Hrvatski Dom Split
Hrvatski Dom Split

SIMC

Split International Music Competition
22. veljače - 2. ožujka 2025.
Uvod
Program
Žiri
Nagrade
Masterclass
Prijava
klavir
24. - 27.2.2025. 
Rok za prijavu: 31. siječnja 2025. 
gitara
28.2. - 03.03.2025. 
Rok za prijavu: 31. siječnja 2025. 
pjevanje
23. - 25.2.2025. 
Rok za prijavu: 31. siječnja 2025. 
Saksofon
28.2. - 2.3.2025. 
Rok: 31. siječnja 2025. 

Split International Music Competition (SIMC) predstavlja platformu za mlade glazbenike iz cijelog svijeta, pružajući im priliku pokazati svoj talent, steći vrijedno iskustvo i ostvariti međunarodne kontakte. Natjecanje se održava u prekrasnom gradu Splitu, poznatom po svojoj bogatoj glazbenoj tradiciji i kulturnoj baštini.

Natjecanje je otvoreno za izvođače svih nacionalnosti do 32 godine, a obuhvaća nekoliko kategorija, uključujući klavir, glas, gitaru i saksofon. Sudionici će imati priliku nastupiti pred istaknutim članovima žirija koji su priznati stručnjaci u svom polju, te osvojiti atraktivne nagrade.

Uz natjecateljski dio, SIMC nudi i mogućnost sudjelovanja u masterclassovima, koncertima i drugim edukativnim aktivnostima, čime potiče umjetnički razvoj i razmjenu znanja među mladim glazbenicima. Ova manifestacija ne samo da promovira umjetnost, već i okuplja ljubitelje glazbe u jedinstvenom okruženju koje slavi kreativnost i talent.

Pridružite nam se u Splitu i postanite dio ove uzbudljive glazbene priče! Rok za prijavu je 31. siječnja 2025. godine.

Program

PRAVILA:

Natjecanje je otvoreno za pijaniste svih nacionalnosti do 32 godine. 

PRVA ETAPA 

 • Od 10 do maksimalno 15 minuta

 • Slobodan izbor programa, ali mora biti uključen barem jedan stavak skladatelja bečke klasike (Haydn, Mozart ili Beethoven) te jedna virtuozna etida (Chopin, Liszt, Skrjabin, Debussy itd.)

 • Prva etapa natjecanja za klavir održat će se na pozornici iza zavjese

 • Imena natjecatelja neće biti otkrivena članovima žirija


POLUFINALE

 • Od 25 do maksimalno 30 minuta

 • Slobodan izbor programa

 • Nije obavezno, ali se preporučuje uključiti barem jednu skladbu hrvatskog skladatelja u polufinalu ili finalu. Popis hrvatskih skladatelja možete pronaći ovdje


FINALE

 • Od 35 do maksimalno 40 minuta

 • Slobodan izbor programa 

 • Nije obavezno, ali se preporučuje uključiti barem jednu skladbu hrvatskog skladatelja u polufinalu ili finalu. Popis hrvatskih skladatelja možete pronaći ovdje 


Uz sva gore navedena pravila, obavezno je i sljedeće:

 • Sviranje napamet u svim etapama natjecanja

 • Skladbe se ne mogu ponavljati kroz etape


Svi kandidati moraju pripremiti pet opernih arija iz različitih stilskih razdoblja, uključujući jednu ariju hrvatskog skladatelja. 

PRVA ETAPA
 • Dvije arije po vlastitom izboru s pripremljenog popisa.

POLUFINALE
 • Dvije arije s pripremljenog popisa, od kojih jedna mora biti arija hrvatskog skladatelja, a druga po izboru žirija. 

FINALE
 • Najbolje izvedena arija iz prethodnih etapa (po izboru žirija) te peta arija s pripremljenog popisa. 

Popis arija hrvatskih skladatelja možete pronaći ovdje.

Program mora uključivati skladbe iz najmanje dva različita stilska razdoblja, od kojih jedno djelo mora biti iz razdoblja klasike ili romantizma. 

Nije dozvoljeno ponavljati skladbe iz prethodnih etapa natjecanja. 


PRVA ETAPA

 • Dostavlja se snimka, skladba se ne izvodi uživo

 • 10 do 15 minuta

 • Slobodan izbor programa 


POLUFINALE

 • 10 do 15 minuta 

 • Slobodan izbor programa 


FINALE

 • 25 do 30 minuta 

 • Slobodan izbor programa 


Nije obavezno, ali se preporučuje uključiti barem jedno djelo hrvatskog skladatelja u polufinalu ili finalu. Popis hrvatskih skladatelja može se pronaći ovdje.


PRVA ETAPA
 • Paul Bonneau: Caprice en Forme de Valse 
 • Dostavlja se snimka, skladba se ne izvodi uživo


POLUFINALE
 • Prvo se svira zadana skladba: Alfred Desenclos: Prélude, Cadence et Finale (napamet)
 • Nakon toga svira se jedna od navedenih solo skladbi: 
     • Šimun Matišić: Experiment on a theme by Eric Dolphy (Red Planet) 
     • Gordan Tudor: Quartertone Waltz 
     • Dubravko Detoni: Petite Suite Detruite 
     • Gordan Tudor: Pepper 
     • Branko Lazarin: Tri stavka za solo saksofon 
     • Viktorija Čop: Dual za solo saksofon 


FINALE
 • Prvo se svira jedna od navedenih sonata po slobodnom izboru:
     • William Albright: Sonata za alt saksofon i glasovir 
      Edison Denisov: Sonata za saksofon i glasovir 
      Jindřich Feld: Sonata za alt saksofon 
      Anđelko Klobučar: Sonata za alt saksofon i glasovir 
      Jeanine Rueff: Sonata za alt saksofon 
      Gordan Tudor: Sonata 
      Takashi Yoshimatsu: Fuzzy Bird, sonata za alt saksofon i glasovir 
 • Nakon toga svira se skladba po slobodnom izboru (napamet) 

Žiri

Philippe Raskin

Belgija
Rođen u Bruxellesu, Philippe Raskin posvetio se glazbi od rane dobi. Njegovi nastupi hvaljeni su kao sjajni, predani i kontrolirani. Philippe je započeo satove klavira s Aleksandrom Friedlandom, nastavio s Bernadette Malter i Loredanom Clini, a svoju umjetnost dodatno je usavršavao uz Vincenza Balzanija, Ralfa Gothónija, Leona Fleishera, Johannesa Meissla i Hattoa Beyerlea. 


Sa 16 godina upisao je Kraljevski konzervatorij u Bruxellesu pod vodstvom Jean-Claudea Vanden Eyndena, gdje je diplomirao s najvišim počastima. Pridružio se Kraljevskoj glazbenoj kapeli Kraljice Elizabete, gdje je ponovno diplomirao s pohvalama i završio magisterij iz klavira i komorne glazbe.

Godine 2005. upisao je Escuela Superior de Música Reina Sofía u Madridu, gdje je studirao s Dmitrijem Bashkirovim i Claudiom Martínezom Mehnerom, te je dobio nagradu Sobresaliente od Njezina Veličanstva Kraljice Španjolske. Kasnije se specijalizirao na Konzervatoriju u Strasbourgu s Amy Lin te surađivao s Leonelom Moralesom.

Philippe je osvojio brojna natjecanja, uključujući natjecanja J.S. Bach, Gretry Rotary, Pariško međunarodno natjecanje za klavir i natjecanje André Dumortier, te je osvajao nagrade na Međunarodnom natjecanju za klavir u Lyonu i natjecanju “Španjolski skladatelji” u Madridu.

Nastupao je u prestižnim dvoranama širom svijeta, uključujući Konzervatorij Čajkovski u Moskvi, Musikverein u Beču i Filharmoniju u Berlinu, uz orkestre poput Belgijskog nacionalnog orkestra i Simfonijskog orkestra Flandrije. U komornoj glazbi surađivao je s Clemensom Hagenom i Miguelom Da Silvom. Philippe je aktivan i u suvremenoj glazbi, izvodeći premijere djela skladatelja poput Jean-Mariea Rensa i Serkana Gürkana.

