Splitski virtuozi
Solistica: Vesna Podrug, klavir
Dirigent: Wladimir Kossjanenko
Na inicijativu Glazbeno-umjetničke udruge Artemis, Glazbene mladeži i Glazbenog odjela Umjetničke akademije Sveučilišta u Splitu udružili su se istaknuti profesionalni splitski glazbenici pod vodstvom violista i dirigenta Wladimira Kossjanenka i osnovali profesionalni komorni orkestar u Splitu s kontinuiranom koncertnom djelatnošću. U ansamblu sudjeluju glazbenici s dugogodišnjim iskustvom na koncertnim pozornicama diljem svijeta, a ujedno i profesori Glazbenog odjela Umjetničke akademije Sveučilišta u Splitu. Predsjednik Republike dr. Josipović je u znak podrške preuzeo pokroviteljstvo nad prvom glazbenom sezonom orkestra.
Splitski virtuozi su uz potporu Ministarstva kulture i medija, Ministarstva vanjskih i europskih poslova, Veleposlanstva Republike Njemačke, Grada Splita, Splitsko-dalmatinske županije, Turističke zajednice Split, održali 55 koncerata u 30 gradova u Hrvatskoj: u Zagrebu, Splitu, Zadru, Dubrovniku, Hvaru, Osijeku, Puli, Gospiću, Šibeniku, Omišu, Imotskom, Pločama, Kaštelima, Skradinu, Novom Vinodolskom, Drnišu, Metkoviću, Rabu, Korčuli, Poreču, Ozlju, Sv. Ivanu Zelini, Mariji Bistrici, Bjelovaru, Karlovcu, Ludbregu i Čakovcu. U koncertima Splitskih virtuoza nastupilo je više od 100 glazbenika iz 19 zemalja.
Splitski virtuozi surađivali su sa zborom West Village Choral iz New Yorka te s renomiranim solistima iz Hrvatske; gitaristi: Zoran Dukić, Edin Karamazov; pijanisti: Vesna Podrug i Lovre Marušić (Hrvatska), Grigory Gruzman i Alexander Vitlin (Njemačka), Nataša Veljković (Austrija); violinisti: Mai Suzuki (Japan), Fritz Gearhart (SAD), Dragan Radosavljević (Njemačka), Arman Mourzagaliev (Kazahstan); violončelistice Kim Cook (SAD), Pauline i Felicitas Stephan (Njemačka), Kajana Pačko i dr.
2018. godine Splitski virtuozi predstavili su Hrvatsku sa tri koncerta na Međunarodnom festivalu „Celloherbst am Hellweg“ – „Jesen violončela u Hellwegu“ u Sjevernoj Rajni-Vestfaliji (Njemačka), koji su popraćeni velikim oduševljenjem publike, „standing ovations“ i sjajnim recenzijama u novinama.
2020. godine Splitski virtuozi uspješno su gostovali na 60. Glazbenim večerima u Sv. Donatu u Zadru. Dobrotvorni koncert Splitskih virtuoza održani na Svjetskom danu glazbe 21. lipnja 2021. u Velikoj Dvorani Hrvatskog glazbenog zavoda u Zagrebu u svrhu rekonstrukcije zgrade stradale od potresa doživio je posebno topao prijem publike.
U 2022. godini Splitski virtuozi su održali koncerte u Kaštelima, Bjelovaru, Karlovcu, Ludbregu i Čakovcu te su predstavljali glazbenu kulturu Splita u Dalmatinskom ciklusu sa tri koncerta u Zadru, Splitu i Dubrovniku. 2022. godinu su završili svečanim koncertom u Hrvatskom domu Split u suradnji s ukrajinskom sopranisticom Olesyom Tokarenko i najboljim mladim glazbenikom Hrvatske u 2021. godini – pijanistom Lovre Marušićem.
Kontinuirana podrška Splitskih virtuoza od Ministarstva kulture omogućava ansamblu nastavak rada u prezentaciji visoke razine glazbenog umijeća te pomaže mladim članovima i gostima ansambla da neprekidno usavršavaju svoje profesionalne vještine na koncertnim podijima. Posebna pažnja članova utemeljitelja „Splitskih virtuoza“ usmjerena je prema odgoju glazbenika mlađe generacije kroz aktivno učestvovanje u pripremi koncertnih programa ansambla kao i organiziranje seminara i radionica.
Vesna Podrug Kossjanenko rođena je u Splitu.
Tu je i započela svoje muzičko obrazovanje u klasi prof. Gordane Lentić. Za vrijeme školovanja osvojila je šest prvih nagrada na republičkim i saveznim natjecanjima u bivšoj Jugoslaviji. Maturirala je 1986 god. Iste je godine dobila stipendiju «Ivo Pogorelić» koja joj je omogućila odlazak na studij u inozemstvo.
Već za vrijeme studija Vesna Podrug svira brojne recitale:
Bösendorfer Saal - Beč, Seckau – Tjedni kulture, Radtstadt – Kulturno ljeto, Dalmacijakoncert, Egremont-Velika Britanija, Splitsko i Hvarsko ljeto te nastupa solistički s orkestrom HNK u Splitu pod ravnanjem Borisa Papandopula, Ive Lipanovića svirajući Mendelssohnov Rondo, 2. koncert Beethovena i 1. koncert Chopina.
