Primi, dakle, od mene darak što ga obećah, sastavljen kako god u elegijskoj pjesmi, pa ako možda i nije dostojan tvoje kitare, kojom bi se ti mogao natjecati s Muzama, ipak je prikladan našemu prijateljstvu (...) Uznastojiš li da mi se kako odužiš, najbolje ćeš to učiniti ako me uvelike preporučiš toj istoj Djevici, kojoj si, kako vidim, potpuno predan, i nadalje, ako u pjevanje ovih stihova uneseš svoje glazbeno umijeće, svoje glasove, ritmove, tonove i svoj napjev, nimalo se ne obazirući na oskudnost i neprikladnost mojih riječi, nego razmišljajući o svetosti i uzvišenosti one kojoj su te riječi posvećene. (...) - (prev. Bratislav Lučin, Marulianum Split)
Ove rečenice napisao je Marulić uz latinski prepjev Petrarkine kancone Vergine bella, posvećujući to remek-djelo svojega prepjevnog umijeća Jerolimu Papaliću. Marulićev prijatelj i ujedno glazbenik bio ga je, naime, zamolio da glasovitu završnu pjesmu Kanconijera, posvećenu Blaženoj Djevici Mariji, prenese u latinske elegijske distihe, kako bi je on uglazbio i izvodio pjevajući i prateći se na lutnji. Iako nažalost nije sačuvan notni tekst Papalićeve skladbe, iz književnih svjedočanstava i iz drugih onodobnih podataka znamo da su prepjev i njegova uglazbljena inačica nastali oko 1510. ili 1511. godine.
I tu počinje naše glazbeno-književno putovanje od Marulićevog doba do splitske moderne, isprepleteno čitanjem Marulićevih tekstova (Latinske pjesme, Marulićev opis Splita), kao i tekstova o Maruliću (Frane Božićević – „Život Marka Marulića Splićanina“, Bratislav Lučin „Od glazbe u Marulića do Marulića u glazbii“) te izvedbom glazbenih djela nastalih upravo u Marulićevo vrijeme u Španjolskoj, koja je bila onodobni centar lutnjističke glazbe, pa sve do originalnih skladbi splitskih skladatelja napisanih za klasičnu gitaru, nasljednicu renesansne lutnje.
Glazbeni program čine djela španjolskih skladatelja za lutnju koji su živjeli u Marulićevo vrijeme: Luis de Narváez (1490–1547), Luis de Milán (1500 - 1560), Alonso Mudarra (1510–1580); pa sve do skladbi živućih splitskih skladatelja za kvartet gitara: Vlado Sunko (1954), Ivan Božičević (1961) i Gordan Tudor (1982).
Lik i djela Marka Marulića interpretira prvak Drame HNK Split Mijo Jurišić.
Glazbeni program izvode splitski gitaristi Josip Dragnić, Goran Cetinić Koća, Martin Andrijašević i Kajo Milišić.
Dramaturgiju potpisuje Mijo Jurišić, a za pripremu i izbor tekstova zaslužan je Bratislav Lučin u ulozi stručnog suradnika.
Popusti se primjenjuju! Više informacija o prodaji i popustima u sezoni 2024./2025. možete pronaći ovdje.