Svake godine pozivan je da sudi na međunarodnim natjecanjima, a umjetnički je direktor Međunarodnog klavirskog natjecanja César Franck i IMF Pariza. Godine 2009. osnovao je svoju školu klavira, nudeći majstorske tečajeve u Belgiji i inozemstvu. Bio je umjetnički direktor Resonances Festivala u Francuskoj (2016.) te predaje na Kraljevskom konzervatoriju u Bruxellesu, Talent Music Master Courses University u Italiji, Pariškoj europskoj glazbenoj akademiji i Školi glazbe “Friedrich Gulda” u Beču.
Pročitaj više

Andreas Frolich

Njemačka
Andreas Frölich je njemački pijanist cijenjen zbog svojih dinamičnih izvedbi i doprinosa klasičnoj glazbi. Rođen je 1963., studirao je kod uglednih pedagoga, uključujući Vitalija Margulisa na Hochschule für Musik u Freiburgu i Pavela Gililova na Musikhochschule Köln, gdje je usavršavao svoje vještine kao koncertni pijanist. Frölich se ubrzo afirmirao na međunarodnoj sceni, osvojivši brojne prestižne nagrade na pijanističkim natjecanjima u gradovima poput Senigallije, Finale Ligure, Milana i Beča. 


Njegova ga je karijera potom odvela na najpoznatije svjetske pozornice, uključujući Concertgebouw u Amsterdamu, Musikverein u Beču, Teatro Colón u Buenos Airesu te Filharmoniju u Kölnu.

Frölich je nastupao na važnim glazbenim festivalima kao što su Rheingau Musik Festival, Schleswig-Holstein Music Festival i Salzburg Festival. Kao solist surađivao je s brojnim uglednim orkestrima, uključujući Salzburg Chamber Soloists, Bečki komorni orkestar i Filharmonijski orkestar Sankt Peterburga, čime je potvrdio svoju reputaciju svestranog i traženog pijanista. Snimio je više od 40 CD-ova.

Osim izvođačke karijere, Frölich se posvetio obrazovanju i mentorstvu. Godine 2006. pridružio se profesorskom kadru na Hochschule für Musik und Tanz Köln/Aachen, gdje predaje klavir. Gostujući je profesor na uglednim ustanovama, poput Mozarteuma u Salzburgu i Talent Music Masters Academy u Bresci. Njegovi su studenti postigli zavidne uspjehe, osvojivši preko 80 nagrada na nacionalnim i međunarodnim natjecanjima.

Frölich gaji strast prema promociji klasične glazbe i mladih talenata. Godine 2001. suosnovao je AmadéO Festival u Aachenu i pokrenuo Međunarodno pijanističko natjecanje MozARTe, gdje djeluje kao umjetnički direktor i predsjednik žirija. Također vodi seriju koncerata Orpheo u Kerkradeu, Nizozemska, godišnju platformu za mlade glazbenike koja se održava u sklopu Euriade Festivala. Godine 2014. dodatno je proširio svoj utjecaj postavši umjetnički direktor Međunarodnog festivala i natjecanja ClaviCologne/Aachen, čime je još više ojačao svoju ulogu u globalnoj zajednici klasične glazbe.

Kao član Mendelssohn Trija Berlin, Frölich se redovito bavi komornom glazbom i surađuje s uglednim ansamblima poput Ensemble Wien. Njegov opsežan angažman kao člana žirija na pijanističkim natjecanjima širom svijeta, uključujući Madrid, Tokio i Bruxelles, naglašava njegovu posvećenost razvoju novih talenata i unapređenju područja klasičnog klavira. Frölichova ostavština temelji se na vrhunskom umjetničkom izrazu, inspirativnoj pedagogiji i predanosti globalnoj glazbenoj zajednici.
Pročitaj više

Pavel Gililov

Austrija/Njemačka
Pavel Gililov rođen je 1950. u Donjecku te je jedan od najistaknutijih pijanista i pedagoga današnjice. Njegov talent prepoznao je poznati ruski skladatelj Dmitrij Kabalevski koji ga je pozvao da se školuje u Sankt-Peterburgu u akademiji za nadarenu djecu. Već u mladosti ostvaruje velike uspjehe osvajajući prvo mjesto na Nacionalnom pijanističkom natjecanju u Moskvi 1972. godine te visoke nagrade na Međunarodnom Chopinovom natjecanju u Varšavi 1975. godine i Viotti natjecanju u Italiji 1978. godine.

Godine 1978. emigrirao je u Austriju, a zatim u Njemačku - gdje se smjestio u Kölnu. Ubrzo po dolasku, nastavlja izvanredno uspješnu međunarodnu karijeru. Surađivao je s mnogim slavnim dirigentima poput Lawrencea Fostera, Andris Jansonsa i Valeryja Gergieva, a nastupao je s prestižnim orkestrima poput Bečke simfonije, Berlinskog filharmonijskog komornog orkestra, Nizozemskog filharmonijskog orkestra i mnogih drugih. Njegovi nastupi u prestižnim koncertnim dvoranama, kao što su Berlinska filharmonija, Alte Oper Frankfurt, Musikverein u Beču, La Scala u Milanu te Concertgebouw u Amsterdamu, naišli su na oduševljenje publike i kritike.

Uz solo karijeru, Gililov se posvetio i komornoj glazbi. Kao član Berlinskog klavirskog kvarteta te osnivač Gililov Klavirskog Kvarteta, stekao je svjetsku slavu. Nastupao je uz vrsne glazbenike poput Borisa Pergamenščikova, Mishe Maiskoga i Viktora Tretiakova. Bio je gost brojnih međunarodnih festivala, uključujući Salzburški festival, Edinburgh Festival, Schleswig-Holstein Festival i Newport Festival u SAD-u.

Njegove diskografske uspjehe potvrdile su snimke za Deutsche Grammophon, RCA Victor, Toshiba EMI i Orfeo, koje su dodatno učvrstile njegovu reputaciju u glazbenom svijetu. Od 1982. do 2013. godine, Gililov je djelovao kao profesor na Visokoj školi za glazbu u Kölnu, a od 2007. godine predaje na Mozarteumu u Salzburgu, gdje je pomogao u formiranju brojnih mladih pijanista međunarodnog ugleda.

Gililov je 2005. osnovao Međunarodno Beethovenovo natjecanje u Bonnu, gdje obnaša dužnost umjetničkog direktora i predsjednika žirija. Njegova strast za obrazovanjem proširila se i kroz brojne majstorske tečajeve koje održava diljem svijeta, uključujući ljetnu akademiju u Lausannei. 
Pročitaj više

Svetlana Eganian

Rusija
Svetlana Eganian, vrhunska pijanistica i pedagoška stručnjakinja, obrazovala se na moskovskom Konzervatoriju Čajkovski kod renomiranih pedagoga, među kojima su Bella Davidovich i Zinaida Ignatieva, učenica čuvenog Samuela Feinberga. Tijekom školovanja, osvojila je četiri prve nagrade s pohvalama u kategorijama solista, komornog glazbenika, pedagoga i korepetitora. Priznata od uglednih članova ruske glazbene škole poput Tatjane Nikolaeve i Dmitrija Bashkirova, Eganian se istaknula kao izuzetna umjetnica.

Preselivši se u Francusku, od 1990-ih je radila kao profesorica na Nacionalnom konzervatoriju za glazbu i ples u Lyonu (CNSMD Lyon) te je osnovala Međunarodnu ljetnu pijanističku akademiju povezavši tako pijaniste različitih razina i nacionalnosti. Bila je umjetnička ravnateljica Glazbene akademije „Alizés” u Rabatu, a svoje obrazovne i umjetničke aktivnosti provodi i u Guadeloupeu, Marie Galanteu i Martiniku, gdje redovito održava recitale i majstorske tečajeve.

