Dvojica međunarodno poznatih gitarista iz Crne Gore, Srđan Bulatović i Darko Nikčević dobili su međunarodne pohvale za svoju izvanrednu virtuoznost i uzbudljive izvedbe, a posebno za dva vrlo uspješna koncerta u Carnegie Hallu u New Yorku (2016. i 2017.). Njihov jedinstveni spoj balkanskih nepravilnih ritmova i mnogih drugih međunarodnih utjecaja evocira ljepotu Mediterana i orijentalnog misticizma. Pred domaćom i međunarodnom publikom nastupaju već 30 godina (u SAD-u, Rusiji, Velikoj Britaniji, Njemačkoj, Španjolskoj, Italiji, Francuskoj, Portugalu, Poljskoj, Ujedinjenim Arapskim Emiratima, Belgiji).
Prozvana bosanskom Billie Holiday, pjevačica Amira Medunjanin specijalizirala se za izvođenje tradicijske bosanske glazbe - sevdalinki. Učila ih je od svoje majke od koje je slušala priče vezane uz tu karakterističnu glazbenu bajku. Fascinirana usmenom kulturom i tradicijom Bosne i Hercegovine, posvetila se proučavanju sevdaha i traženju najboljeg načina da ga predstavi svijetu.
Ovo će biti prvi put da jedinstvena Amira nastupa u Splitu samo uz pratnju klasične gitare, koja će biti u rukama sjajnog gitarsista Boška Jovića, što jamči da ćemo pjesme koje su obilježile njenu glazbenu karijeru u zadnjih 20 godina čuti u jednom novom, još intimnijem i emotivnijem aranžmanu.
Novi nastupi hrvatskih i inozemnih vrhunskih gitarista na 11. Danima klasične gitare potvrđuju Split kao jedan od gitarističkih centara Hrvatske i Europe. Splitski gitarist Petar Čulić i talijanski gitarist Alberto Mesirca podijelit će podij Svečane dvorane Hrvatskog doma Split. Vrhunski hrvatski gitarist Petar Čulić broji više od tisuću nastupa diljem svijeta, od SAD-a i Južne Amerike, preko Australije, do niza europskih gradova. Na njegovu su programu skladbe Marija Nardellija, Gorana Listeša, Francisa Kleynjansa, Stephena Gossa, Vojislava Ivanovića, Štepana Raka te vlastita skladba.
Priznat od kritike i struke, gitarist Alberto Mesirca niže brojne uspjehe: nominiran je za nagradu Grammy za najbolju soloizvedbu 2012., nagrađen je nagradom Golden Guitar tri puta, za njega je skladao niz skladatelja, među kojima i Leo Brouwer. U njegovu repertoaru posebno mjesto ima rana glazba koju rekonstruira iz rukopisnih izvora. Skladbe Francesca Canove da Milana iz lutnjističkog rukopisa s kraja 16. stoljeća, otkrivenog u Castelfrancu Venetu, Alberto Mesirca odsvirat će i na koncertu u sklopu 11. Dana klasične gitare, kao i djela Domenica Scarlattija, Giulija Regondija, Angela Gilardina te Marija Castelnuovo-Tedesca.
Djelovanje Tomasa Cecchinija dokaz je o prisutnosti najnovijih glazbenih zbivanja na hrvatskoj strani Jadrana početkom 17. stoljeća. Ovaj talijanski skladatelj, rođen, pretpostavlja se, u gradiću Soaveu pokraj Verone oko 1583. godine, djelovao je kao maestro di cappella u dvjema hrvatskim katedralama, onoj u Splitu i u Hvaru. Prvi je put u Split došao 1603. godine, djelujući u katedrali do 1607. godine. Nakon toga o njegovim se aktivnostima ne zna ništa, sve do 1613., kada je, pretpostavlja se, na poziv splitskog nadbiskupa Markantuna de Dominisa ponovno došao u službu u splitsku prvostolnicu. Nakon Dominisova sukoba s Kaptolom i mjesnim plemstvom te odlaska iz Splita, i Cecchini napušta Split te odlazi u Hvar, gdje djeluje do smrti 1644. Njegova opsežna zbirka Psalmi, missa, et alia cantica donosi presjek njegova sakralnog stvaralaštva; objavljena je u Veneciji 1619. godine, a polifoni slog u misi, psalmima i motetima seže od onoga nalik starim majstorima, poput Palestrine, do ulomaka koji pokazuju suvremene trendove vokalne polifonije, karakteristične za Veneciju s kraja 16., odnosno s početka 17. stoljeća. Musica Adriatica ansambl je koji želi promovirati, izvoditi i revitalizirati glazbu čiji su korijeni na jadranskoj obali. Osnovala ga je 2019. godine dirigentica Sara Dodig Baučić, a prvi projekt koji je objavila zbirka je sakralnih moteta Sacrae cantiones ranobaroknog hrvatskog skladatelja Ivana Lukačića. Zbirku su koncertno izveli uoči 400. obljetnice prvog izdanja zbirke, u prosincu 2019. godine, u katedrali sv. Dujma.
Pijanist, skladatelj, aranžer, producent i glazbeni pedagog Vasil Hadžimanov jedan je od najvažnijih srpskih jazz- glazbenika. Svestran je umjetnik, jednako uvjerljiv svirajući akustični i električni klavir, straight ahead, fusion ili etnojazz... Bez obzira na to u kojem stilu svira, njegova je glazba uvijek uzbudljiva i intrigantna.
Niz okolnosti su utjecale da ranije zacrtani plan predstavljanja monografije Naša Ivanka Boljkovac u Splitu bude realiziran tek ove godine 21. listopada 2023. Ugledna umjetnica u svibnju 2023. ulogom Dome u Gotovčevom „Eru“ obilježila je visoku 48.obljetnicu svog umjetničkog rada u HNK Zagreb, a prije toga u svibnju godinu dana ranije predstavljena je monografija Naša Ivanka Boljkovac autorice Marije Barbieri. Split bi se također, uz prikaz profesionalne karijere Ivanke Boljkovac kroz iskaze dirigenta i skladatelja dr.sc.Mladena Tarbuka, dr.sc. Tonća Šitina, povjesničara i glazbenog kritičara, Marine Jajić, sopranistice i vokalnog pedagoga, uz glasovirsku suradnju Zorana Velića, prisjetio nekih značajnih momenata i čestih gostovanja naše nacionalne prvakinje upravo u Splitu i na Peristilu. Zadovoljstvo je uvijek bilo obostrano, publika i kritika aplauzima su odgovarali na snažne i čiste tonove temperamentne pjevačice. Malo je onih umjetnika koji se mogu pohvaliti tako impresivnim popisom likova koje je Ivanka ostvarila, pjevačica koja je živjela operu, neprestano bogatila varijante scenskog spektakla i utjecaj kazališta u eri društvenih preokreta i estetskih promjena. Čudesno je kako je Ivanka sačuvala vedrinu i osmjeh za kolege i publiku, potvrđivala se kao heroina onda kada drugih alternativa nije bilo a pitanje je kada će ih ponovo biti!
U organizaciju ovog zahtjevnog projekta uz Hrvatski dom javlja se i Gradska knjižnica „Marko Marulić“ u Splitu.
Program, video, foto i audio snimke, održat će se u Koncertnoj dvorani Ive Tijardovića u Hrvatskom domu Split. Umjetnica je odlučila pokloniti veći broj monografija, ustanovama i publici.
Ulaz je slobodan!
Na svom koncertu u Hrvatskom domu Split jedna od najtraženijih hrvatskih koncertnih solistica, violončelistica Monika Leskovar, odabire raznolik program i suradnju s još jednim istaknutim violončelistom, Branimirom Pustičkim te Zadarskim komornim orkestrom. Talijanska serenada Huga Wolfa i Holberg suita Edvarda Griega, dva klasika gudačkog orkestralnog repertoara, toplom nostalgičnom notom daju okvir putovanju do baroka i natrag u romantizam, sve do izleta u 21. stoljeće. Koncert za dva violončela djelo je koje se rijetko može čuti na domaćim koncertnim pozornicama, snažnog je dramskog potencijala koji Vivaldi crpi iz tamnih boja dvaju dubokih solističkih gudača. Za dva violončela i gudače je i skladba Violloncelles, Vibrez!, jednog od najprepoznatljivijih suvremenih skladatelja, Giovannija Sollime, čija se djela se odlikuju snažnom izražajnošću i sviračkom atraktivnošću. Prvi od pet Haydnovih koncerata za violončelo, u C-duru, jedno je od istinskih remek-djela svoga tvorca, ispunjen šarolikošću još uvijek rane, pretklasične koncertne forme i svježinom i obiljem tematskog materijala, koji u galantnoj igri i nizu bravura dijele i izmjenjuju solist i orkestar.
Novoosnovani Komorni orkestar „Tijardović“ - Split svojim prvim koncertom otvara novo poglavlje glazbenog života grada Splita. U obliku koncertantne, simfonijske i komorno-orkestralne izvedbe te kao podrška brojnim splitskim solistima i gostujućim glazbenicima – to su nebrojene mogućnosti koje otvara postojanje stalnog orkestra! Ime Ive Tijardovića u sebi nosi ideju o raznovrsnosti djelovanja koje orkestar želi razgranati. Ono nije samo hommage velikom splitskom skladatelju već i svojevrstan simbol težnji novog ansambla. Orkestar je osnovan na inicijativu nekoliko glazbenih entuzijasta u Splitu, a na čelu je orkestra dirigent Hari Zlodre. Na svom prvom koncertu Komorni orkestar „Tijardović“ izvodi djela W. A. Mozarta, C. Debussyja, E. Elgara, O. Respighija, R. Wagnera i A. Schönberga.
Hrvatski dom Split 5. listopada u 20 sati otvara novu koncertnu sezonu čiji je raznolik i vrlo ambiciozan program već izazvao veliku pozornost. Čast otvaranja sezone s mnogo glazbenih poslastica pripast će „Cantus Ansamblu“. Ansambl je posvećen izvođenju, istraživanju, promoviranju i poticanju produkcije suvremene hrvatske glazbe, a bavi se gotovo u podjednakom omjeru i najnovijim glazbenim zbivanjima na međunarodnoj sceni. Poseban je projekt posvećen skladateljima splitskog kruga, s kojim je ansambl osvojio nagradu Judita 58. Splitskog ljeta 2012. godine.
Program
Na programu su skladbe doajena splitskog glazbenog života: „Whole Lotta Zeppelin“ Mirka Krstićevića, čiji glazbeno djelovanje seže od rocka do klasike; ritmična, zaigrana skladba „Sustainable Development“ višestruko nagrađivanog splitskog skladatelja i orguljaša Ivana Božičevića, kao i antologijsko djelo „Cantus Ansambla“ koje nosi naziv „Leptiri“ splitske skladateljice Olje Jelaska. Priključit će im se saksofonist i skladatelj Gordan Tudor sa skladbom „Kroki“ te internacionalno uspješna skladateljica Mirela Ivičević s „Dominosa Octarine“ za flautu i instrumentalni ansambl. Klasici suvremene glazbe na programu su Frano Parać i Ruben Radica. Izvest će se daškom talijansko-mediteranske nostalgije obojeno djelo „Memorie“ Frane Paraća za glas i ansambl te jedno djelo iz Radičina opusa, nerijetko obojenog dubokom i istinskom duhovnošću – „Litanije Svih svetih za papu Ivana Pavla“, 72 zaziva komornog instrumentalnog ansambla.
Posveta velikom Ivi Tijardoviću
Poseban će trenutak na samom otvaranju nove sezone biti imenovanje Svečane dvorane Hrvatskog doma Split Koncertnom dvoranom Ive Tijardovića. Tim će se povodom organizirati i prigodna izložba osobnih i drugih predmeta Ive Tijardovića, što je donacija Zaklade Karlo Grenc za taj dan. Na koncert koji će uvelike obilježiti sjećanje na glazbenika, intendanta i redatelja čije su operete dio kulturnog identiteta grada Splita iz Francuske dolazi i unuka Ive Tijardovića, gospođa Pétronille Tijardović. Još je jedno obilježje ovoga koncerta, ali i dio posebnog razvojnog plana publike u ovoj sezoni, razgovor sa splitskim skladateljima čija će se djela izvoditi na ovoj jedinstvenoj glazbenoj večeri.
ENDeM kvartet čine Marko Gerbus (sopran saksofon), Deni Pjanić (alt saksofon), Nereo Arbula (tenor saksofon) i Erna Čizmić Rebić (bariton saksofon), diplomanti Umjetničke akademije u Splitu u klasi prof. Gordana Tudora. Kvartet je osnovan 2015. godine kao Kvartet saksofona Umjetničke akademije u Splitu, a u ovom sastavu djeluju od 2017. godine. Nakon godinu dana djelovanja mijenjaju ime u ENDeM kvartet.
Svoj prvi nastup kvartet je obilježio u srpnju 2015. godine kao dio ciklusa Čari klasične glazbe u Dioklecijanovim Podrumima. Od tada su ostvarili brojne nastupe i sudjelovali su na raznim manifestacijama, od čega se posebno ističu Svjetski kongres saksofonista, Izlog suvremenog zvuka u Zagrebu, Dani nove glazbe te Ciklus mladih glazbenika mo. Vinko Lesić u Splitu. Dobitnici su prve nagrade na međunarodnom natjecanju Davorin Jenko u Beogradu 2016. godine, prve nagrade i titule laureata na istom natjecanju 2018. godine, te prve nagrade na regionalnom i druge nagrade na državnom natjecanju komornih sastava 2017. godine. Na hrvatskom natjecanju mladih glazbenih umjetnika Papandopulo, održanom u Zagrebu 2019. godine, osvojili su treću nagradu. Kvartet je surađivao s priznatim glazbenicima kao što su Dubravko Detoni, Dragan Sremec, Tomislav Žužak, Valter Lovričević, Papandopulo kvartet i drugi. Repertoar kvarteta obuhvaća djela iz svih stilskih razdoblja – od baroka do suvremene glazbe, s posebnim naglaskom na djela hrvatskih skladatelja.
_________________
Members of the ENDeM quartet are Marko Gerbus (soprano saxophone), Deni Pjanić (alto saxophone), Nereo Arbula (tenor saxophone) and Erna Čizmić Rebić (baritone saxophone), graduates of the Academy of Arts in Split in the class of prof Gordan Tudor. The quartet was founded in 2015 as the Saxophone Quartet of the Academy of Arts in Split and has been active in this composition since 2017. After a year of activity, they changed their name to the ENDeM Quartet. The quartet celebrated its first performance in July 2015 as part of the Charms of Classical Music cycle in Diocletian's Cellars. Since then, they have performed numerous times and participated in various events, of which the World Congress of Saxophonists, the Exhibition of Contemporary Sound in Zagreb, the Days of New Music and the Cycle of Young Musicians Vinko Lesić in Split stand out. They won first prize at the international Davorin Jenko competition in Belgrade in 2016, first prize and laureate titles at the same competition in 2018, and first prize at the regional and second prizes at the state chamber ensemble competition in 2017. At the Papandopulo Croatian competition of young musical artists, held in Zagreb in 2019, they won the third prize. The quartet collaborated with renowned musicians such as Dubravko Detoni, Dragan Sremec, Tomislav Žužak, Valter Lovričević, Papandopulo Quartet and others. The repertoire of the quartet includes works from all stylistic periods - from baroque to contemporary music, with a special emphasis on works by Croatian composers.