Ususret otvorenju nove koncertne sezone Hrvatskog doma Split upriličit će se prvo splitsko koncertno predstavljanje novopokrenutog Dalmatinskog ciklusa, pilot-projekta suradnje Koncertnog ureda Zadar, Koncertne dvorane Hrvatski dom Split i Dubrovačkog simfonijskog orkestra. Program se održava pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske. Svrha je projekta sinergijskim djelovanjem dalmatinskih kulturnih ustanova strukturirati (dugoročnu) platformu za razmjenu domaćih i stranih glazbenih ansambala i umjetnika radi stvaranja novih programskih koncepata, unaprjeđivanja koncertne aktivnosti tijekom cijele godine i poticanja razvoja publike u gradovima u kojima navedene ustanove djeluju. Na koncertu će nastupiti Zadarski komorni orkestar, jedan od najreprezentativnijih hrvatskih komornih ansambala i ugledna hrvatska violončelistica bogate međunarodne karijere Kajana Pačko. Koncertom će ravnati maestro Pavle Zajcev. Na programu su djela Šime i Pavla Dešpalja te Josefa Suka.
Zadarski komorni orkestar djeluje od 1961. godine i jedan je od najreprezentativnijih hrvatskih komornih ansambala. Danas ga vodi maestro Ivan Repušić, zadarski dirigent s izuzetno aktivnom međunarodnom karijerom. U svojem je razvoju Orkestar prošao težak put. Osnivač Pavle Dešpalj te umjetnički voditelji Petar Vrbančić, Dragan Novak i maestro Ivan Repušić, neumornim trudom i radom realizirali su još u začetku jasno postavljen cilj: Zadru i Zadranima omogućiti koncerte i radost muziciranja u svojem gradu. Do danas je Zadarski komorni orkestar održao više od 150 koncerata pod ravnanjem Pavla Dešpalja, Igora Kuljerića, Petra Vrbančića, Valtera Dešpalja, Maje Dešpalj-Begović, Antuna Doličkog, Branke Višić Karavida, Tetsujia Honne, Ede Mičića, Berislava Šipuša, Tomislava Fačinija, Chikare Iwamure, Tončija Bilića i drugih. Kao solisti, uz zadarske gudače, nastupili su Radovan Vlatković, Giorgio Surian, Boštjan Lipovšek, Marin Maras, Evelin Novak, Martina Filjak, Prerad Detiček, Ljiljana Molnar-Talajić, Pavica Gvozdić, Valentina Fijačko Kobić, Petrit Çeku, Srđan Bulat, Željko Milić i Vedran Kocelj, kao i brojni Zadrani: Gordana Zubović Pavić, Jurica Šoša, Mario Šoša, Lucija Brnadić, Ankica Šoša Graziani, Boris Martinović i drugi. Orkestar je gostovao u Austriji, Francuskoj i Španjolskoj te na hrvatskim glazbenim festivalima. Repertoar koji njeguje obuhvaća djela od baroka, klasicizma i romantizma do suvremene glazbe. Orkestar je osobito sklon izvedbama djela hrvatskih skladatelja, a na repertoar redovito uvrštava i naručena djela suvremenih domaćih autora. Koncertni majstor Zadarskog komornog orkestra je priznati hrvatski violinist Marco Graziani, koji vodi Soliste i Gudački kvartet, manje skupine proizišle iz istoga glazbenog tijela. U Koncertnoj sezoni Orkestar održava četiri do šest koncerata.
Pavle Zajcev rođen je 1976. u Zagrebu. Diplomirao je violončelo na Muzičkoj akademiji u Zagrebu, u klasi prof. Valtera Dešpalja, 1998. godine. Usavršavao se na poslijediplomskom studiju na Muzičkoj akademiji u Baselu, u klasi prof. Ivana Monighettija. Kao solist nastupao je uz Zagrebačku filharmoniju, Zagrebačke soliste, Simfonijski orkestar HRT-a, Hrvatski komorni orkestar, Varaždinski komorni orkestar i Dubrovački simfonijski orkestar. Bio je finalist 2. Međunarodnog violončelističkog natjecanja Antonio Janigro 2000. godine u Zagrebu. Iduće godine, 2001., uz Zagrebačke soliste praizvodi Koncert za violončelo i gudače Pavla Dešpalja, koji snima sa Simfonijskim orkestrom HRT-a (što je nagrađeno Porinom za najbolju izvedbu). Ostvario je mnoge uspjehe i kao komorni glazbenik te surađivao s umjetnicima kao što su Julian Rachlin, Mischa Maisky, Torleif Thedeen, Lawrence Power, Gordan Nikolić, Đuro Živković, Edin Karamazov, Pavao Mašić, Dmitrij Sinkovsky, Krešimir Stražanac, Krešimir Špicer i drugi. Od 2010. djeluje kao stalni suradnik ansambla Antiphonus pod vodstvom Tomislava Fačinija. Od 2002. do 2010. godine bio je solo čelist u Simfonijskom orkestru HRT-a, od 2005. radi kao docent, a od 2013. kao izvanredni profesor za