Split International Music Competition (SIMC) predstavlja platformu za mlade glazbenike iz cijelog svijeta, pružajući im priliku pokazati svoj talent, steći vrijedno iskustvo i ostvariti međunarodne kontakte. Natjecanje se održava u prekrasnom gradu Splitu, poznatom po svojoj bogatoj glazbenoj tradiciji i kulturnoj baštini.
Natjecanje je otvoreno za izvođače svih nacionalnosti do 32 godine, a obuhvaća nekoliko kategorija, uključujući klavir, glas, gitaru i saksofon. Sudionici će imati priliku nastupiti pred istaknutim članovima žirija koji su priznati stručnjaci u svom polju, te osvojiti atraktivne nagrade.
Uz natjecateljski dio, SIMC nudi i mogućnost sudjelovanja u masterclassovima, koncertima i drugim edukativnim aktivnostima, čime potiče umjetnički razvoj i razmjenu znanja među mladim glazbenicima. Ova manifestacija ne samo da promovira umjetnost, već i okuplja ljubitelje glazbe u jedinstvenom okruženju koje slavi kreativnost i talent.
Pridružite nam se u Splitu i postanite dio ove uzbudljive glazbene priče! Rok za prijavu je 31. siječnja 2025. godine.
PRVA ETAPA
• Od 10 do maksimalno 15 minuta
• Slobodan izbor programa, ali mora biti uključen barem jedan stavak skladatelja bečke klasike (Haydn, Mozart ili Beethoven) te jedna virtuozna etida (Chopin, Liszt, Skrjabin, Debussy itd.)
• Prva etapa natjecanja za klavir održat će se na pozornici iza zavjese
• Imena natjecatelja neće biti otkrivena članovima žirija
POLUFINALE
• Od 25 do maksimalno 30 minuta
• Slobodan izbor programa
• Nije obavezno, ali se preporučuje uključiti barem jednu skladbu hrvatskog skladatelja u polufinalu ili finalu. Popis hrvatskih skladatelja možete pronaći ovdje
FINALE
• Od 35 do maksimalno 40 minuta
• Slobodan izbor programa
• Nije obavezno, ali se preporučuje uključiti barem jednu skladbu hrvatskog skladatelja u polufinalu ili finalu. Popis hrvatskih skladatelja možete pronaći ovdje
Uz sva gore navedena pravila, obavezno je i sljedeće:
• Sviranje napamet u svim etapama natjecanja
• Skladbe se ne mogu ponavljati kroz etape
Program mora uključivati skladbe iz najmanje dva različita stilska razdoblja, od kojih jedno djelo mora biti iz razdoblja klasike ili romantizma.
Nije dozvoljeno ponavljati skladbe iz prethodnih etapa natjecanja.
PRVA ETAPA
• Dostavlja se snimka, skladba se ne izvodi uživo
• 10 do 15 minuta
• Slobodan izbor programa
POLUFINALE
• 10 do 15 minuta
• Slobodan izbor programa
FINALE
• 25 do 30 minuta
• Slobodan izbor programa
Nije obavezno, ali se preporučuje uključiti barem jedno djelo hrvatskog skladatelja u polufinalu ili finalu. Popis hrvatskih skladatelja može se pronaći ovdje.
Manuela Kursidem je njemačka operna agentica s dugogodišnjim iskustvom u zastupanju opernih pjevača. Godine 1991. zajedno s Elene Tschaidse osnovala je umjetnički sekretarijat, koji je 1994. restrukturiran u agenciju za umjetnike pod nazivom Opern-Agentur Kursidem & Tschaidse. Agencija se specijalizirala za međunarodno zastupanje opernih pjevača, uključujući renomirane umjetnike poput KS Francisco Araize, KS Wolfganga Brendela i Mare Zampieri.
Kursidem je također suosnivačica udruge DOKA-art (Deutschsprachige Opern und Konzertagenturen), osnovane 2020. godine. Ova udruga zastupa interese umjetnika u kazalištima, orkestrima i na festivalima, te surađuje s agencijama i umjetničkim udrugama na nacionalnoj i međunarodnoj razini.
Tijekom svoje karijere, Manuela Kursidem surađivala je s brojnim opernim pjevačima, uključujući hrvatskog basa Antu Jerkunicu, kojem je pomogla u ostvarivanju međunarodne karijere nakon što je pobijedio na natjecanju mladih pjevača u Zagrebu 2005. godine.
Osim toga, Kursidem je sudjelovala kao predavačica na Lisa Gasteen National Opera Programu, pružajući svoje znanje i iskustvo mladim opernim talentima.
Hannah Blum istaknuta je figura u opernom svijetu, poznata po svom bogatom iskustvu u castingu i umjetničkim operacijama. Trenutno obnaša dužnost direktorice castinga i zamjenice ravnatelja umjetničkih operacija u Semperoperi Dresden, jednoj od vodećih njemačkih opernih kuća.