Eganian često sudjeluje kao članica ili predsjednica žirija na međunarodnim pijanističkim natjecanjima u Europi. Predsjednica je i umjetnička ravnateljica Grand International Piano Competition (G.C.I.P.) od 1986. godine, kao i Međunarodnog natjecanja u Lyonu (od 2009.) te Međunarodnog glazbenog festivala i natjecanja u Parizu (od 2018.), u suradnji s Philippeom Raskinom.

Nastavlja i koncertnu karijeru surađujući s glazbenicima poput Marka Drobinskog (violončelo), Georgesa Wanisa (tenor) i François Duranda (viola). Njeni brojni diskografski zapisi dobili su visoke pohvale kritike; CD s djelima Griega, Chopina i Liszta ocijenjen je s četiri zvjezdice u časopisu „The World of Music“. Njena virtuoznost, tehnička preciznost te duboko razumijevanje glazbe ističu ju kao jednu od istaknutih glazbenih osobnosti današnjice.
Pročitaj više

Leonel Morales Alonso

Kuba
Leonel Morales Alonso, kubanski pijanist s međunarodnom reputacijom, rođen je 5. listopada 1964. u Havani. Nacionalizirani je Španjolac te u Španjolskoj živi od 1991. gdje je izgradio uspješnu karijeru kao koncertni pijanist, profesor i umjetnički ravnatelj. Smatra se jednim od najistaknutijih pijanista svoje generacije, a publika i kritika ga hvale zbog njegove tehničke preciznosti i izražajne interpretacije. 


Morales je osnivač i umjetnički ravnatelj Međunarodnog pijanističkog natjecanja "Compositores de España" (CIPCE), koje se od 2000. održava u Madridu.

Svoje glazbeno obrazovanje stekao je na Institutu za umjetnost u Havani, pod vodstvom maestra Franka Fernándeza, čime je usvojio temeljne principe ruske škole. Kasnije je svoje vještine usavršavao u Weimaru i Salzburgu te kao asistent u klasi maestra Aquilesa Delle Vignea na Sveučilištu Mozarteum. Prije dolaska u Španjolsku osvojio je nagrade na prestižnim natjecanjima, uključujući "Teresa Carreño" u Venezueli i "Ciutat de Manresa" u Barceloni. Nakon dolaska u Španjolsku, ostvario je uspjehe na nizu natjecanja, među kojima su nagrada "Fundación Guerrero" u Madridu i "Premio Jaén", što mu je osiguralo redovite nastupe s vodećim španjolskim orkestrima, poput Nacionalnog orkestra Španjolske i Orkestra Radio Televizije Španjolske.

Morales je tijekom svoje karijere nastupao s uglednim orkestrima diljem svijeta, uključujući Filharmoniju Berlina, Nacionalnu filharmoniju Varšave, orkestre u Frankfurtu, New Jerseyju i Mexico Cityju, pod ravnanjem dirigenata kao što su Rafael Frühbeck de Burgos i Antoni Ros-Marbà. Njegov virtuozitet često je pohvaljen, a njegov nastup u Carnegie Hallu 2006. godine bio je iznimno uspješan. Nadalje, kao jedan od rijetkih pijanista, Morales je izveo svih pet koncerata za klavir i orkestar Sergeja Rahmanjinova u dvije uzastopne večeri, uključujući "Rapsodiju na Paganinijevu temu".

Osim koncertne karijere, Morales se posvetio i pedagoškom radu. Bio je profesor na Konzervatoriju "Salvador Seguí" u Castellónu, a trenutno predaje na Sveučilištu Alfonso X El Sabio te u Glazbenoj školi Forum Musikae. Njegovi studenti redovito osvajaju nagrade na međunarodnim natjecanjima. Svake godine predaje na "Sommerakademie" Sveučilišta Mozarteum u Salzburgu, a sudjeluje i kao gostujući profesor na američkim, europskim i kineskim sveučilištima.

Kao umjetnički ravnatelj, uz CIPCE, vodi i glazbeni festival "Leonel Morales and Friends" u Granadi te Međunarodno pijanističko natjecanje "María Herrero".
Pročitaj više

Lorenzo Di Bella

Italija
Lorenzo Di Bella, istaknuti talijanski pijanist i umjetnički direktor, poznat je po svojim virtuoznim izvedbama i izražajnoj glazbenoj osobnosti. Njegov učitelj Lazar Berman nekoliko mjeseci prije smrti rekao je za Di Bellu: "Lorenzo je iznimno talentiran pijanist, briljantni virtuoz i uzbudljiv, rafinirani glazbenik s jakom umjetničkom osobnošću." Di Bella je 2005. osvojio prvu nagradu i zlatnu medalju na Međunarodnom pijanističkom natjecanju "Horowitz" u Kijevu. 


Godine 2006. dobio je nagradu "Sinopoli" koju mu je na Quirinaleu uručio tadašnji predsjednik Italije C. A. Ciampi, kao priznanje za umjetnička postignuća.

Njegove izvedbe uživaju veliki uspjeh na prestižnim događanjima poput Festivala Due Mondi u Spoletu, Teatra La Fenice u Veneciji, Teatra Olimpico u Vicenzi, Teatra delle Muse u Anconi, Festivala Liszt u Utrechtu te u gradovima kao što su Berlin, Hamburg, Montreal, Peking, Šangaj i Denver. Godine 2013. izveo je kompletnu zbirku Etudes-Tableaux Sergeja Rahmanjinova na Festivalu MiTo u Milanu i Torinu.

Di Bella je surađivao s renomiranim orkestrima poput Orkestra Nacionalne akademije Santa Cecilia, Orkestra “Pomeriggi Musicali” iz Milana, Nacionalnog simfonijskog orkestra Ukrajine i Filharmonijskog komornog orkestra iz Berlina. Nastupao je pod dirigentskom palicom velikih umjetnika, uključujući Jamesa Conlona, Kirilla Karabitsa i Vladimira Sirenka.

Uz koncertnu karijeru, Lorenzo Di Bella posvećen je i pedagoškom radu. Od 2019. profesor je na Konzervatoriju Rossini u Pesaru i umjetnički je ravnatelj Akademije za klavir Marche u Recanatiju, gdje organizira masterclassove s priznatim pijanistima i pedagozima. Također je osnivač i umjetnički direktor festivala "Civitanova Classica Piano Festival" te "Mugellini Festivala" u Potenzi Piceni i Međunarodnog pijanističkog natjecanja "La Palma d'Oro" u San Benedettu del Trontu.
Pročitaj više

Vanesa Kleva

Hrvatska
Vanesa Kleva osnivačica je i direktorica Piano Loop Festivala, Piano Loop Akademije i Piano Loop natjecanja.

Rođena je 1982. godine i počela je svirati klavir sa 6 godina. Završila je studij na Muzičkoj akademiji UMAS u Splitu, nakon što je kratko vrijeme provela kao gast student na Hochschule für Musik und Darstellende Kunst Frankfurt am Main. Tijekom godina studirala je kod brojnih profesora: R.Kerrer, L.Natochenny, I.Lazko, L.Baranyay, R.Gubaidulin, O.Cinkoburova, M.Ambokadze i mnogi drugi.

Ubrzo po zapošljavanju u Glazbenoj školi Josipa Hatzea u Splitu kao profesorica klavira i korepetitor klavira na Muzičkoj akademiji UMAS u Splitu osniva Udrugu Piano projekt koja od 2010. godine ugošćuje brojne pijanističke i majstorske tečajeve klavira (I.Pogorelić, N.Lugansky). , D.Shishkin, L.Natochenny, N.Trull, A.Frolich, G.Gruzman, K.Gekić, I.Lazko, R.Dalibaltayan, Y.Martynov, S.Korolev, M.Filjak, G.Filipec, I.Krpan, A.Jurinić).


Bila je članica žirija 17.Mozarte Međunarodnog pijanističkog natjecanja, profesionalna kategorija, održanog u Aachenu, Njemačka, 2021. i predselekcijska članica žirija 33.International Ferrol Piano Competition.