2000. – 2005. Vesna Podrug je osam puta izvela Beethovenov 5. koncert s Orkestrom bečke državne opere u Beču. Održala je brojne solističke koncerte sa Simfonijskim orkestrima HNK-a Osijek, Simfonijskim orkestrom HNK-a Split, Državnim Filharmonijskim orkestrom Kazahstana i komornim orkestrom „Splitski virtuozi“ s izvedbama djela Ludwiga van Beethovena, Alfreda Schnittkea i Borisa Papandopula.
Vesna Podrug nastupala je s renomiranim umjetnicima –
Davidom Grigorjanom, Wladimirom Kossjanenkom, Soo Kyung Hong, Goranom Listešom, Isabell Bringmann, Martinom Serafin, Michelangelom Cavalcantijem u poznatim koncertnim dvoranama kao «Musikverein», «Konzerthaus» i «Staatsoper» u Beču, «Vatroslav Lisinski» i «Hrvatski Glazbeni Zavod» u Zagrebu, «Conservatorio Giuseppe Verdi» u Milanu.
Održala je brojne koncerte u Austriji, Njemačkoj, Italiji, Španjolskoj, Francuskoj, Švicarskoj, Irskoj, Velikoj Britaniji, Finskoj, Turskoj, Bugarskoj, Sloveniji, Crnoj Gori, Bosni i Hercegovini, Kazahstanu i Hrvatskoj.
Ana Domančić - flauta
Evgenia Epshtein - violina
Karmen Perišin - violina
Wladimir Kossjanenko - viola
Vid Veljak - violončelo
Tonči Tranfić - klavir
In memoriam Maja Žarković (1966. – 2021.)
Tri istaknute glazbene umjetnice, mezzosopranistica Renata Pokupić, klarinetistica Marija Pavlović i pijanistica Julia Gubaidulina, okupile su se u nesvakidašnjem komornom sastavu u večeri posvećenoj prerano preminuloj splitskoj kulturnoj djelatnici i glazbenici Maji Žarković (1966. – 2021.). U sjetnoj atmosferi ljubavnih i čeznutljivih raspoloženja izvest će djela L. Spohra, W. A. Mozarta, G. Meyerbeera, R. Schumanna, F. Schuberta, kao i jednu solo pjesmu Dore Pejačević (1885. – 1923.), i to u godini u kojoj se obilježava 100. obljetnica smrti značajne hrvatske skladateljice.
Mezzosopranistica Renata Pokupić za iznimne je uspjehe i doprinose u hrvatskoj kulturi te za promicanje hrvatske kulture u svijetu odlikovana Redom Danice hrvatske s likom Marka Marulića. Dobitnica je nagrade Orlando koju dodjeljuju Dubrovačke ljetne igre i Hrvatska radiotelevizija, Nagrade Milka Trnina koju dodjeljuje Hrvatsko društvo glazbenih umjetnika, brojnih nagrada s međunarodnih pjevačkih natjecanja: Ondina Otta (Maribor), Dvořák (Karlovy Vary), Mozart (Salzburg), Competizione dell’ Opera (Dresden). Redovito surađuje s hrvatskim umjetnicima i orkestrima (HRBA, Simfonijski orkestar HRT-a), snima za Hrvatsku radioteleviziju te održava tečajeve i majstorske radionice.
Najveći međunarodni uspjesi uključuju interpretaciju Idamantea u Mozartovu Idomeneu u produkciji Flamanske opere te Irene u Händelovoj operi Theodora, koju je izvela sa Škotskim komornim orkestrom. Spomenimo i talijanski program s ansamblom Nash u Wigmore Hallu u Londonu, Magnificat Carla Philippa Emanuela Bacha s Orkestrom Insula i Beethovenovu Devetu simfoniju, koju je pjevala uz Škotski nacionalni orkestar. Osim toga, Renata Pokupić je u suradnji s Rogerom Vignolesom održala recital na Dunavskom festivalu umjetničke pjesme. Recentne operne role uključuju Kerubina iz Mozartova Figarova pira, Siebela iz Gounodova Fausta te Irenu iz Händelova Tamerlana u Kraljevskoj operi u Covent Gardenu; naslovnu ulogu Massenetove Pepeljuge u Operi u Lilleu, Dorabellu iz Mozartove Così fan tutte za Washingtonsku nacionalnu operu te ulogu Nerona u Händelovoj Agripini, izvođenu u opernim kućama u Sevilji, Antwerpenu, Lilleu, Dijonu i Beauneu. Mozartova Kerubina pjevala je i u Washingtonskoj nacionalnoj operi te Flamanskoj operi, uz Gulbenkijanski orkestar u Lisabonu te u Operi u Los Angelesu; Oktavijana iz Kavalira s ružom R. Straussa izvela je uz Orkestar iz Minnesote, Bradamantea iz Vivaldijeva Bijesnog Orlanda pjevala je u Frankfurtskoj operi, Sesta iz Mozartove La clemenza di Tito u Čikaškom opernom teatru, Annija iz iste opere u Operi u Lyonu, a naslovnu ulogu iz Cavallijeva Eliogabala interpretirala je u Operi Grange Park.
Vrlo tražena kao koncertna izvođačica, nedavno je prvi put nastupila u Australiji, pjevajući Margaretu iz Berliozova Faustova prokletstva, uz sudjelovanje Simfonijskoga orkestra iz Melbourna. Pjevala je i Berliozova Romea i Juliju u pratnji Bergenskoga filharmonijskog orkestra i Dvořákov Stabat Mater s Collegium vocale iz Genta te s Njemačkim simfonijskim orkestrom iz Berlina.