komornu glazbu na Muzičkoj akademiji u Zagrebu. Prvi dirigentski nastup ostvario je 2011. s Gudačkim orkestrom Hrvatske glazbene mladeži u Grožnjanu, čiji je dirigent i umjetnički ravnatelj bio od 2011. do 2014. U tom razdoblju više puta dirigira Samoborskim gudačima, gudačima Simfonijskoga orkestra HRT-a i Dubrovačkim simfonijskim orkestrom, kojem je i danas redoviti gostujući dirigent. Godine 2017. upisao je studij dirigiranja na Muzičkoj akademiji u Zagrebu, u klasi prof. Mladena Tarbuka i Tomislava Fačinija. Kao student prve godine ravnao je izvedbom opere Così fan tutte, u idućoj sezoni izvedbama ciklusa pjesama Dječakov čarobni rog (Des Knaben Wunderhorn) Gustava Mahlera, te ove godine dvjema izvedbama opernog pasticcia Sestra Angelica i ostale sestre. U sklopu zborskog festivala Cro Patria 2018. u Splitu dirigira djelo Claudija Monteverdija Vespro della Beata Vergine s ansamblom Antiphonus. U prosincu 2019. ostvario je prvu suradnju s ansamblom HNK-a Ivana pl. Zajca u Rijeci, dirigirajući novu produkciju baleta Orašar P. I. Čajkovskog. Na dan obilježavanja 250. godišnjice rođenja L. van Beethovena dirigirao je u ciklusu Kanconijer Simfonijskim orkestrom HRT-a.
Kajana Pačko rođena je u Splitu, a već kao četrnaestogodišnjakinja upisuje studij na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi prof. Valtera Dešpalja. Svoje školovanje potom nastavlja u Berlinu kod prof. Troelsa Svanea i prof. Fransa Helmersona na visokoj školi za glazbu “Hanns Eisler” te na salzburškom “Mozarteumu” u klasi prof. Clemensa Hagena. Kajana spada među svestrane glazbenike koji uz solističke nastupe jednako njeguju i pridaju važnost komornom muziciranju, pedagoškom radu, suradnji sa skladateljima, organiziranju festivala i dobrotvornih koncerata, snimanju video i audio zapisa i stvaranju novih koncertnih programa. Kajana Pačko je nastupila na najznačajnijim pozornicama Europe poput Berlinske filharmonije i Berlinskog Konzerthausa, a kao solistica surađivala je s orkestrom Cappella Academica, orkestrom Hrvatske Radiotelevizije, Zagrebačkim solistima, Hrvatskim komornim orkestrom, Varaždinskim komornim orkestrom, orkestrom HNK Split i Dubrovačkim simfonijskim orkestrom. Kajana surađuje s vrhunskim glazbenicima poput Danushe Waskiewicz, Diane Tishchenko, Petrita Çekua, Stefana Milenkovića, te članova Gewandhaus orkestra i Mahler chamber orkestra. U različitim kombinacijama nastupila je na festivalima poput George Enescu festival, Musique en Cote Basque, Homburger Kammermusiktage, Salzburger Kammermusik Festival i Dubrovačke ljetne igre. Sudjelovala je i na seminarima i festivalima poput Kronberg akademije, Pablo Casals festivala i IMS Prussia Cove. Dobitnica je prvih nagrada na državnim natjecanjima, međunarodnom natjecanju «Alpe-Adria» u Goriziji, Boris Pergamenschikow Preis u Berlinu, Rektorove nagrade, te nagrada “Darko Lukić” i “Judita", a 2004. predstavljala je Hrvatsku na Eurovizijskom natjecanju mladih glazbenika u Luzernu. Croatia Records izdala je Kajanine prve nosače zvuka pod imenom “Journey through Europe” (2014.) uz pijanista Danijela Detonija s djelima Griega, Poulenca i Papandopula, te “Bach+” (2018.) s djelima za violončelo solo. Belgijska izdavačka kuća Le Chant de Linos izdala je njen treći CD s djelima Schumanna, Brahmsa, Dohnányia i Mačeka uz pijanistu Danijela Detonija. Od 2015. Kajana Pačko podučava na Hochschule für Musik und Theater “Felix Mendelssohn Bartholdy” u Leipzigu. Kajana intenzivno surađuje s hrvatskim skladateljima poput Tomislava Olivera i Frane Đurovića, koji su na njenu narudžbu skladali djela za violončelo solo, praizvedena na rovinjskom BaRoMus festivalu. Od 2021. Kajana je umjetnička ravnateljica međunarodnog festivala klasične glazbe “ZAGREBplus” u produkciji Hrvatskog gazbenog zavoda, a bila je i inicijatorica nekoliko dobrotvornih koncerata i festivala poput E-koncerta za obnovu HGZ-a (2020.), BEETHOVENplus donatorskog festivala (2020.) i Koncerta za djecu Ukrajine (2022.). Kajana Pačko svira na violončelu "l'école de Pique" izrađenom u Parizu 1800. godine.