Bila je članica Umjetničkog vijeća Hrvatskog narodnog kazališta Split od 2008.-2010.
Predsjednica je Umjetničkog vijeća Grada Splita od 2022. godine i predsjednica Udruge Piano projekt od 2010. godine.


Sudjelovala je na konferenciji „Baština i lokalni razvoj: Uz osvrt na francusko iskustvo kulturnih politika”, HAZU, 2018., „4.Alumni klub” Glazbenog odjela Muzičke akademije Split, UMAS-a 2019. te na konferenciji Od Dante do sadašnjosti da yin 2021. Sveučilišta u Splitu Filozofskog fakulteta.


Godine 2006. upisala je magistarski studij Psihologije glazbe na Filozofskom fakultetu Universe v Ljubljani, a 2020. započela je interdisciplinarni doktorski studij na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Splitu.
Pročitaj više

Valentina Fijačko

Hrvatska
Valentina Fijačko Kobić, ugledna hrvatska sopranistica, rođena je u Varaždinu 1977. godine. Diplomirala je i magistrirala pjevanje na Muzičkoj akademiji u Zagrebu pod vodstvom doc. Lidije Horvat-Dunjko, a svoje znanje dodatno je usavršavala u Beču kod Kammersängerin Olivere Miljaković. Operni debi imala je 2001. godine u Hrvatskom narodnom kazalištu u Zagrebu u ulozi Laurette u Puccinijevoj operi Gianni Schicchi. 


Valentina Fijačko Kobić bila je solistica u HNK Osijek, zatim u HNK Split, a od 2018. prvakinja je Opere HNK Zagreb.

Tijekom karijere ostvarila je brojne uloge u domaćim i međunarodnim produkcijama, uključujući zapažene izvedbe u operama La Boheme, Madama Butterfly, Turandot, Carmen, Nikola Šubić Zrinjski, Ero s onoga svijeta i mnogim drugim. Na pozornici HNK Zagreb interpretirala je složene likove poput Tatjane u Čajkovskijevoj operi Jevgenij Onjegin, Cio-Cio-San u Madama Butterfly i Mimi u La Boheme, a njezine izvedbe karakterizira snažna emocionalna dubina i tehnička preciznost.

Fijačko Kobić dobitnica je mnogih nagrada, uključujući nagradu Ivo Vuljević za najuspješnijeg mladog umjetnika 2003., nagradu hrvatskog glumišta 2007., nagradu "Milka Trnina" 2008., te Red Danice hrvatske s likom Marka Marulića 2019. godine. Posebno je hvaljena zbog svoje ljubavi prema Puccinijevom repertoaru, kojemu se neprestano vraća.
Pročitaj više

Ante Jerkunica

Hrvatska
Ante Jerkunica, hrvatski bas svjetskog glasa, jedan je od najtraženijih izvođača na međunarodnoj opernoj sceni. Karijeru je započeo 2002. godine u Hrvatskom narodnom kazalištu u Splitu, a međunarodno se afirmirao nakon što je postao stipendist i kasnije član ansambla Deutsche Oper Berlin od 2006. do 2018. godine, s kojom i danas zadržava blisku suradnju.

Jerkunica je ostvario izvanredne nastupe u prestižnim opernim kućama i festivalima, uključujući Staatsoper u Beču, Bayerische Staatsoper u Münchenu, Teatro Real u Madridu, Operu Bastille u Parizu, Liceu u Barceloni, Opéra du Rhin u Strasbourgu i mnoge druge. U Sjedinjenim Američkim Državama debitirao je 2017. godine u Operi u Seattleu kao Sarastro u Čarobnoj fruli, a na sceni Metropolitan Opere u New Yorku debitirao je 2022. godine kao Sparafucile u Rigolettu.

Tijekom karijere Jerkunica je izgradio impresivan repertoar, interpretirajući ključne basovske uloge u operama poput Fiesca u Simon Boccanegr, Filipa II u Don Carlu, Pimen u Borisu Godunovu, te Kralja Marke u Tristanu i Isoldi. Posebno se istaknuo izvedbama uloga Fafnera i Hundinga u Wagnerovim operama, kao i ulogom Vodenjaka u Dvořákovoj Rusalci, za koju je osvojio nagradu publike u Teatro Colón u Buenos Airesu. Na BBC Proms u londonskom Royal Albert Hallu 2017. godine nastupio je kao knez Hovanski u Musorgskijevoj Hovanščini.

Čest je gost na prestižnim koncertnim pozornicama poput Berlinske filharmonije i Concertgebouwa u Amsterdamu, surađujući s vodećim dirigentima kao što su Riccardo Muti, Semyon Bychkov, Kent Nagano, te Sir Mark Elder. Njegove interpretacije pohvaljene su zbog dubine, snažnog izraza i tehničke virtuoznosti.

Nadolazeći projekti uključuju nastupe u Bečkoj državnoj operi, Teatru Real u Madridu, te povratak na scenu Metropolitan Opere u New Yorku u jesen 2024. godine. Jerkunica ostaje jedan od najprepoznatljivijih predstavnika hrvatske operne umjetnosti na globalnoj razini.
Pročitaj više

Eva Blahova

Slovačka
Eva Blahová, renomirana slovačka mezzosopranistica, glazbena pedagoginja i umjetnička voditeljica, rođena je 1. prosinca 1944. u Skalici. Potječe iz ugledne glazbene obitelji; njezin otac, Dr. Janko Blaho, bio je prvi profesionalni operni pjevač u Slovačkoj. Blahová je razvila uspješnu karijeru kao solistica, pedagoginja i kulturna organizatorica, te je obnašala niz istaknutih funkcija, uključujući poziciju umjetničke direktorice Janáčekove opere u Nacionalnom kazalištu u Brnu od 2011. godine.

Diplomirala je na VŠMU u Bratislavi, a dodatno se školovala u Beču na Akademiji za glazbu i izvedbene umjetnosti, gdje je specijalizirala pjesme i oratorije. Debitirala je sa Slovačkom filharmonijom 1965. godine, a tijekom karijere nastupala je diljem Europe, Azije, Sjedinjenih Američkih Država i Kanade, te je snimala za izdavače OPUS i SUPRAPHON.

Kao pedagoginja, od 1969. predaje na VŠMU u Bratislavi, a od 1989. djeluje međunarodno kao gostujuća profesorica i članica žirija na brojnim natjecanjima. Vodila je majstorske tečajeve u Europi, Aziji i SAD-u, uključujući seminare u Njemačkoj, Italiji, Japanu, Švicarskoj i Finskoj. Godinama je djelovala kao glasovna savjetnica u Nacionalnom kazalištu u Pragu i Operi u Oslu.

Blahová je također poznata po svojim doprinosima opernoj sceni kroz organizaciju i potporu festivala, kao što su praški festival "Zvijezde opere sutrašnjice" te Međunarodno natjecanje Lucije Popp u Slovačkoj. Dobitnica je brojnih priznanja, uključujući nagradu predsjednika slovačkog parlamenta, Red lava Finske te orden Ľudovíta Štúra.
Pročitaj više

Manuela Kursidem

Njemačka

Manuela Kursidem je njemačka operna agentica s dugogodišnjim iskustvom u zastupanju opernih pjevača. Godine 1991. zajedno s Elene Tschaidse osnovala je umjetnički sekretarijat, koji je 1994. restrukturiran u agenciju za umjetnike pod nazivom Opern-Agentur Kursidem & Tschaidse. Agencija se specijalizirala za međunarodno zastupanje opernih pjevača, uključujući renomirane umjetnike poput KS Francisco Araize, KS Wolfganga Brendela i Mare Zampieri. 


Kursidem je također suosnivačica udruge DOKA-art (Deutschsprachige Opern und Konzertagenturen), osnovane 2020. godine. Ova udruga zastupa interese umjetnika u kazalištima, orkestrima i na festivalima, te surađuje s agencijama i umjetničkim udrugama na nacionalnoj i međunarodnoj razini. 