Nastupa s vodećim dirigentima kao što su Kurt Masur, Kazushi Ōno, Kent Nagano, Ingo Metzmacher, Yannick Nézet- Séguin, Fabio Biondi, John Eliot Gardiner, William Christie i Paul McCreesh. S pijanistom Rogerom Vignolesom objavila je album pjesama Václava Tomášeka u izdanju diskografske kuće Hyperion Records. Snimala je i za Naxos te BBC Opus Arte, a od 2003. najizvođenija je hrvatska umjetnica na Trećem programu radija BBC. U studenome 2021. s ansamblom La Serenissima za novi nosač zvuka snimila je Vivaldijevu kantatu Nisi dominus, RV 803, te održala vrlo zapažen recital u Wigmore Hallu s ansamblom Nash (solopopijevke J. Brahmsa i A. Dvořáka). Očekuju je nastupi na Rapskim i Osorskim glazbenim večerima, festivalu Stradun Classic u Dubrovniku te sa Zagrebačkim solistima (Ljetne noći Hectora Berlioza).
Klarinetistica Marija Pavlović, rođena u Dubrovniku, za vrijeme ratnih 90-ih godina odlazi na školovanje u Zagreb. Osamostaljivanje u vrlo ranoj dobi, suočavanje sa stvarnošću, te odvajanje od obitelji, zasigurno igraju vrlo važnu ulogu na njezinu umjetničkom putu. Njezin put prelazi granice Hrvatske, a želja za daljnjim razvojem otvaraju joj put do međunarodne karijere.
Marija Pavlović diplomirala je na zagrebačkoj Muzičkoj akademiji u klasi Milka Pravdića, potom se usavršavala na salzburškome Mozarteumu u klasi Aloisa Brandhofera, gdje je na završnoj godini studija dobila priznanje Würdigenpreiz Austrijskog ministarstva za znanost i kulturu u Beču (2002.). Usavršavala se i kod Waltera Boeykensa, Iva Lybeertha, Guya Deplusa, Pascala Moragueza i Yehuda Gilada. Dobitnica je brojnih nagrada: Nagrade Yamaha; Nagrade Zagrebačke filharmonije i PBZ American Expressa za najuspješnijega mladoga glazbenika godine; prve nagrade na međunarodnom natjecanju AudiMozart u Roveretu (Italija) i Nagrade Poulenc na međunarodnom natjecanju Ibla Grand Prize u Ragusi (Italija).
Na 18. dodjeli hrvatske diskografske nagrade Porin (2011. godine) album Glazba... prijateljstvo, koji je snimila s pijanisticom Martinom Filjak, nagrađen je trima nagradama Porin (za produkciju, snimku i za najbolji album klasične glazbe). Za solistički nastup s Komornim orkestrom Milanske skale (Gli Archi Scaligeri) na 62. Dubrovačkim ljetnim igrama 2011. godine dodijeljena joj je nagrada Orlando.
Marija Pavlović održala je niz solističkih recitala i koncerata komorne glazbe na mnogobrojnim domaćim i inozemnim festivalima: Art Masters (St.Moritz), Kasseler Musiktage (Njemačka), Sächsische Mozart-Gesellschaft ( Njemačka), Zomer van Antwerpen (Belgija), Dubrovačke ljetne igre, San Marco festival, Zagrebačke ljetne večeri, Rishon Lezion (Israel), Musique et Nature en Bauges (Francuska), Classic con brio (Njemačka), Podium Jonge Musici (Belgija), Bozarsundays (Belgija), Arbanassi summer music (Bugarska), Seneffe festival (Belgija), Osorske glazbene večeri i Stiftfestival (Nizozemska). Gostovala je u brojnim europskim zemljama, SAD-u i Izraelu. Kao solistica surađivala je s uglednim hrvatskim i inozemnim orkestrima i komornim ansamblima: Montreal Chamber Orchestra, Brussel Chamber Orchestra, Symfonieorkest Vlaanderen, Gli Archi Scaligeri, Haydn orchestra di Bolzano e Trento, Zagrebački solisti, Dubrovački simfonijski orkestar, Hrvatski Komorni orkestar, Simfonijski orkestar Hrvatske radiotelevizije, Riječka filharmonija, Crnogorski simfonijski orkestar... Članica je komornog ansambla iz Antwerpena DeBewoners. S komornim ansamblom Focus snimila je album Hidden Facts sa skladbama flamanskih skladatelja (2018.).
Redovito nastupa s fagotistom Pieterom Nuyttenom, a surađuje i s umjetnicima među kojima su: Radovan Vlatković, Tom Owen, Gordan Nikolić, Celine Flamen, Maria Meerovitch, François-René Duchâble, Stefan Milenković, Enrico Bronzi, Renata Pokupić, Monika Leskovar, Boštjan Lipovšek, Daniel Rowland, Martina Filjak, Maja Bogdanović i Vineta Sareika. Do sada je surađivala s mnogobrojnim dirigentima među kojima su: Valerij Gergiev, Yannick Nézet- Séguin, Stanislav Kochanovsky, Ben Gernon, Vjekoslav Šutej, Pavle Dešpalj, Rudolf Barshai, Alan Buribayev, Marc Albrecht, Cristian Măcelaru, Philippe Herreweghe, Alexander Joel, Eliahu Inbal, Darrell Ang i drugi.
Marija Pavlović već niz godina intenzivno vježba jogu i pilates te svoja iskustva iz tih disciplina primjenjuje kao klarinetistica u tehnikama disanja i u pedagoškom radu. Godine 2018. postaje Artist in Residence Dubrovačkog simfonijskog orkestra i umjetnička voditeljica festivala komorne glazbe Stradun Classic. Od 2021. godine je gost profesor na Kraljevskoj akademiji u Antwerpenu.
