve do suvremenih glazbenih oblika i tehnika. Kada se preselio u Veneciju 1613. godine, kako bi preuzeo mjesto maestra di capella u Bazilici sv. Marka, malo što je dotad na njegovom glazbeničkom putu moglo nagovijestiti angažman u okviru Crkve. Za dvor Gonzaga u Mantovi pisao je uglavnom svjetovnu glazbu. Njegovi madrigali bili su nadaleko poznati i izvođeni diljem Italije i Europe, ali Monteverdi je bio nezadovoljan položajem na dvoru, te je potražio novo namještenje u Rimu. U to vrijeme, 1610. godine u Veneciji tiska prvo veliko izdanje crkvene glazbe (ranije objavljuje dvije manje zbirke, Sacrae canticulae 1582. i Madrigali spirituali 1583.), Sanctissimae Virgini missa senis vocibus ad ecclesiarum choros ac vesperae pluribus decantandae cum nonnullis sacris concentibus, ad sacella sive principum cubicula accommodata, odnosno izdanje koje okuplja šesteroglasnu misu i vespere. Iz posvete, upućene papi Pavlu V., može se zaključiti da je Monteverdi smjerao zaposliti se u papinskoj kapeli, kao i to da je djelo skladao u svoje slobodno vrijeme. Iako u Rimu ne uspijeva dobiti namještenje, možda mu je ovo izdanje pomoglo u dobivanju prestižnog namještenja maestra di cappella u Bazilici sv. Marka, gdje će ostati naredna tri desetljeća, do kraja života. Vespro della Beata Vergine istinski je kompendij različitih ranobaroknih stilova koji su bili u opticaju početkom 16. stoljeća – stil seže od starinskih antifona, gregorijanskih srednjevjekovnih unisono melodija, do psalama kojima odjekuje palestrinijanska polifonija, kao i novih koncertantnih moteta, od kojih je jedan od najljepših Sonata sopra la Sancta Maria, u kojemu Monteverdi inovativno osmišljava formu virtuoznih varijacija za instrumente, dok glasovi u jednoglasju ponavljaju melodiju cantus firmusa.

Nije poznato gdje su Monteverdijeve vespere prvi put izvedene i jesu li ikad u cijelosti izvedene za Monteverdijeva života. Pretpostavlja se da su to mogle biti vjerske svečanosti na dvoru Gonzaga ili u Veneciji. Još i danas se vode diskusije o pravoj liturgijskoj svrsi djela, ali jasno je da ono funkcionira kao večernja za marijanske blagdane, s pravilnim slijedom psalama, moteta i antifona, čiji tekstovi dopiru iz biblijskih čitanja, iz Evanđelja po Luki i po Ivanu, iz Pjesme nad pjesmama, Knjige proroka Izaije, pa čak i nepoznatih pjesnika (motet Audi coelum). I danas začuđuje bogat, sveobuhvatan spektar kompozicijskih postupaka okupljenih u ovom grandioznom djelu, s kulminacijom u raskošnom završnom Magnificatu. Mnoge svoje odlike Vespro dijeli s operom Orfej, nastajući u otprilike isto vrijeme, što se ponajviše čuje u početnom ulomku, Domine ad adiuvandum, koji je prerada instrumentalne toccate kojom počinje Orfej. U opernoj maniri skladan je i blještavi Duo Seraphim za tri tenora, koji predstavljaju anđeosko pjevanje u ornamentiranom stilu, nalikujući ulomku Possente spirto iz Orfeja. Ipak, Večernja u čast Blažene Djevice Marije Claudija nadvisuje odnosno proširuje i produbljuje ono što se moglo naći u Orfeju i s pravom smatra djelom koje svojom kompleksnom strukturom, ingenioznim skladateljskim tehnikama i umjetničkim dosezima označava početak modernog doba u glazbi.

Žana Marendić, mezzosporan & Zoran Velić, klavir

Teta Opereta i Barba Klavalir, pjevačica i pijanist, likovi su koji "žive" u čarobnom svijetu koncertne dvorane Ivo Tijardović i predstavit će se djeci kroz operu, kraljicu glazbeno scenskih umjetnosti, a kroz priču o tome tko sve živi u tom svijetu i kako se ona stvara i u zajedništvu nastaje, približit će djeci njezinu ljepotu.