Tijekom svoje karijere, Manuela Kursidem surađivala je s brojnim opernim pjevačima, uključujući hrvatskog basa Antu Jerkunicu, kojem je pomogla u ostvarivanju međunarodne karijere nakon što je pobijedio na natjecanju mladih pjevača u Zagrebu 2005. godine. 


Osim toga, Kursidem je sudjelovala kao predavačica na Lisa Gasteen National Opera Programu, pružajući svoje znanje i iskustvo mladim opernim talentima.

Pročitaj više

Hannah Blum

Njemačka

Hannah Blum istaknuta je figura u opernom svijetu, poznata po svom bogatom iskustvu u castingu i umjetničkim operacijama. Trenutno obnaša dužnost direktorice castinga i zamjenice ravnatelja umjetničkih operacija u Semperoperi Dresden, jednoj od vodećih njemačkih opernih kuća.


Blum je započela svoje akademsko obrazovanje na Sveučilištu u Hildesheimu, gdje je studirala glazbu i poslovnu administraciju. Njezina strast prema glazbi odvela ju je u Italiju, gdje je pohađala Sveučilište u Bologni, fokusirajući se na umjetnost, glazbu i izvedbene umjetnosti. Tijekom tog razdoblja usavršavala je svoje vještine flautistice pod vodstvom Annamarie Morini na Konzervatoriju u Bologni. 


Tijekom studija, Blum je stekla vrijedno iskustvo u raznim uglednim institucijama, uključujući Međunarodni festival za mlade operne pjevače u Kammeroper Schloss Rheinsberg, Staatsoper Unter den Linden u Berlinu, Operu Leipzig, Schleswig-Holstein Musik Festival i Semperoperu Dresden. 


U sezoni 2009./10. Blum se službeno pridružila Semperoperi Dresden kao asistentica ravnatelja umjetničkih operacija. Tijekom godina napredovala je do uloge direktorice umjetničkih produkcija. Od sezone 2019./20. njezin primarni fokus je na castingu. U svojoj trenutnoj poziciji zamjenice ravnatelja umjetničkih operacija, nastavlja nadgledati casting, blisko surađujući s generalnom ravnateljicom Norom Schmid. 


Blumina stručnost prepoznata je na međunarodnoj razini, što je dovelo do njezinog sudjelovanja kao članice žirija na raznim prestižnim opernim natjecanjima. Posebno se ističe njezino sudjelovanje u žiriju 5. Međunarodnog natjecanja opernih pjevača Adam Didur u Katowicama, Poljska, u listopadu 2024. godine. Natjecanje je okupilo 72 pjevača iz 13 zemalja, s nagradnim fondom od ukupno 40.000 eura. 

Pročitaj više

Zoran Dukić

Hrvatska
Zoran Dukić, rođen 1969. u Zagrebu, jedan je od najistaknutijih klasičnih gitarista našeg vremena. S gitarom se susreo već s šest godina, a danas ostavlja snažan dojam na publiku diljem svijeta kroz svoje nastupe, bilo kao solist ili uz orkestar, u prestižnim koncertnim dvoranama poput Palau de la Música u Barceloni, Carnegie Halla u New Yorku, Concertgebouwa u Amsterdamu i Čajkovskog u Moskvi.


Zoranova karijera doživjela je procvat tijekom natjecateljskih godina (1990.-1997.), kada je osvojio niz natjecanja, uključujući oba natjecanja "Andrés Segovia" u Granadi i Palma de Mallorci – jedini je gitarist kojem je to pošlo za rukom. Osim toga, osvojio je nagrade na natjecanjima posvećenima Fernando Soru, Manuelu Ponceu, Manuelu de Falli i Franciscu Tárregi.

Njegov entuzijazam za poučavanje jednako je impresivan. Od 1997. predaje na Kraljevskom konzervatoriju u Haagu, gdje vodi jednu od najuspješnijih klasa klasične gitare u Europi, a osim toga redovno drži majstorske tečajeve diljem svijeta. Aktivni je izvođač komorne glazbe, suosnivač Europskog gitarističkog kvarteta, Hrvatskog gitarističkog kvarteta te svira u duetu s Aniellom Desiderijem.

Tijekom karijere snimio je brojne albume za izdavačke kuće u Njemačkoj, Španjolskoj, Belgiji, Brazilu i Kanadi, dok od 2011. godine nastupa kao umjetnik za D'Addario.
Pročitaj više

Marco Tamayo

Kuba / Austrija
Marco Tamayo, kubanski gitarist s austrijskim državljanstvom, poznat je kao "Il Re della Chitarra" (Kralj gitare), naslov koji mu je dodijelila talijanska tiskovina L’Stampa. Tamayo je osvojio više od 25 nagrada na međunarodnim natjecanjima, uključujući prestižna natjecanja poput Michele Pittaluga - Città di Alessandria, Andrés Segovia, Leo Brouwer u Havani i Nikita Koshkin u Austriji. Trenutno je profesor klasične gitare na Universität der Künste Berlin (UDK), gdje vodi međunarodno priznatu klasu studenata.

S obzirom na bogatu solističku karijeru, Tamayo redovito nastupa kao član komornih sastava i kao solist s orkestrima diljem svijeta. Nastupao je s orkestrima poput Filharmonije u Torinu, Filharmonije u St. Petersburgu, Havanske filharmonije te Oulu filharmonijskog orkestra, uz eminentne dirigente poput Ennia Morriconea, Justuza Frantza i Hannua Lintua.

Pedagoški se dokazao kao profesor na Sveučilištu u Sydneyu, Mozarteum Sveučilištu u Salzburgu i Akademiji umjetnosti u Gdansku. Njegova knjiga Essential Principles for the Interpretation of the Classical Guitar revolucionirala je pristup podučavanju klasične gitare.

Osim izvođačke i pedagoške karijere, Tamayo je i predsjednik žirija te umjetnički ravnatelj Međunarodnog gitarističkog natjecanja Michele Pittaluga u Italiji. Također je osnivač i direktor Međunarodnog natjecanja i festivala gitare u Klagenfurtu. Tamayo svira na gitari američkog graditelja Stephena Connora.
Pročitaj više

Jorgos Panetsos

Grčka
Jorgos Panetsos, rođen u Ateni, Grčka, istaknuti je klasični gitarist i cijenjeni pedagog. Svoje glazbeno obrazovanje započeo je na Nacionalnom konzervatoriju u Ateni, gdje je studirao kod Andrésa Paleologosa i Thrasa Stavroua. Daljnje studije nastavio je kod Luise Walker na Sveučilištu za glazbu i izvedbene umjetnosti u Beču, gdje je diplomirao s najvišim počastima. Usavršavao se na majstorskim tečajevima kod uglednih gitarista Davida Russella i Oscara Ghiglie u Sieni, gdje je primio prestižni "Diploma di merito".

Tijekom svoje karijere, Panetsos je održao koncerte u gotovo 30 zemalja, uključujući Sjedinjene Američke Države, Kinu, Venezuelu, Španjolsku, Francusku, Njemačku, Italiju, Indiju i Tajland. Kao solist, nastupao je s uglednim orkestrima poput Bečkog komornog orkestra, Orquesta Municipal u Caracasu, Filharmonijskog orkestra Kielce i Slovak Sinfoniette iz Žiline. Surađivao je s renomiranim umjetnicima poput Renéa Kubelika i Claudie Eder, a 1998. nastupio je u Beču s Paulom Badura-Skodom.

Osim koncertne karijere, Panetsos je aktivan kao pedagog na prestižnim ustanovama, uključujući "Music and Arts University of the City of Vienna" i "Konservatorium für Musik und Dramatische Kunst in Wien". Gostujući je predavač na brojnim sveučilištima diljem svijeta, među kojima su Sveučilište u Grazu, Sveučilište Wisconsin, Korejsko nacionalno sveučilište umjetnosti, Centralni konzervatorij u Pekingu i Bangkok University. Također je čest gost i predavač na mnogim međunarodnim glazbenim festivalima.