Pijanistica Julia Gubajdullina rođena je u Kišinjevu (Moldavija) u obitelji ugledni glazbenika. Klavir je počela svirati u dobi od četiri godine, a svoj prvi veći uspjeh postigla je kao dvanaestogodišnjakinja, nastupivši uz orkestar Moldavijske filharmonije. Diplomirala je summa cum laude na Glazbenoj akademiji u Kišinjevu, a poslijediplomski studij završila je 1999. godine na Državnom konzervatoriju Petar Iljič Čajkovski u Moskvi.
Na Međunarodnom natjecanju za komornu glazbu u Rumunjskoj osvojila je 1. nagradu (1993.), a kao solistica osobito se iskazala osvajanjem 1. nagrade na Međunarodnom natjecanju u Moldaviji (1997.) te 3. nagrade na Međunarodnom natjecanju Citta di Sulmona u Italiji (1999.). Dobitnica je Specijalne nagrade UNESCO-a za posebna umjetnička postignuća. Nastupala je uz vodeće simfonijske orkestre te je pod ravnanjem uglednih dirigenata kao što su: V. Doni, M. Secikin, M. Ahmet-Zaripov, Ch. Rehli i E. Leduc-Baromi i pritom izvela niz velikih klavirskih koncerata Bacha, Beethovena, Brahmsa, Francka, Schumanna, Ravela, Rahmanjinova i Skrjabina. Godine 2000. preselila se u Sarajevo, gdje je predavala na Muzičkoj akademiji i bila stalnom članicom ansambla SONEMUS, s kojim se – izvodeći suvremenu glazbu – uspješno predstavila i u inozemstvu: Zürich (2004.), Muzički biennale Zagreb (2005., 2007.). Od 2005. godine živi u Hrvatskoj gdje radi na Muzičkoj akademiji Sveučilišta u Zagrebu kao docent za komornu glazbu.
Nastupila je u brojnim ciklusima i festivalima kao što su: Molto cantabile, Pianofortissimo, Glazbeni umjetnici Zagrebu, Diapason, Vivat Academia, Opera selecta i drugi. Gotovo dva desetljeća koncertira u klavirskom duu s Rubenom Dalibaltayanom s kojim je osnovala Ljetnu školu Makarska, gdje održava majstorske tečajeve od 2006. godine. Članica je žirija glazbenih natjecanja i gostujuća profesorica na seminarima u Hrvatskoj i inozemstvu.
Napomena: Ulaznice koje su kupljene za otkazani koncert 23. veljače 2023. su važeće i na dan koncerta.
Borna Šercar's Jazziana Croatica i Ansambl LADO izdali su „Untamed“, novi nosač zvuka koji donosi etno jazz u prepoznatljivom aranžmanu.
„Untamed“ sadrži deset pjesama, vrhunskih etno-jazz numera, koje su inspirirane hrvatskom tradicijom, pričama, krajevima, mitovima i legendama. Iza izdanja „Untamed“ autorski stoji sam Borna Šercar, predvodnik instrumentalnog sastava Borna Šercar's Jazziana Croatica. Kreativnu sinergiju ovog projekta pojačao je Ansambl LADO i to svojim instrumentalnim i vokalnim solistima. Rezultat ove suradnje predstavlja album koji je pravi primjer kako funkcionira kada se susretnu etno i jazz glazba.
Suradnja ova dva umjetnička kolektiva započeta je 2019. godine, a pauzirala ju je pandemija koronavirusa. No, objavom albuma spremni su za nove nastupe uživo. S albuma su već objavljena dva singla „Vještice s Kleka“, 2019. godine, a 2021. objavljen je singl i videospot za pjesmu „Rose of Zagorje“.
Borna Šercar danas je već kultno ime hrvatske glazbene scene. Bubnjar i udaraljkaš iza sebe ima uspješnu i raznovrsnu karijeru koju je označilo, između ostalog, i osam godina u Big Bandu HRT-a. Već dugi niz godina surađuje s Josipom Lisac, Gabi Novak, a surađivao je s Arsenom Dedićem i mnogim drugima. O Ansamblu LADO pak nije potrebno naširoko pisati jer je njihova tradicija duga preko 73 godine, a osnovani su sa zadaćom i ciljem istraživanja, prikupljanja, umjetničke obrade i scenskoga prikazivanja najljepših primjera bogate hrvatske glazbene i plesne tradicije.
Borna Šercar's Jazziana Croatica i Ansambl LADO izdali su „Untamed“, novi nosač zvuka koji donosi etno jazz u prepoznatljivom aranžmanu.
„Untamed“ sadrži deset pjesama, vrhunskih etno-jazz numera, koje su inspirirane hrvatskom tradicijom, pričama, krajevima, mitovima i legendama. Iza izdanja „Untamed“ autorski stoji sam Borna Šercar, predvodnik instrumentalnog sastava Borna Šercar's Jazziana Croatica. Kreativnu sinergiju ovog projekta pojačao je Ansambl LADO i to svojim instrumentalnim i vokalnim solistima. Rezultat ove suradnje predstavlja album koji je pravi primjer kako funkcionira kada se susretnu etno i jazz glazba.
Suradnja ova dva umjetnička kolektiva započeta je 2019. godine, a pauzirala ju je pandemija koronavirusa. No, objavom albuma spremni su za nove nastupe uživo. S albuma su već objavljena dva singla „Vještice s Kleka“, 2019. godine, a 2021. objavljen je singl i videospot za pjesmu „Rose of Zagorje“.
Borna Šercar danas je već kultno ime hrvatske glazbene scene. Bubnjar i udaraljkaš iza sebe ima uspješnu i raznovrsnu karijeru koju je označilo, između ostalog, i osam godina u Big Bandu HRT-a. Već dugi niz godina surađuje s Josipom Lisac, Gabi Novak, a surađivao je s Arsenom Dedićem i mnogim drugima. O Ansamblu LADO pak nije potrebno naširoko pisati jer je njihova tradicija duga preko 73 godine, a osnovani su sa zadaćom i ciljem istraživanja, prikupljanja, umjetničke obrade i scenskoga prikazivanja najljepših primjera bogate hrvatske glazbene i plesne tradicije.
Nakon prošlogodišnjeg rasprodanog koncerta Ane Opačak kojim je dovršena akcija prikupljanja sredstava za kupnju monitora za praćenje vitalnih funkcija tijekom transporta Klinici za dječje bolesti KBC-a Split, ove godine Lions klub Marjan ponovno organizira plemenitu humanitarnu akciju pod nazivom “Za bolji vid”. Njezin cilj je prikupljanje sredstava za kupnju tonometra, instrumenta za mjerenje očnog tlaka, Klinici za očne bolesti KBC-a Split.
Koncertni program ove večeri, uključuje neke od Aninih omiljenih glazbenih „općih mjesta“, ili ako vam je draže „evergreena“, na nekoliko jezika, obojanih u jedno drugačije ruho uz glasovirsku pratnju maestra Jurice Karuze. Također ovom prilikom publici će predstaviti i dio pjesama s nedavno objavljenog albuma prvijenca „Sve što ostaje“, a nakon koncerta bit će moguće i nabaviti potpisani primjerak.
Ana Opačak, dobitnica nagrade Porin, pjevačica, diplomirana profesorica engleskog i talijanskog jezika i književnosti te zaljubljenica u francuski jezik i kulturu višestruka je pobjednica međunarodnih Večeri francuske šansone te sudionica glazbenih festivala u Hrvatskoj i inozemstvu. Ostvarila je brojne zapažene nastupe i glazbene suradnje. Dobitnica je nagrade Porin za najbolju vokalnu suradnju s jednim od njenih glazbenih uzora, Gabi Novak. Prvi samostalni album, objavljen u prosincu 2022. u izdanju diskografske kuće Aquarius Records s pjesmama na tri jezika, objedinjuje različite stilove i utjecaje koji su je glazbeno formirali, od popa i rocka preko jazza i šansone čije je i najprepoznatljivije lice na hrvatskoj glazbenoj sceni.
Jurica Karuza diplomirao je klarinet na Glazbenoj akademiji u Zagrebu. Član je orkestra Hrvatske ratne mornarice i voditelj ženske klape Štorija. Bio je dugogodišnji dirigent i voditelj nagrađivanog puhačkog orkestra HGD Biranj iz Kaštel Lukšića, a uz sklonost prema pop i jazz glazbi te šansoni, kao nekadašnji član jazz grupe “Black coffee” dobitnik je Porina. Surađuje s brojnim glazbenicima i glazbenim festivalima kao pijanist festivalskih orkestara. Od 1993. godine do danas glazbeni je voditelj i autor aranžmana na tradicionalnim Večerima francuske šansone u organizaciji Prokulture Split.
Lions klub Marjan osnovan prije 25 godina ženski je klub u čijem radu predano i ustrajno sudjeluju sve njegove članice. U svom dugom humanitarnom radu organizirale su niz akcija tijekom kojih su prikupljena značajna novčana sredstva s kojima su pomogle mnoge kojima je pomoć najpotrebnija; slijepe i slabovidne osobe, stare, nemoćne i bolesne, obitelji lošeg imovinskog stanja, a osobito djecu.
Koncert u organizaciji Lions kluba Marjan u suradnji s koncertnom dvoranom Hrvatski dom Split održava seu petak, 19.5.2023. a ulaznice po cijeni od 15€ možete kupiti u sustavu Adriaticket.
Od najranije dobi strastvena prema klasičnoj glazbi, Diana Cooper upravo na pozornici postiže svoje umjetničko ispunjenje.
Svoj prvi solistički recital održala je s 9 godina, a s 14 je s orkestrom izvodila Mozartov koncert br. 21 u Francuskoj i Španjolskoj.
Rođena 1997., započela je studij klavira na Konzervatoriju u Tarbesu kod Jean-Paula Cristillea, čije su podučavanje i podrška imali snažan utjecaj na njezin glazbeni razvoj. Sa 16 godina jednoglasno je primljena na Pariški konzervatorij, a magistrirala je pet godina kasnije. Studij je nastavila na Ecole Normale de Musique gdje joj je predavala poznata profesorica Rena Schereshevskaya. Godine 2022. odabrana je za sudjelovanje u novoj sezoni Académie Musicale Philippe Jaroussky gdje trenutno usavršava svoje vještine s Cédricom Thiberghienom. Usporedo s tim, iste je godine primljena na Pariški konzervatorij u smjeru "Artist Diploma".
Osim toga, Diana je redovito sudjelovala na Oxfordskoj pijanističkoj akademiji i festivalu, kao i na Académie Maurice Ravel (Saint Jean-de-Luz), za koju je bila laureat Rotary-Lions nagrade i Ysaye Festival prize u Belgiji.
Tijekom svoje karijere koristila je savjete renomiranih pijanista kao što su Jean-François Heisser, Marie-Josèphe Jude, Prisca Benoît, Jonas Vitaud, Pascal Amoyel, Menahem Pressler, Gary Graffman, Ferenc Rados, Christoffer Elton, Jean-Claude Pennetier , i Andrzej Jasiński.
Diana Cooper istaknula se na nekoliko međunarodnih natjecanja. Na natjecanju Flame u Parizu, na kojem je osvojila prvu veliku nagradu u dobi od 12 godina, ponuđeni su joj majstorski tečajevi s Karl-Heinsom Kämmerlingom na Mozarteumu u Salzburgu. Potom je osvojila prvu nagradu na Chopinovom natjecanju u Brestu, drugu nagradu na Concours International d'Ile-de-France i drugu nagradu na Concurso Internacional de Piano Delia Steinberg (Madrid). Nakon što je nedavno osvojila 1. nagradu na Međunarodnom pijanističkom natjecanju Halina Czerny-Stefanská u Poznańu (Poljska), kao i 1. nagradu na Concurso Internacional de Piano de Vigo, (Španjolska), te su joj nagrade donijele nekoliko budućih angažmana u renomiranim mjestima u Poljskoj, Španjolskoj i Hrvatskoj.
Nakon predizbora 2021. za prestižno Chopinovo natjecanje u Varšavi, Philippe Giusiano ju je sljedećeg ljeta pozvao da sudjeluje na majstorskim tečajevima u Katowicama, kao i na koncertu u Chopinovom dvorcu u Duszniki, u organizaciji Chopinove zaklade.
Diana je nastupala na raznim mjestima i festivalima u Francuskoj i inozemstvu, uključujući Nohant Chopin Festival, Poljsko veleposlanstvo, Salle Cortot u Parizu, Ysaye Festival u Belgiji, Palacio de Congresos u Huesci, Španjolska. Također je 2018. pozvana da sudjeluje u radijskom programu Générations Jeunes Interprètes na France Musique.
Godine 2021. izvela je Chopinov Prvi koncert s orkestrom Symphonique du Sud Ouest.
Nakon što je 2022. godine osvojila prvu nagradu na Concours d'aide aux Jeunes Artistes u organizaciji Festival du Vexin, Diani je ponuđena prilika da u skoroj budućnosti snimi svoj prvi CD na kojem će se naći djela Chopina i Ravela.
Ovjenčan u Srbiji nagradama Umjetnik stoljeća i Najhumanija osoba, Stefan Milenković, kojega je New York Times nazvao “istinskim virtuozom”, svirao je u nekima od najprestižnijih dvorana na svijetu, kao što su Carnegie Hall u New Yorku, Kennedy Center u Washingtonu, Cadogan Hall u Londonu, Suntori Hall u Tokiju i La Fenice u Veneciji. Nastupao je s uglednim orkestrima poput Berlinskog simfonijskog orkestra, NDR Hannover, Simfonijskog orkestra države Indiannapolis, Simfonijskog orkestra države Utah, Komornog orkestra Orpheus i Helsinške filharmonije, pod palicom dirigenata kao sto su Sir Neville Marriner i Lorin Maazel.
Milenković je svirao za predsjednike Ronalda Reagana i Mihaila Gorbačova, te za Papu Ivana Pavla II. Sa šesnaest godina imao je svoj tisućiti nastup, a dobitnik je prestižnih nagrada na međunarodnim natjecanjima, uključujući Indiannapolis (SAD), Queen Elizabeth (Belgija), Hannover (Nemačka), Paganini (Italija), Lipizzer (Italija), Tibor Varga (Švicarska), Ludvig Spohr (Njemačka), Yehudi Menuhin (Engleska). Pobjednik je i Young Concert Artist Management-a u New Yorku (SAD). Duboko privržen međunarodnom humanitarnom radu, Milenković je sudjelovao u gala koncertima pod pokroviteljstvom UNESCO-a, s umjetnicima poput Placida Dominga, Alexisa Weissenberga i Sir Yehudi Menuhina.
Diskografija g.Milenkovića obuhvaća četiri komercijalna izdanja za talijansku etiketu Dynamic, uključujući kompletne sonate i Partite za solo violinu J. S. Bacha, kompletan opus za solo violinu, kao i 24 Capriccia Nicolóa Paganinija, te njegovo kultno djelo In cuor più non mi sento. Milenković je snimio i brojna izdanja za srpsku etiketu PGP. Nedavno su objavljeni nosači zvuka s premijernim snimkama klavirskoga tria i klavirskog kvinteta Vittoria Gianninija sa sudionicima Manchester festivala komorne glazbe, te sa snimkama Violinskog koncerta u D-duru J. Brahmsa i Violinskog koncerta u a-molu A. Glazunova uz Simfonijski orkestar RTV Slovenije, pod ravnanjem maestra En Shaoa, za etiketu RTV SLO Klasika.
Kao umjetnik eklektičnih stilskih interesa, Milenković je surađivao s britanskim rock sastavom Gorillaz, gitaristom Vlatkom Stefanovskim i lutnjistom Edinom Karamazovom. Studirao je u klasi čuvene profesorice Dorothy De Lay na prestižnoj školi Juilliard u New Yorku. Posvećen i pedagoškom radu, predavao je na školi Juilliard kao asistent Itzhaka Perlmana. To je vodilo ponudi za profesuru na Sveučilištu Illinois, gdje je Milenković predavao od 2006. do 2021. godine. Od jeseni 2021. godine predavati će na Muzičkoj Akademiji u Novom Sadu, a prihvatio je i ulogu umjetničkog direktora nove koncertne sale u istome gradu.
Stefan Milenković svira na violini Giovanni Battista Guadagnini iz 1783. godine.
Sedam splitskih tradicijskih društava prvi put zajedno na pozornici Svečane dvorane Hrvatskog doma Split, šotobraco, s istim ciljem.
Budite i vi svjedok povijesnog trenutka kad će se s namjerom trajnog očuvanja kulturno-umjetničkog amaterizma u gradu Splitu, najtrofejnija, pa i najdugovječnija splitska društva koja danas okupljaju više od 700 članova, a s više od 200 nastupa godišnje, predstaviti u zajedničkom programu 2. svibnja 2023. naslovljenom „Spli'ski konfužjun“.
Izvodeći splitske autore, dijelom ispred Hrvatskog doma s početkom u 18.30 sati, a dijelom u prostoru ovog splitskom glazbenog hrama, publici će se predstaviti sedam ovdašnjih tradicijskih udruga i KUD-ova: Limena glazba Žrnovnica HGD Stjepan Radić, Glazba Split, Folklorni ansambl Jedinstvo, Mandolinski sastav KUD-a Brodosplit, ženska, muška i mješovita klapa KUDŽ-a Filip Dević, Mandolinski orkestar GMD Sanctus Domnio i Gradski zbor Brodosplit.
Na dobro van došla Sudamja!
Vrime je o' fjere!
Vrime je o' mužike, pisme i tanca!
Vrime je o' tradicije!
Baština u novon ruhu!
ULAZ BESPLATAN. Zbog ograničenog broja sjedala, ulaznice je moguće preuzeti na IV. katu Hrvatskog doma Split od utorka 25. travnja do petka 28. travnja od 9.00 do 14.00h.
Pjevačica, flautistica i skladateljica Tamara Obrovac najpoznatija je po djelovanju sa svojim Transhistria Ensembleom za koji je karakteristična suradnja s gitaristima i harmonikašima. Tijekom karijere eksperimentirala je surađujući s raznim glazbenicima. Svojom se posebnošću izdvajaju albumi „Neću više jazz kantati” (Aquarius Records, 2009.), koji je u stilu bliskom funku snimila sa sastavom Transhistria Electric te „Madirosa” (Aquarius Records, 2011.) koji je u crossover stilu snimila uz Transhistria Ensemble i gudački Epoque Quartet, kao i CD „Črni kos“ (Extraplatte, 2006., Austrija) s obradama gradišćanskih narodnih pjesama.
Upravo zbog znatiželje i potrebe za istraživanjem raznih glazbenih područja i suradnje sa stilski različitim glazbenicima, svaki od tih albuma odlikuje se posebnim karakterom i donosi novu, drukčiju priču.
Osnovu skladateljskog rukopisa Tamara Obrovac postavila je na svojem drugom CD-u, „Ulika” (CrnoBijeliSvijet, 1998.), koji je posvetila svojoj baki Uliki, predstavivši skladbe koje spajaju Istru i jazz, što je kasnije artikulirala i varirala u različitim kombinacijama i taj je spoj do danas ostao jednom od glavnih odlika njezina stvaralaštva. On se zasniva na osobnom viđenju njezine, istarske glazbene tradicije - kulture, jezika, običaja - koju promatra i koristi kao nadahnuće za stvaranje osebujne umjetnosti koja se ne može svrstati u neki postojeći žanr. Njezin se neprestani razvoj ne može zaustaviti, moguće je uhvatiti tek poneki segment koji nam može dočarati djelić, trenutak koji je dokumetiran na albumu. Spomenuti je CD snimila s kvartetom u kojem su svirali pijanist Matija Dedić te glazbenici koji su s njom od prvog albuma „Triade” (Euterpa Production, 1996.) do današnjih dana: kontrabasist Žiga Golob i bubnjar Krunoslav Levačić. Za razliku od Transhistria Ensemblea, koji se oslanja na šiti spektar utjecaja, glazba Quarteta bliža je jazz-formi, posebice s obzirom na zvuk, ali preciznije bi bilo reći da je riječ o jedinstvenom glazbenom svijetu Tamare Obrovac. Kao na svim svojim albumima, i na ovaj je uvrstila autorske skladbe, glazbu i tekstove, jedino je za skladbu „Cansoneita” odabrala tekst Loredane Bogliun, a za „Črno zlo” Milana Rakovca. Neke od skladbi, primjerice „Cansoneita”, „Divojka”, „Črno zlo”, „Šenica” i „Joh”, ostale su na njezinu repertoaru, snimila ih je i na drugim albumima. Uz to što je riječ o prepoznatljivim i zadivljujućim glazbenim djelima, ona su i sjajan predložak za improviziranje.
