Supružnici Marcus i Jean Baylor, koji djeluju pod nazivom The Baylor Project, donose savršen glazbeni spoj stilova, emocija i iskustava. U ovu suradnju oboje su ušli s pozamašnim i bogatim mirazom, a zajedničko im je iskustvo nastupanja u crkvama, u kojima su još u mladim danima usvojili temelje glazbe kojom se bave. Otada se njihov glazbeni svjetonazor zasniva na utjecajima jazza, gospela, bluesa i soula.
Jean, poznata kao “djevojka iz Jerseyja”, upoznala se s jazzom na fakultetu. Vokalnu izvedbu usavršavala je na Sveučilištu Temple. Utjecaje je upijala od Carmen McRae, Jimmyja Scotta i Shirley Horn. Posebno je duboko uronila u stvaralaštvo Abbey Lincoln, od koje je naučila kako u glazbu otisnuti vlastitu osobnost, svoj pečat, vlastito poimanje umjetnosti. Kao popudbinu sa sobom je donijela iskustvo sviranja s Yellowjacketsima, Kennyjem Garrettom, Marcusom Millerom i Busterom Williamsom te je ostavila trag kao polovica platinastog dua Zhane. Osim toga, afirmirala se kao skladateljica, aranžerka, producentica i voditeljica ansambla. Posjeduje veliki mezzosopranski raspon. Jean kombinira svjež, osjećajan pristup fraziranju s inventivnom improvizacijom, što rezultira pjevanjem s takvom vokalnom čistoćom koja obuzima dušu.
Marcus, rodom iz St. Louisa, strast prema glazbi prvi put je osjetio kad je kao dvogodišnjak svirao u crkvi svoga oca. Majka i otac jednom su mu za Božić kupili set bubnjeva koji je bio napravljen od kartona. Svirajući na tim kartonskim bubnjevima zadivio je roditelje, koji su shvatili da je nadaren za glazbu i da je njegova namjera ozbiljna, te su mu kupili pravi set bubnjeva. Bubnjeve je učio svirati gledajući i slušajući svog bratića, koji je svake subote svirao na bogoslužjima u okruženju pentekostne crkve, gdje su pjevali, svirali ili plesali svi iz njegove obitelji. Uz to, odrastao je slušajući ploče iz obiteljske kolekcije – skupina kao što su Commissioned, The Winans, The Hawkins Family, Thompson Community Singers, Shirley Caesar. Poslije je upijao glazbu jazz velikana kao što su Miles Davis, Sarah Vaughan, Art Blakey, Freddie Hubbard i drugi. Dolaskom u New York 1990-ih počeo je surađivati sa svojim idolima te je nastavio proširivati, razvijati, inovirati i oblikovati svoj glazbeni izraz. Svoj prvi značajniji koncert održao je s pjevačicom Cassandrom Wilson, uz koju je stekao važna iskustva. Ona ga je povela na put oko svijeta i omogućila mu da iskusi istinski život jazz glazbenika te mu je ukazala povjerenje pozvavši ga da s njom snimi album “Traveling Miles”. Jedan od najvažnijih iskoraka u karijeri ostvario je kad je postao bubnjar Grammyjem nagrađenog fusion sastava The Yellowjackets. Potom je svirao s Georgeom Bensonom, Daveom Hollandom, Reginom Carter, Chickom Coreaom, Freddiem Hubbardom, Johnom Scofieldom, Joshuom Redmanom, Gregom Osbyjem, Terenceom Blanchardom, Donaldom Harrisonom i Nicholasom Paytonom, a njegovi mentori su, osim Cassandre Wilson, bili Buster Williams, Richard Henderson, Stanley Turrentine, Dianne Reeves, Lewis Nash, Michael Carvin i Kenny Garrett. Surađujući s njima, usavršio je vještine bubnjara, ali i skladatelja, aranžera, producenta i vođe benda. Zahvaljujući prirodnom osjećaju za ritam, kreativnom korištenju prostora i inovativnoj sposobnosti da ispriča priču, njegovo muziciranje i improvizacija postali su nadaleko cijenjeni.
Sva ta iskustva Baylori su ugradili u Baylor Project, sastav koji je do sada osvojio osam nominacija za nagradu Grammy i koji već godinama ostvaruje moćne, dinamične i poletne izvedbe kojima osvajaju publiku diljem svijeta. Sve što rade filtrira se kroz njihovo životno iskustvo i umjetničke senzibilnosti, s ciljem dubokog povezivanja s ljudima. Zapravo, oni stvaraju iskrenu glazbu koja se obraća duši. Kroz autorske skladbe, ali i obrade standarda i traditionala, publiku sugestivno uvlače u svoj transžanrovski i transgeneracijski glazbeni svijet. Važna im je sloboda da u svakom trenutku mogu zagrabiti i iskoristiti elemente iz raznih žanrova. Naime, vješto spajaju jazz, blues, R&B, funk, gospel i druge podžanrove afroameričke glazbe, ali na osebujan način, što njihovu glazbu čini autentičnom. Sve te elemente koriste za stvaranje vlastite glazbe u idiomu jazz jezika, koji je njihov primarni način izražavanja. Za njih je sve to rezultat crnačkog iskustva, koje određuje tko su kao umjetnici i glazbenici.