Panetsos je redoviti član žirija na prestižnim natjecanjima, kao što su natjecanja "Andrés Segovia", "J. K. Mertz", "Mauro Giuliani" i "Kutná Hora Biennal Competition". Osnivač je i umjetnički voditelj poznatog međunarodnog gitarskog festivala "Forum Gitarre Wien", koji se održava u Beču od 1990. godine i ima visok međunarodni ugled.

Njegova predanost glazbenom obrazovanju i umjetničkom razvoju mladih glazbenika čini ga jednim od najvažnijih figura u svijetu klasične gitare.
Pročitaj više

Mislav Režić

Hrvatska
Mislav Režić, jedan od vodećih hrvatskih gitarista, vodi uspješnu međunarodnu karijeru kao solist, komorni glazbenik i pedagog. Rođen 1978. u Splitu, studirao je na Umjetničkoj akademiji u rodnom gradu kod Gorana Listeša, gdje je diplomirao 2001. kao najbolji student svoje generacije. Dalje školovanje nastavio je u Nizozemskoj, gdje je magistrirao na Kraljevskom konzervatoriju u Haagu u klasi Zorana Dukića te na Konzervatoriju u Maastrichtu kod Carla Marchionea. Osvojio je brojne nagrade, uključujući međunarodne nagrade na gitarističkim natjecanjima u Zwolleu (2002.) i Enschedeu (2007.), dok mu je 2003. dodijeljena nagrada Hrvatskog društva glazbenih umjetnika za jednog od najtalentiranijih mladih glazbenika Hrvatske.

Režićev interes za različite glazbene stilove i sposobnost izvođenja na suvremenim i povijesnim instrumentima omogućili su mu suradnje s različitim glazbenicima i ansamblima. Osnivač je ansambla Machetes sa sjedištem u Nizozemskoj i grčkog ansambla Tetttix, koji su specijalizirani za suvremenu glazbu. Također, nastupa s harpsikordisticom Cvetankom Sozovskom, mezzosopranisticom Tanjom Šimić i flautisticom Antigoni Tsallom, s kojom izvodi glazbu 19. stoljeća na povijesnim instrumentima.

Posebno zainteresiran za suvremenu glazbu, Režić naručuje i premijerno izvodi nova djela za gitaru, surađujući s uglednim skladateljima poput Vlade Sunka, Nikolete Chatzopoulou i Michalisa Paraskakisa. Njegov album "Auburn", izdan 2017. za grčku izdavačku kuću DNA, posvećen je suvremenoj glazbi za klasičnu i električnu gitaru i sadrži djela Stevea Reicha, Torua Takemitsua i Arthura Kampela.

Osim koncertne karijere, Režić se posvećuje i pedagoškom radu. Suosnivač je i umjetnički ravnatelj festivala "Glazbene večeri u sv. Jeronimu" te godišnjeg međunarodnog ljetnog gitarističkog tečaja u Kaštelima. Također je dobitnik nagrade dvorane Ivo Tijardović – Hrvatski dom Split za sezonu 2023/24. kao dio dua s Gordanom Tudorom, s kojim će biti umjetnik-in-rezidenciji u Splitu u sezoni 2024/25.
Pročitaj više

Anđela Jerkunica

Hrvatska

Anđela Jerkunica, rođena u Splitu, izrasla je u glazbenom okruženju; otac joj je bio operni pjevač, a brat gitarist Marin Jerkunica. Gitara ju je privukla od ranog djetinjstva, a svirati je počela sa sedam godina. Srednju glazbenu školu završila je pod mentorstvom profesora Marija Peručića, a studij gitare završila je na Muzičkoj akademiji u Zagrebu, u klasi profesora Ante Čaglja. Usavršavala se kod profesora Gorana Listeša te kroz seminare kod renomiranih gitarističkih pedagoga iz Hrvatske i svijeta, uključujući Zorana Dukića, Darka Petrinjaka i Carla Marchionea.


Godine 2001., Anđela je dobila Godišnju nagradu Hrvatskog društva glazbenih i plesnih pedagoga za doprinos u području glazbenog obrazovanja. Njezini učenici osvojili su mnogobrojne nagrade na natjecanjima u Hrvatskoj i inozemstvu.


Ljubav prema komornoj glazbi ostvarila je kroz sudjelovanje u različitim glazbenim sastavima, uključujući ansambl „Amicorde Guitar Trio“, u kojem svira od 2009. godine. Aktivna je kao članica žirija na regionalnim i međunarodnim natjecanjima, te kao predavač na seminarima i majstorskim radionicama. Članica je Hrvatske udruge gitarskih pedagoga i Ispitnog povjerenstva za polaganje stručnih ispita od 2011. godine. Uz dugogodišnje sudjelovanje u organizaciji natjecanja mladih glazbenika „Daleki akordi“, od 2021. godine ima zvanje profesora savjetnika.


Danas radi kao profesorica u Glazbenoj školi Josipa Hatzea u Splitu, gdje je od 2009. pročelnica odjela za gitaru, mandolinu i harfu.

Pročitaj više

Gordan Tudor

Hrvatska
Gordan Tudor jedan je od vodećih glazbenika svoje generacije, aktivan kao solist, skladatelj, komorni glazbenik, improvizator i pedagog. Osvojio je brojne državne i međunarodne nagrade, kako u kategorijama saksofona tako i skladanja, te je dobitnik najvažnijih umjetničkih i diskografskih priznanja. Tijekom svoje bogate karijere nastupao je diljem Europe i Sjeverne Amerike, kako u raznim komornim sastavima, tako i kao solist uz pratnju mnogih orkestara i ansambala.

Diplomirao je saksofon na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi profesora Dragana Sremca. Studij je nastavio na Conservatorium van Amsterdam pod vodstvom Arna Bornkampa, gdje je diplomirao s najvišim ocjenama. Kao stipendist Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten, usavršavao se na CNSMD-u u Parizu u klasi Claudea Delangla te kod Eugenea Rousseaua na Mozarteumu u Salzburgu. Ova impresivna edukacija omogućila mu je razvoj izvanrednih izvođačkih i pedagoških vještina.

Tudor je redoviti izvođač s hvaljenim Papandopulo kvartetom, a također djeluje u duetu s gitaristom Mislavom Režićem te u triju s pijanisticom Martinom Filjak i njemačkim violončelistom Eckartom Rungeom. Njegov repertoar obuhvaća širok raspon stilova, a kao solist redovito nastupa s renomiranim orkestrima i ansamblima. Posebno se ističe njegov doprinos suvremenoj glazbi, gdje je praizveo više od četrdeset skladbi hrvatskih i stranih autora.

Tudorove skladbe redovito se izvode na poznatim festivalima poput Muzičkog biennala Zagreb, Dubrovačkih ljetnih igara, Vienna Sax Festa i Re Festivala u Moskvi. Njegov balet Vodoinstalater premijerno je izveden na Muzičkom biennalu Zagreb i ostao je na repertoaru Teatra &TD pet sezona, što je jedinstven uspjeh za suvremenu plesnu predstavu. Osim u izvedbenoj umjetnosti, aktivan je i u edukaciji te vodi međunarodnu klasu saksofona na Umjetničkoj akademiji u Splitu. Također je osnivač i umjetnički voditelj ansambla za suvremenu glazbu S/UMAS.

Kao pedagog, Tudor održava brojne majstorske radionice u Hrvatskoj i inozemstvu, uključujući institucije poput Gnessin Academy u Moskvi, Royal Conservatoire u Antwerpenu i Zurich University of the Arts. Redovito je član žirija na međunarodnim glazbenim natjecanjima te mentor mladim glazbenicima koji postižu izvanredne rezultate.

Za svoj umjetnički rad primio je brojna priznanja, uključujući Grand Prix Alpe Dunav Adria, Judita nagradu, Rektorovu nagradu te pet Porin nagrada. Njegove skladbe objavljuje ugledna nizozemska izdavačka kuća Donemus. Ekskluzivni je umjetnik Selmer Paris i D’Addario Woodwinds, čime dodatno potvrđuje svoj status vrhunskog glazbenika i pedagoga.