Djeca će imati prilike upoznati i čuti sve vrste pjevačkih glasova i pjevati s izvođačima, odnosno glumcima. Predstavit će se "važne operne stvari" na veseli i djeci blizak način. Osim edukativne platforme, djeca će dobiti priliku kroz interaktivno sudjelovanje u predstavi osvijestiti kako su i oni nevjerojatno nadareni. Nakon Tete Operete kući će otići motivirani i sretni, s ljubavlju prema klasičnoj glazbi i pjevanju,  željom za odlaženje na koncerte i u kazalište ali i uz pozivnicu da zajedno s njima nastupe i u pravoj opernoj predstavi za mlade koja će se stvarati u Hrvatskom domu u idućim mjesecima.

Možete preuzeti pjesmicu Tete Operete koju djeca mogu naučiti kako bi je mogla pjevati uz nju za vrijeme predstave ovdje!

Tekst pjesmice

Nosimo vam ljubav, sreću,
Nosimo vam sunca sjaj.
Nek vam život bajka bude,
Nek na zemlji vlada raj.

O ljepoto vječna ti si,
Svakom biću ti si dar.
Nek sve zvijezde plešu s nama,
Mjesec, Sunce, divan par.

Zemlja naša slavi mir.
Figaro i Susanna,
Radost naša, vaš je pir.

Mandolina Spalatina prezentira djela skladatelja koji su rođenjem i/ili svojim umjetničkim djelovanjem vezani uz Split. Djela glazbenih majstora poput Josipa Hatzea, Jakova Gotovca, Ive Tijardovća, svestranoga preporoditelja splitskoga glazbenoga života ili pak Borisa Papandopula, autora jednoga od najvećih opusa u hrvatskoj glazbi.

Skladbe neprikosnovenih velikana hrvatske umjetničke glazbe, oživjet će u novom ruhu, prvi će put biti predstavljene u obradama za glas i mandolinski orkestar. Dragocjena djela eminentnih skladatelja publici će donijeti mezzosopranistica Terezija Kusanović, bas Marijo Krnić i Gradski mandolinski orkestar „Sanctus Domnio“, čije umjetničke biografije jamče iznimno kvalitetnu izvedbu i prezentaciju splitskog glazbenog stvaralaštva.

Na programu koncerta će se naći djela Ive Paraća, Franje Serafina Vilhara, Hatzeove solo pjesme, brojevi iz Tijardovićevih opereta i Papandopulov ciklus Varoške pjesme iz Splita i Kaštela (1950.) u kojemu je jedanaest pjesama ljubavne tematike, poredanih po principu kontrasta, u kojima pjevač donosi tradicijske napjeve, prema skladateljevim zapisima. Naći će se djela i prerade suvremenih skladatelja za mandolinske orkestre koji su svojim opusom pridonijeli očuvanju hrvatske glazbene tradicije, u cilju promidžbe, očuvanja i (re)afrimacije hrvatske glazbene baštine i tradicije te promocije suvremenoga hrvatskoga glazbenoga stvaralaštva.

Organizator | GMD Sanctus Domnio
Suorganizator | Hrvatski dom Split

Pod pokroviteljstvom | Grad Split - Splitsko-dalmatinska županija - TZ SDŽ

Prijava na newsletter
prijavi se i saznaj novosti
Prijava na WhatsApp
WhatsApp kanal Hrvatskog doma Split
pratite nas na @hrvatskidomsplit
Hrvatski Dom Split

javna ustanova u kuturi 
Hrvatski dom Split

Lokacija
Tončićeva ul. 1, 21000, Split
Telefon
+385 (0)21 213 775
Email
info@hdsplit.hr
Blagajna
Radno vrijeme ponedjeljak - subota od 09 do 13 sati i 1 sat prije početka događaja. 
Partneri
programski 
partner
zlatni medijski 
partner
medijski 
partneri
HD Split © Sva prava pridržana 2024. - 2024.
crossarrow-up Skip to content