Zato je jedan od važnih segmenata njihova stvaralaštva protestna glazba. U njihovoj se glazbi ogledaju vremena u kojima su se događali prosvjedni skupovi, kao i stvarne priče i stvarne osobe. Primjerice, na njihovom su repertoaru pjesme “2020” i “Black Boy”, koje su nadahnute izazovima s kojima se suočavaju kao Afroamerikanci u Americi. No to je tek jedan od aspekata njihova stvaralaštva. Oni na svoju glazbu gledaju kao na misiju koja je nešto više od same umjetnosti. Zato na glazbu ne gledaju u smislu žanrova, nego kao na zvuk, kulturu, iskustvo, jezik. Novi trendovi donose nešto drukčije, ali Baylori još uvijek žele slaviti tradiciju. Karizma koju su ostvarili mamac je i za druge glazbenike, zbog čega su uz Baylor Project kao gosti sudjelovali čuveni glazbenici kao što su Bob Mintzer, Dezron Douglas, Kenny Garrett, Keyon Harrold, Ben Williams, Geoffrey Keezer i drugi.
Zajedničko muziciranje Marcusa i Jean bez premca je. Oni odaju počast svojim širokim glazbenim utjecajima generirajući eklektičan zvuk čiji je sveukupni učinak produhovljena, poletna, uvjerljiva glazba. Njihove dinamične izvedbe prodiru u kosti. Baylorsi će vas podići i nadahnuti da zaplješćete uz njihove izvedbe autorskih skladbi i novih obrada poznatih djela. Oni mame vaše uši lelujavom melodijom srednjeg tempa, a tada ćete, u trenu, možda biti dirnuti do suza kada, primjerice, promijene atmosferu nekom duhovnom pjesmom koja će pobuditi emocije. Iskreno i zrelo promišljaju balade koje izvode posebnom gracioznošću, elegancijom i odlučnošću. Marcus i Jean imaju nevjerojatnu sposobnost premošćivanja jaza između generacija. Relevantni su, autentični, duhovni, melodični i virtuozni, a upravo zato osvajaju rasprodane dvorane i mnogobrojnu publiku.
Njihov debitantski CD “The Journey”, objavljen za vlastitu izdavačku kuću Be a Light, 2017. bio je na 8. mjestu Billboardove jazz ljestvice, a godinu dana kasnije dobio je dvije nominacije za Grammy – za najbolji jazz vokalni album i najbolju tradicionalnu R&B izvedbu. Dvije godine kasnije, 2020., The Baylorsi su objavili singl “Sit On Down”, koji im je donio treću nominaciju za Grammy za najbolju tradicionalnu R&B izvedbu, učvrstivši njihovu poziciju na vrhu svjetske glazbene scene. Njihov drugi album, “Generations”, objavljen 2021., donio im je prvo osvajanje NAACP Image Awarda za izvanredan vokalni jazz album i četvrtu nominaciju za Grammy, za najbolji jazz vokalni album. Njihov prvi koncertni album, “The Evening: Live At Apparatus”, donio im je petu i šestu nominaciju za Grammy – za najbolji jazz vokalni album i najbolji improvizirani jazz solo. Suradnja s Adamom Blackstoneom i Russellom Ferranteom donijela im je sedmu nominaciju za Grammy, za originalnu pjesmu “Vulnerable (Live)” s koncertne snimke “Legacy: The Instrumental Jawn”. Nedavno su, u partnerstvu s APOGEE Electronics, dobili svoju osmu nominaciju za Grammy za improviziranu izvedbu stare duhovne pjesme “Walk With Me, Lord”. Marcus i Jean nedavno su svoje aktivnosti proširili na televiziju napisavši, producirajući i izvodeći novu tematsku pjesmu “Good Life” za šestu sezonu Tamron Hall Showa. Osim toga, potpisali su ugovor o ekskluzivnoj distribuciji – u partnerstvu s kućom Be A Light u njihovu vlasništvu – s Motown Gospelom (odjel Capitol CMG/Capitol i Universal Music Group), čime je katalog The Baylor Projecta postao dostupan na svim platformama.
Davor Hrvoj
Popusti se primjenjuju ograničeno. Svaki koncert u sklopu Peristil Vibreza ima ograničen ukupni broj ulaznica koje je moguće kupiti uz popust. Popusti se odnose na sljedeće kategorije posjetitelja:
Sponzori: