Francuska jazz pjevačica i autorica Cyrille Aimée, nominirana za Grammy, zaslužila je brojne pohvale zahvaljujući svom jedinstvenom i prepoznatljivom glasu, kao i stilu koji spaja jazz, funk, šansonu, flamenko, tradiciju i futurističku elektroniku. The Wall Street Journal ju je nazvao “jednom od najperspektivnijih jazz pjevačica svoje generacije”, dok ju je The Guardian opisao kao “suptilnu i artikuliranu pjevačicu”. New York Times ju je usporedio sa spojem Michaela Jacksona i Sarah Vaughan, naglašavajući da je “drska jazz pjevačica koja jednom nogom stoji u tradiciji, a drugom u elektronici”. Njezin glas, kojeg su opisali kao “djevojački cvrkut”, kontrolira s preciznošću snajperista.
Za Cyrille Aimée, glazba je istovremeno način života i umjetnička forma. Ona je oslobađa i potiče na praćenje kreativnih impulsa gdje god je vodilo njezino raznoliko nasljeđe. U svom stvaralaštvu kombinira dubinu i sofisticiranost jazza s neposrednošću popa te plesnim ritmovima Kariba. Izgradila je izvanrednu karijeru pjevačice, autorice tekstova i glazbene pedagoginje, osvojivši brojne nagrade, a pritom ostala vjerna svojim korijenima. Zbog svoje nadarenosti brzo je stekla reputaciju među kolegama kao neustrašiva, topla i duhovita improvizatorica te neusporediva interpretatorica pjesama.
Pažnju u svijetu jazza privukla je 2007. godine pobjedom na natjecanju Montreux Jazz Festivala, a dodatno ju je produbila 2010. kada je bila finalistkinja na Međunarodnom jazz natjecanju Thelonious Monk i 2012. pobjedom na Međunarodnom jazz natjecanju Sarah Vaughan. Nakon toga uslijedile su svjetske turneje i snimanja albuma. Kao voditeljica sastava snimila je petnaest albuma, a na nekima su joj se pridružili slavni glazbenici, poput Roya Hargrovea i Joela Frahma. U njoj su prepoznali poseban žar, iskričavost i otvorenost prema različitim utjecajima. Za nju improvizacija nije samo tehnika već i način života.
Cyrille Aimée odmalena je bila izložena različitim utjecajima; otac joj je Francuz, a majka Dominikanka. S obitelji je živjela u Samois-sur-Seineu, mjestu održavanja Django Reinhardt Festivala, jednog od najvećih godišnjih okupljanja romskih glazbenika u Europi. Kao tinejdžerka, noću bi se iskradala kroz prozor kako bi slušala gypsy swing glazbenike i družila se s njima. To ju je nadahnulo da živi unutar globalne glazbene zajednice, ujedinjene kreativnošću i spontanošću, bez granica i ograničenja. Tada je započela njezina strast prema jazzu. Također je potajno pjevala uz logorsku vatru s Romima u kampovima, što je dodatno produbilo njezinu ljubav prema spontanosti i slobodi u glazbi.
Do svoje dvadesete godine Cyrille je već živjela na četiri različita kontinenta. Odrasla je u Francuskoj, u višejezičnom kućanstvu ispunjenom glazbom, gdje je ples bio svakodnevna aktivnost praćen afro-karipskim ritmovima bachate i merenguea iz Dominikanske Republike. Nakon boravka u Santo Domingu, preselila se u New York City, gdje je danju pohađala SUNY Purchase, a noću nastupala u jazz klubovima na Manhattanu. Pjevala je u pariškim i njujorškim kafićima i klubovima, na ulicama europskih gradova, kao i na najprestižnijim svjetskim jazz festivalima. Također je glumila na Broadwayu, u njujorškom kazalištu Apollo te osjetila autentičnost glazbe New Orleansa. Na vrhuncu uspjeha u New Yorku otvorili su joj se novi horizonti. Rastući interes za dijeljenje svoje vizije o važnosti spontanosti, kreativnosti i zajednice doveo ju je do razvijanja i definiranja pravila improvizacije, primjenjujući ih u svakodnevnom životu.
Posjet New Orleansu 2017. godine rezultirao je zaljubljivanjem u grad i preseljenjem. Jedinstvena mješavina latinskog, francuskog i afroameričkog jazz naslijeđa omogućila joj je da istraži sve strane vlastitog glazbenog identiteta i nastavi razvijati svoju unutarnju kreativnost. Godine 2021. kupila je zemljište u šumama Kostarike, ondje projektirala i izgradila kuću te počela pripremati materijal za novi projekt: pjesme nadahnute vlastitim životom koje obuhvaćaju sva njezina dotadašnja putovanja.
Prije četiri godine počela je obogaćivati svoje stvaralaštvo ulaskom u digitalnu sferu kroz niz video suradnji na YouTubeu s jazz pijanistom i influencerom Emmetom Cohenom. Njihova verzija pjesme “La Vie en Rose” do danas je pregledana više od šest milijuna puta.
Davor Hrvoj