CD „Ulika“ ostavio je snažan trag u njezinu stvaralaštvu pa je šesnaest godina nakon njegova snimanja odlučila podsjetiti na sve skladbe što ih je predstavila tom prigodom. Zaiskrilo je u ljeto 2011., prigodom ponovnog okupljanja kvarteta za koncert u Grožnjanu. Tada je s članovima kvarteta, s kojima u međuvremenu nije često nastupala, ponovno otkrila radost zajedničkog muziciranja. Kemija između suradnika ponovno je proradila, a zagolicalo ih je novo iščitavanje istih skladbi, što se dogodilo posve spontano. Zato su taj glazbeni materijal odlučili reinterpretirati i snimiti iz nove vizure. U skladu je to s načelom jazza da svaka nova verzija zvuči više-manje drukčije, ali to se uglavnom odnosi na koncertne izvedbe, a rijetkost je da neki glazbenik odluči uvrstiti potpuno iste skladbe na novi album. Ipak, Tamara Obrovac dokazala je da ima razlog za to. Naime, one su evoluirale, u novim izvedbama bile su to „druge skladbe”. Najbolji je primjer skladba „Črno zlo” koja je tijekom njezine karijere doživjela toliko promjena da bi od raznih koncertnih inačica mogla odabrati toliko njih koje bi mogla objaviti na jednom CD-u, a da on u svakom trenutku bude zanimljiv i intrigantan; različite izvedbe iste skladbe, a svaka je toliko posebna da predstavlja novo glazbeno djelo. To je dovelo do nosača zvuka „Ulika Revival” (Unit Records, 2014.) koji je Tamara Obrovac promovirala na međunarodnoj razini zahvaljujući nagradi International Hrvatskog društva skladatelja. Uz promociju svojeg stvaralaštva promovira(la) je i Hrvatsku i njezin suvremeni kulturni identitet.
To ima smisla i uvijek donosi sjajne rezultate jer Tamara je istinska improvizatorica. Ta njezina osobina očituje se na više razina, ne samo u pristupu skladbi koju izvodi u tom trenutku nego i u provedbi cjelokupnog koncerta, suradnji s glazbenicima i u komunikaciji s publikom. Tijekom koncerta ona neprestano vreba, izaziva, iskušava i procjenjuje trenutak za sljedeći spontani glazbeni duet, ali i osluškuje reakcije publike, često tražeći od prisutnih da ju izazovu svojim „provokacijama”. To joj redovito uspijeva jer ima sjajan osjećaj za komunikaciju s publikom. Bez obzira na to je li riječ o „duelima” ili kolektivnim improvizacijama, oni se u tom trenutku s njom prepuštaju zajedničkom hipnotičkom ritualu koji uvijek iznjedri novu i uzbudljivu čaroliju. Ona svakom glazbeniku ostavlja dovoljno prostora za izražavanje emocija. Takav pristup moguće je ostvariti jedino uz vrhunske glazbenike, iako spajanje glazbenih zvijezda ne mora biti jamstvo stvaranja umjetničkog djela visoke estetske razine. No oni se kao u nekom koncentriranom transu stapaju u organskoj sinergiji, s razumijevanjem pristupaju tumačenju Tamarinih zamisli stapajući se s glazbom. Pritom forma nije važna; čas je to bliže zvuku Istre, u sljedećem trenutku mainstream ili free jazz, a ne manjka ni opernih eskapada. To je moguće zahvaljujući Tamarinoj glazbenoj filozofiji koja promovira načela demokracije, potpune slobode, tolerancije, suživota i univerzalnosti, ali i njezinom visokom vokalnom umijeću koje joj omogućuju da bude uvjerljiva bez obzira na to u kojem se idiomu nađe. Tamara sve te prednosti koristi radi kreacije uzvišene umjetnosti, a to ju čini iznimnom osobnošću na europskoj i svjetskoj glazbenoj pozornici. U tom neprestanom traganju za novim mogućnostima izražavanja, vrebanju nadahnuća u trenutku izvedbe kad se referira na energiju ili poticaje, leži najvažnija karakteristika njezine umjetnosti. Njezinoj maštovitosti nema kraja, a kako je glazbeno toliko potkovana da tijekom izvedbe ne mora razmišljati o tome što će i kako izvoditi u sljedećem trenutku, može se potpuno opustiti i prepustiti trenutnoj situaciji.
Sve te karakteristike prisutne su i na novom nosaču zvuka, „Nuvola” (Cantus, 2023.), koji će predstaviti na koncertu u Splitu. Za snimanje je pronašla novi razlog. Naime, kad nakon njezinih nebrojenih nastupa i albuma, kojima je uvijek iznova iznenađivala, pomislimo da više ne može ostvariti neki veći pomak, novi zaokret u stvaralaštvu, Tamara ponovno oduševi novom kreativnošću. Iako je zadržala svoj unikatni pristup, njezine su nove pjesme potpuno drukčije od svega što je radila dosad - kontemplativnije, duhovnije i sugestivnije. Kao da se obraća svojem ocu koji je preminuo 2019. godine. U jednoj skladbi to čini izravno. Uostalom, glazba je za nju uvijek bila iskaz proživljavanja osobnog, intime, psihe. Ona ne crpi nadahnuće samo iz promatranja i upijanja senzacija nego i iz poniranja u unutrašnji svijet. Više nego ikad u ovim se skladbama osjeća razotkrivanje duše. Svojom umjetnosti Tamara Obrovac snažno uvlači slušatelja u svoj unutrašnji svijet i kao da usađuje emocije u njegov um, očarava ga glazbom i obuzima svojim invencijama. Svoje vizije dijeli i sa sjajnim glazbenicima koji sviraju ne iz duše, nego dušu samu. Iako godinama svira s Dedićem, Golobom i Levačićem, dosad s njima još nije ostvarila takvo suglasje, takvu međusobnu vidovitost koja vodi do koherentnih izvedaba. Kao da ne postoje glazbala, kao da ne postoje glazbenici - samo svjetlo koje tek blago mijenja boje onako kako umjetnici procesuiraju telepatski razmijenjene misli, kako je njezin otac prenosio svoju intimu na slikarsko platno. Jedna od tih intimnih ispovijedi je na naslovnici
CD-a „Nuvola”.
Autor teksta: Davor Hrvoj