Marija Bašić Markotić, Mila Lapov, Ana Vrvilo, Antonia Mikas
Sarah Bassingthwaighte (1967.) nagrađivana je kanadsko-američka flautistica i skladateljica. Posebno se ističe kao interpretatorica suvremene glazbe, surađujući blisko s nizom skladatelja koji joj posvećuju skladbe. S 18 godina nastupila je u koncertu Jacquesa Iberta sa Simfonijskim orkestrom Seattlea, otkada aktivno solistički nastupa, a usto djeluje kao profesorica flaute i kompozicije na Sveučilištu u Seattleu. Kao skladateljica afirmirala se nizom zapaženih izvedbi: njezin Koncert za kontrabas i orkestar izveo je Lonodnski simfonijski orkestar, a druge važne izvedbe uključuju Škotski kraljevski orkestar, Simfonijski orkestar iz Seattlea, Simfonijiski orkestar Port Angeles i dr. Njezin opus broji solistička, komorna, koncerantna i djela za orkestar. Skladba Echoes of the Ancients (Odjeci drevnih) dio je njezine Pustinjske suite. Temelji se na melodijama glazbe američkih Indijanaca, točnije sviranjem flautista Doc Tatea Nevaquaye i zvukom koji je proizvodio na autohtonoj flauti naroda Komanča. U svojim suzvučjima Sarah Bassingthwaighte donosi impresiju širokog prostora, kroz prozračne teksture suzvučja flauta, ispunjenog energičnim, svijetlim, povremeno disonantim harmonijama koje uključuju mikrotonove, zviždanje i druge proširene tehnike sviranja, s često prisutnim toplim basovskim tonom, nad kojim arabeske mogu podsjetiti na pjev ptica ili vokalnu glazbu drevnih Indijanaca.
Catherine McMichael (1954.) američka je pijanistica, skladateljica i glazbena pedagoginja, čije skladbe su zastupljene na programima glazbenika diljem svijeta. Njezino stvaralaštvo obuhvaća različite žanrove i stilove, od neo-romantičnih simfonijskih djela do eklektično odabranih ansambala. Njezinih pet skladbi za flautu osvojilo je nagrade američke Nacionalne udruge flautista. Dio njezina stvaralaštva posvećen je najmlađim glazbenicima, te izvođen na natjecanjima.
Legends from the Greenwood. Three legends of North America donose legende Sjeverne Amerike. U prvoj Hiawatha and the West Wind (Hiawatha i zapadni vjetar) javljas se dio legende o Hiawathi iz plemena Ojibwe, o ratniku Mudjekeewisu koji zaklavši Velikog medvjeda postaje otac četiriju vjetrova, a jedan od njih je Sjeverni vjetar koji donosi zimu; legenda Evangeline and Gabriel prema pjesmi Henryja Wadswortha Longfellowa, Evangeline: A Tale of Arcadie, govori o dvoje mladih koji se vjenčaju jednog sunčanog dana. Ali iste noći Gabriel mora otići u rat u stranu zemlju, a njihovo imanje dopadne u ruke francuske krune. Evangeline kreće u potragu cijelom Amerikom. Tek desetljećima kasnije, njegujući beskućnike, ona pronalazi svog muža koji umire na njenim rukama. Dvoje supružnika pokopano je zajedno na malom crkvenom groblju. U legendi Paul Bunyan and his Blue Ox, Babe radi se o moćnom Paulu Bunyanu, drvosječi koji tri dana izrezuje Velika jezera kako bi napravio pojilo za svog plavog vola, Babea. Bunyan i njegova snaga simboliziraju snagu, neustrašivost i ustrajnost pred prijetećim krajolikom s kojima su se susreli doseljenici.
Skladatelj, saksofonist, komorni glazbenik i pedagog, Gordan Tudor (1982.) jedan je od najboljih hrvatskih glazbenika, podjednako prisutan na pozornicama kao tražen solist i komorni glazbenik u sklopu Papandopulo kvarteta i niza drugih komornih ansambala, zastupljen u brojnim izvedbama različitih glazbenika u Hrvatskoj i izvan nje kao skladatelj, a ujedno i izvanredno uspješan kao profesor te organizator glazbenog života, djelujući na splitskom UMAS-u i surađujući i na drugim sveučilištima kao profesor saksofona. Kao saksofonist afirmirao se nakon studija u Zagrebu i Amsterdamu, osvojivši niz natjecanja te nastupajući po čitavoj Europi i Sjevernoj Americi. Kao skladatelj vrlo brzo počinje zaokupljati pozornost javnosti, stilom koji eksperimentira sa različitim žanrovima i kombinacijama instrumenata, noseći dozu znatiželje i zaigranosti, istražujući formu, zvuk i bilježeći često izvanglazbenu impresiju u intrigantnom glazbenom zapisu, a istovremeno uspijeva prenijeti univerzalne, prepoznatljive paradigme. Njegove skladbe izvođene su na raznim festivalima u Hrvatskoj i inozemstvu, te je dobitnik niza umjetničkih i diskografskih nagrada. Stavak za kvartet flauta nastao je 2012. godine na narudžbu Zagrebačkog ansambla flauta. Prema skladateljevim riječima "nadahnut je vožnjom metroom iz centra Pariza prema periferiji, probojima svjetla u izlascima iz tunela, intervalima koji su bivali sve duži, dok se na kraju nije otvorilo svjetlo periferije, otvorenog prostora [...] Dao sam sebi zadatak da pomoću 4 flaute prikažem putovanje iz velegrada do prirode. Sjetio sam se vožnji kući podzemnom željeznicom kojoj je trebalo vrlo malo vremena da iz najužeg centra milijunskog grada stigne u (više-manje) prirodu. Interesantan mi je uvijek bio osjećaj postupnog opuštanja koji je pratio put te promjene u gustoći ljudske prisutnosti dok bih gledao kroz prozor."