Blum je započela svoje akademsko obrazovanje na Sveučilištu u Hildesheimu, gdje je studirala glazbu i poslovnu administraciju. Njezina strast prema glazbi odvela ju je u Italiju, gdje je pohađala Sveučilište u Bologni, fokusirajući se na umjetnost, glazbu i izvedbene umjetnosti. Tijekom tog razdoblja usavršavala je svoje vještine flautistice pod vodstvom Annamarie Morini na Konzervatoriju u Bologni.
Tijekom studija, Blum je stekla vrijedno iskustvo u raznim uglednim institucijama, uključujući Međunarodni festival za mlade operne pjevače u Kammeroper Schloss Rheinsberg, Staatsoper Unter den Linden u Berlinu, Operu Leipzig, Schleswig-Holstein Musik Festival i Semperoperu Dresden.
U sezoni 2009./10. Blum se službeno pridružila Semperoperi Dresden kao asistentica ravnatelja umjetničkih operacija. Tijekom godina napredovala je do uloge direktorice umjetničkih produkcija. Od sezone 2019./20. njezin primarni fokus je na castingu. U svojoj trenutnoj poziciji zamjenice ravnatelja umjetničkih operacija, nastavlja nadgledati casting, blisko surađujući s generalnom ravnateljicom Norom Schmid.
Blumina stručnost prepoznata je na međunarodnoj razini, što je dovelo do njezinog sudjelovanja kao članice žirija na raznim prestižnim opernim natjecanjima. Posebno se ističe njezino sudjelovanje u žiriju 5. Međunarodnog natjecanja opernih pjevača Adam Didur u Katowicama, Poljska, u listopadu 2024. godine. Natjecanje je okupilo 72 pjevača iz 13 zemalja, s nagradnim fondom od ukupno 40.000 eura.
Anđela Jerkunica, rođena u Splitu, izrasla je u glazbenom okruženju; otac joj je bio operni pjevač, a brat gitarist Marin Jerkunica. Gitara ju je privukla od ranog djetinjstva, a svirati je počela sa sedam godina. Srednju glazbenu školu završila je pod mentorstvom profesora Marija Peručića, a studij gitare završila je na Muzičkoj akademiji u Zagrebu, u klasi profesora Ante Čaglja. Usavršavala se kod profesora Gorana Listeša te kroz seminare kod renomiranih gitarističkih pedagoga iz Hrvatske i svijeta, uključujući Zorana Dukića, Darka Petrinjaka i Carla Marchionea.
Godine 2001., Anđela je dobila Godišnju nagradu Hrvatskog društva glazbenih i plesnih pedagoga za doprinos u području glazbenog obrazovanja. Njezini učenici osvojili su mnogobrojne nagrade na natjecanjima u Hrvatskoj i inozemstvu.
Ljubav prema komornoj glazbi ostvarila je kroz sudjelovanje u različitim glazbenim sastavima, uključujući ansambl „Amicorde Guitar Trio“, u kojem svira od 2009. godine. Aktivna je kao članica žirija na regionalnim i međunarodnim natjecanjima, te kao predavač na seminarima i majstorskim radionicama. Članica je Hrvatske udruge gitarskih pedagoga i Ispitnog povjerenstva za polaganje stručnih ispita od 2011. godine. Uz dugogodišnje sudjelovanje u organizaciji natjecanja mladih glazbenika „Daleki akordi“, od 2021. godine ima zvanje profesora savjetnika.
Danas radi kao profesorica u Glazbenoj školi Josipa Hatzea u Splitu, gdje je od 2009. pročelnica odjela za gitaru, mandolinu i harfu.
Postupak prijave
Prijavna pristojba: 120 € nepovratna pristojba koja se plaća putem bankovnog prijenosa.
Zahtjevi za prijavu: kandidati moraju predati životopis, fotografiju, kopiju putovnice, dokaz o uplati i kompletan program do 1. veljače 2025.
Podobnost
Otvoreno za glazbenike svih nacionalnosti u dobi od 32 godine ili mlađe u vrijeme finala.
Struktura natjecanja
Prvi krug: 10-15 minuta s posebnim repertoarnim zahtjevima.
Polufinale: 25-30 minuta, slobodan izbor programa.
Finale: 35-40 minuta, slobodan izbor programa.
Pravila i propisi
- sudionici moraju biti u pratnji odrasle osobe ako su mlađi od 18 godina.
- sve troškove putovanja i smještaja snosi sudionik.
- natjecanje može snimati izvedbe za različite svrhe.
- odluke žirija su konačne
Važni datumi
Rok za prijavu: 31. siječnja 2025.
Rok za promjenu programa: 31. siječnja 2025.
Datumi natjecanja: 24. – 27. veljače 2025. (klavir); 23. – 25. veljače 2025. (Glas); 28. veljače - 3. ožujka 2025. (gitara i saksofon).