Tudorova karijera svjedoči o njegovoj izvanrednoj posvećenosti glazbi, bilo da se radi o izvođenju, skladanju, podučavanju ili promicanju suvremene umjetnosti. Njegov doprinos hrvatskoj i međunarodnoj glazbenoj sceni ostaje neprocjenjiv.
Pročitaj više

Tomislav Žužak

Hrvatska

Tomislav Žužak, jedan od najistaknutijih hrvatskih saksofonista, rođen 1978. godine, poznat je po izuzetnoj glazbenoj vještini i tehnici izvođenja. Njegov repertoar obuhvaća širok raspon stilova, s posebnim naglaskom na suvremenu glazbu, čime aktivno doprinosi razvoju i popularizaciji saksofonskog repertoara. Diplomirao je na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi prof. Dragana Sremeca, a glazbeno obrazovanje nastavio je na prestižnim pariškim konzervatorijima pod mentorstvom Jean-Yves Fourmeaua i Philippea Portejoiea. Tijekom svoje karijere sudjelovao je na radionicama eminentnih saksofonista poput Jean-Marie Londeixa, Eugenea Rousseaua i Claudea Delangla, što mu je omogućilo da izgradi vrhunsku umjetničku tehniku i interpretativne sposobnosti.

Žužak je osvajao nagrade na brojnim natjecanjima u Hrvatskoj i inozemstvu. Kao solist i komorni glazbenik održao je brojne recitale te nastupao s orkestrima. Svoju ljubav prema komornoj glazbi ostvaruje kroz djelovanje u Papandopulo kvartetu, koji je osnovan 2008. godine i ubrzo postao jedan od vodećih saksofonskih ansambala. Kvartet se ističe dinamičnim izvedbama i jedinstvenim pristupom glazbenom izrazu, a često praizvode skladbe hrvatskih skladatelja, uključujući i djela člana kvarteta Gordana Tudora.

Osim izvođačke, Žužakova pedagoška karijera također je iznimno značajna. Predaje saksofon na Muzičkoj akademiji Sveučilišta u Zagrebu, Univerzitetu u Sarajevu te u Glazbenoj školi u Samoboru. Suosnivač je i organizator Saxophone School u Jastrebarskom, koja kroz radionice i seminare promiče umjetničko usavršavanje mladih saksofonista. Također surađuje s Hrvatskom glazbenom mladeži, organizirajući edukativne programe za mlade glazbenike.

Njegova predanost glazbi i visoka razina umjetničkog integriteta čine ga jednim od ključnih figura suvremene hrvatske saksofonske scene. Tomislav Žužak neprestano nastoji podići standarde izvedbe i edukacije, dok istovremeno inspirira sljedeće generacije glazbenika kroz svoj rad kao izvođač i pedagog.
Pročitaj više

Goran Jurković

Hrvatska
Goran Jurković je hrvatski saksofonist poznat po svom doprinosu jazz glazbi. Rođen u Rijeci, Jurković je razvio interes za jazz u dobi od sedamnaest godina. Nakon nekoliko godina, usvojio je tehniku sviranja poznatu kao "two hands tapping", inspiriran američkim gitaristom Stanleyjem Jordanom. Godine 1990. upisao je jazz odsjek na Glazbenoj akademiji u Grazu, gdje je diplomirao 1997. i stekao zvanje magistra umjetnosti.

Tijekom karijere, Jurković je surađivao s brojnim glazbenicima, uključujući Matiju Dedića, Krunu Levačića, Tončija Grabušića i Henryja Radanovića. Bio je član srednjoeuropskog Small Big Banda "Europlane Orchestra", s kojim je snimio tri albuma, uključujući jedan s legendarnim američkim saksofonistom Herbom Gellerom. Osim jazz glazbe, Jurković je skladao ozbiljnu glazbu, glazbu za kazalište te pop skladbe. Pisao je glazbu za razne kazališne predstave, među kojima su "Zente refada" (2004.), "Goldoni Terminus" (2008.) i "Euridice" (2011.).

Od 2008. godine, Jurković prakticira sviranje na dvije gitare istovremeno, koristeći tehniku "two hands tapping". Godine 2013. osnovao je "Goran Končar & Darko Jurković Kvartet", s kojim nastupa zajedno s vrhunskim hrvatskim jazz glazbenicima i svjetski poznatim klasičnim violinistom Goranom Končarom. Album "Jazzy Bach", koji je snimio s pijanistom Matijom Dedićem, osvojio je nagradu Porin za najbolji jazz album 2016. godine. Godine 2017. izdao je album "Dark Moments" s triom koji čine Janko Novoselić i Zvonimir Šestak. Tijekom karijere, Jurković je osvojio devet nagrada Status za najboljeg hrvatskog jazz gitarista te nagradu Porin za najbolju instrumentalnu izvedbu. Godine 2018. obilježio je 30 godina umjetničkog rada i dobio Zlatnu plaketu grada Rijeke. Njegov doprinos hrvatskoj jazz sceni prepoznat je i cijenjen, a njegov rad nastavlja inspirirati nove generacije glazbenika.d
Pročitaj više

Claude Delangle

Francuska
Claude Delangle, rođen 1957. godine, istaknuti je francuski klasični saksofonist poznat po svom značajnom doprinosu svijetu glazbe. Svoje glazbeno obrazovanje započeo je pod mentorstvom Sergea Bichona na Konzervatoriju u Lyonu, a kasnije je studirao kod Daniela Deffayeta u Parizu. Godine 1988. imenovan je profesorom saksofona na Nacionalnom konzervatoriju za glazbu i ples u Parizu (Conservatoire National Supérieur de Musique et de Danse de Paris), gdje je osnovao jednu od najprestižnijih klasa saksofona na svijetu.

Kroz svoju karijeru Delangle je bio strastveni zagovornik proširenja repertoara za saksofon. Surađivao je s uglednim skladateljima kao što su Luciano Berio, Pierre Boulez, Toru Takemitsu i Astor Piazzolla, premijerno izvodeći brojna djela koja su obogatila literaturu za ovaj instrument.

Kao solist, nastupao je s vodećim orkestrima, uključujući London BBC, Radio France, Radio Finske, WDR Köln, Berlinsku filharmoniju i Kioi Tokyo, pod dirigentskom palicom Davida Robertsona, Petera Eötvösa, Kenta Nagana i Ese-Pekke Salonena.

Delangleova diskografija je opsežna, s brojnim snimkama za izdavačke kuće kao što su BIS, Deutsche Grammophon, Harmonia Mundi, Erato i Verany. Njegovi albumi prikazuju raznolik raspon glazbe, od klasičnih djela za saksofon do avangardnih kompozicija, odražavajući njegovu predanost tradiciji i inovacijama.

Osim izvedbi i pedagoškog rada, Delangle se bavio istraživanjem u Laboratoriju za glazbenu akustiku Sveučilišta Paris 8, fokusirajući se na akustiku saksofona. Ovo istraživanje obogatilo je njegove suradnje sa skladateljima i pridonijelo razvoju instrumenta.

Izvan svojih umjetničkih aktivnosti, Delangle je odigrao ključnu ulogu u dizajnu i razvoju saksofona. Od 1989. surađuje s Henri SELMER Paris, sudjelujući u stvaranju serije III saksofona i djelujući kao umjetnički savjetnik za razvoj saksofona. Njegov utjecaj također se proteže na objavljivanje novog repertoara i pedagoških djela, dodatno učvršćujući njegovu ostavštinu u zajednici saksofonista.
Pročitaj više

Arno Bornkamp

Nizozemska
Arno Bornkamp, rođen 1959. godine u Amsterdamu, istaknuti je nizozemski klasični saksofonist poznat po svojim dinamičnim i izražajnim izvedbama. Svoj glazbeni put započeo je pod mentorstvom Eda Bogaarda na Konzervatoriju u Amsterdamu, gdje je 1986. diplomirao s najvišim počastima. Dodatno je usavršavao svoje umijeće studirajući kod francuskih legendi saksofona, Daniela Deffayeta i Jean-Marie Londeixa, kao i kod Ryoa Node u Japanu.