Katalonski pijanistički virtuoz i skladatelj Isaac Albéniz (1860.-1909.) školovao se kod Liszta, Vincenza d'Indyja i Paula Dukasa, a najveći dio njegova opusa posvećen je klaviru na kojem donosi impresije španjolske glazbe. Jedan je od tvoraca specifičnog španjolskog foklornog idioma, koji će postati temeljem nacionalnog stila u španjolskoj glazbi te utjecati na niz ne-španjolskih skladatelja. Prva njegova djela nadahnuta foklornom glazbom nastala su nakon susreta sa učiteljem i skladateljem, također Kataloncem, Felipom Pedrellom 1883. godine. Suita Chants d'Espagne nastaje 1892. godine u Parizu. Iako se danas najčešće izvode na gitari, originalno je napisana za klavir a praizveo ju je sam skladatelj. Prva verzija sastojala se od tri stavka, Prélude (kasnije znan kao Asturias (Leyenda)), Orientale i Souis le palmier, a kasnije Albeniz dodaje još stavke Córdoba i Sguidillas za izdanje 1898. godine. U obradi flautistice Marine Novak javljaju se stavci Prélude, Orientale i Seguidillas. U skladbi su prepoznatljivi ritmovi flamenca, poput buleríe, s brzim nepravilnim izmjenama teških i lakih doba, zvukom nalik arpeggiu gitare, kao i lupkanju nogama flamenco plesača, a spori ulomci u stilu su malagueñe. Glazba je obojena tipičnim frigijskim modusom.
Slovenski skladatelj Anže Rozman (1989.) autor je skladbi različitih žanrova, kako klasičnih solističkih, komornih i orkestralnih djela, tako i glazbe za medije, odnosno televiziju (The Simpsons, dokumentarni film Great Bear Rainforest, različite emisije na CBS-u, Netflixu, BBC-u itd.). Dva puta je nominiran za nagradu Emmy. Skladbe mu izvode i snimaju ansambli poput Tonhalle orkestra u Zürichu, Simfonijskog orkestra iz Jeruzalema, Filharmonije iz Krakowa, Slovenske filharmonije i dr. Studij kompozicije i teorije završio je na Akademiji za glazbu u Ljubljani a potom na Glazbenom koledžu Berklee u Valenciji. Ističe se dio opusa za flautu, koji se redovito izvodi diljem svijeta. Skladba Aqua Ventus nastala je za Slovenski kvartet flauta. Prvi stavak Aqua, za četiri flaute in C, evocira slike kišnih kapi i vode, koje se prelijevaju kroz promjene mjere i aleatoričke pasaže. U stavku Ventus prvo dvoje svirača sviraju piccolo, kako bi dočarali vjetar svojim virtuoznim pokretom.
Zrinka Matić
Kvartet flauta Image djeluje od 2013. godine kada je prvi put nastupio u okviru Festivala komorne glazbe u Splitu u organizaciji udruge MAG. Kvartet čine diplomirane flautistice Marija Bašić Markotić, Mila Lapov, Ana Vrvilo i Antonia Mikas. Sve članice danas su nastavnice u osnovnim i srednjim glazbenim školama. U okviru MAG sezone, održale su zapažen samostalan koncert u pinakoteci samostana Gospe od zdravlja u veljači 2016. godine, pod pokroviteljstvom Odjela za kulturu i umjetnost grada Splita. Također su održale cjelovečernje koncerte u okviru festivala Ljetne čari klasične glazbe u Dioklecijanovim podrumima u Splitu 2021., 2022. i 2023.godine, Kaštelanskog kulturnog ljeta 2023. godine, u Domu kulture Zvonimir u Solinu ( 2020. i 2022.godine), u Hrvatskom domu u Splitu (2021.) te nastupile na MAG festivalu Papandopulijada 2021.godine.
U 2022. godini, svojim cjelovečernjim koncertom u Alessandriji (Italija) otvorile su međunarodni flautistički festival Vivaldi Flute Week. Uz program posvećen ženama skladateljicama predstavljene su i skladbe hrvatskih autora. U kolovozu 2023.godine održale su u Tresiviju (Italija) zapažen cjelovečernji koncert u okviru međunarodnog festivala Le Altre Note novogodišnje tematike Harmonia Mundi/Notturno.
U siječnju 2024.godine u Sveučilišnoj galeriji održale su slavljenički koncert povodom 10 godina od osnutka kvarteta.
Popusti se primjenjuju! Više informacija o prodaji i popustima u sezoni 2024./2025. možete pronaći ovdje.
Sarah Bassingthwaighte: Echoes of the Ancients
Catherine McMichael: Legends From The Greenwood
Gordan Tudor: Stavak
Isaac Albéniz: Chants d'Espagne (obr. Marina Novak)
Anže Rozman: Aqua Ventus