Godine 1982. suosnovao je Aurelia Saxophone Quartet, koji je postao jedan od vodećih ansambala u svom žanru. Kvartet je bio ključan u prilagodbi literature za gudački kvartet saksofonima, osobito izvodeći djela Debussyja i Ravela napamet. Bornkampova suradnja s pijanistom Ivom Janssenom, koja je započela 1983. godine, rezultirala je brojnim hvaljenim snimkama, uključujući album Adolphe Sax Revisited, na kojem su koristili povijesne instrumente koje je izradio Adolphe Sax.

Kao solist, Bornkamp je nastupao s prestižnim orkestrima diljem svijeta, interpretirajući standardni repertoar za saksofon kao i suvremene skladbe. Premijerno je izveo više od 150 djela, surađujući s skladateljima kao što su Luciano Berio, Karlheinz Stockhausen, Jacob ter Veldhuis i Guillermo Lago. Posebno se ističe premijera Lagove skladbe Leyendas na XVIII. Svjetskom kongresu saksofona u Zagrebu 2018. godine.

Osim karijere izvođača, Bornkamp je posvećen pedagoškom radu. Od 1995. godine profesor je saksofona na Konzervatoriju u Amsterdamu, gdje je mentorirao brojne studente koji su postigli međunarodno priznanje. Njegov doprinos glazbenom obrazovanju prepoznat je u travnju 2024. godine, kada je imenovan Vitezom Reda Oranje-Nassau za doprinos međunarodnom glazbenom svijetu i profesionalnom glazbenom obrazovanju.

Bornkampova opsežna diskografija uključuje solo albume i suradnje s različitim ansamblima. Njegovi nedavni projekti uključuju solo CD s glazbom Johanna Sebastiana Bacha, objavljen u veljači 2020. za njemačku izdavačku kuću Genuin, te album Folies de Baryton, objavljen u svibnju 2023. Njegova umjetnost nastavlja inspirirati publiku i glazbenike, učvršćujući njegov status kao vodeće figure u zajednici klasičnog saksofona.
Pročitaj više

Nagrade

Prvo mjesto

3000€
+ 3 koncerta

Drugo mjesto

1000€
+ 1 koncert

Treće mjesto

500€
+ masterclass

Nagrada Tijardović

?
Dodjeljuje se za najbolju interpretaciju djela hrvatskog skladatelja.

Masterclass

The decision to include a piano Competition in our Festival&Academy came from the intention to foster a more engaging and effective learning. Apart from the basic, educational nature of our program, we believe that this competitive try-out will encourage pianists to make greater improvements. At the same time, our essential goal is to cultivate a supportive and congenial atmosphere, unaffected as much as possible by contest tensions. Furthermore, the competition's essential aim is to nurture a judging system which promotes strictly fair evaluations/scoring, based on interpretational qualities and unaffected by any non-musical aspects.

Vanesa Kleva, Piano Loop Festival/Competition/Academy director and founder
1.1
Piano Loop Festival is organized by the Piano projekt Association from Split, Croatia.

1.2
The Competition will be held in presence from 17 to 21 August 2022 in Split, Croatia

1.3
Competition is open to pianists of all nationalities born before August 17 1986.

1.4
The Jury will decide, accordingly with the artistic level, a First, Second and Third Prize. The First Prize is indivisible, the Second and Third Prizes can be assigned ex-aequo by dividing the prize.

1.5
Candidates will perform in Alphabetical order starting from the letter "P" and that order will be valid for all the rounds.

1.6
The vote of the Jury for the passage to the next round will be expressed with YES or NO. The Jury’s decision is final.

1.7
The names of the contestants for the final round will be publicly announced in the order of performance, without regard to rank. After the final round is completed, the names of winners will be announced in order of rank.

1.8
The award ceremony will take place in an official form at the final concert on August 21 at the Hrvatski dom Split Concert Hall.

1.9
One parent/guardian must travel with a contestant under the age of 16.

1.10
The Competition is open to the public.

1.11
The Organizer shall retain all the rights to video and audio recordings.

1.11
The Competition schedule will be published on the Competition website and will be printed out in the Competition booklet.

1.12
Competition will consist of 2 rounds

1.13
If any unexpected situations arise in the execution of these guidelines, the Jury Chairman and Piano Loop Festival director will resolve such situations.

1.14
In case of withdrawal of a member of the jury, the Organizer has the right to replace the withdrawn member with a new member.

1.15
The Piano Loop Festival, as the Organizer, reserves the right to change the Competition Rules.

1.16
The original English version of these rules governs all interpretations.

1.17
First Prize winner of the 7.Neue Sterne Competition are advanced directly to the finale of the Piano Loop Competition.

1.18
First Prize winners of the 17.Mozarte Competition are advanced directly to the finale of the Piano Loop Competition.

Natalia Trull

Rusia
Natalia Trull began studying piano in her native St. Petersburg. She later moved to Moscow where she graduated from the Moscow Conservatory. Among her teachers were professors Y. Zak, M. Voskresensky and T. Kravchenko.

Her performance career was launched when she won first prize at the Belgrade International Piano Competition in 1983. 

Philippe Raskin

(Belgium) - Chairman of the Jury
Philippe began piano lessons with Aleksandr Friedland, a Russian conductor, and continued working with Bernadette Malter and Loredana Clini. He developed his artistry furthermore with Emanuel Krasovksy, Vincenzo Balzani, Ralf Gothóni, and Leon Fleisher on the piano in addition with Johannes Meissl and Hatto Beyerle for chamber music.

#dan 1

27
Listopada
12:30
Program duration: a minimum of 15 minutes and no longer than 20 minutes
Neki link
12:30
Program duration: a minimum of 15 minutes and no longer than 20 minutes
Neki link
13:30

Ručak

12:30
Program duration: a minimum of 15 minutes and no longer than 20 minutes
Neki link
12:30
Program duration: a minimum of 15 minutes and no longer than 20 minutes
Neki link

Prijava

Postupak prijave
Prijavna pristojba: 120 € nepovratna pristojba koja se plaća putem bankovnog prijenosa.
Zahtjevi za prijavu: kandidati moraju predati životopis, fotografiju, kopiju putovnice, dokaz o uplati i kompletan program do 1. veljače 2025.

Podobnost
Otvoreno za glazbenike svih nacionalnosti u dobi od 32 godine ili mlađe u vrijeme finala.

Struktura natjecanja
Prvi krug: 10-15 minuta s posebnim repertoarnim zahtjevima.
Polufinale: 25-30 minuta, slobodan izbor programa.
Finale: 35-40 minuta, slobodan izbor programa.

Pravila i propisi
- sudionici moraju biti u pratnji odrasle osobe ako su mlađi od 18 godina.
- sve troškove putovanja i smještaja snosi sudionik.
- natjecanje može snimati izvedbe za različite svrhe.
- odluke žirija su konačne

Važni datumi
Rok za prijavu: 31. siječnja 2025.
Rok za promjenu programa: 31. siječnja 2025.
Datumi natjecanja: 24. – 27. veljače 2025. (klavir); 23. – 25. veljače 2025. (Glas); 28. veljače - 3. ožujka 2025. (gitara i saksofon).

Prijavni formular

Prijava programa
Prijava na newsletter
prijavi se i saznaj novosti
Prijava na WhatsApp
WhatsApp kanal Hrvatskog doma Split
pratite nas na @hrvatskidomsplit
Hrvatski Dom Split

javna ustanova u kuturi 
Hrvatski dom Split

Lokacija
Tončićeva ul. 1, 21000, Split
Telefon
+385 (0)21 213 775
Email
info@hdsplit.hr
Blagajna
Radno vrijeme ponedjeljak - subota od 09 do 13 sati i 1 sat prije početka događaja. 
Partneri
programski 
partner
zlatni medijski 
partner
medijski 
partneri
HD Split © Sva prava pridržana 2024. - 2024.
starstar-halfstar-emptylicensecrosschevron-downarrow-up Skip to content